Zo ongerust en onzeker

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Kaatje7, 24 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje7

Kaatje7 Nieuw lid

24 jul 2009
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik maak me zo nu en dan ontzettend zorgen over de kleine in mijn buik. Ik ben nu 30,5 zwanger van mijn eerste kindje.
    Een aantal weken geleden voelde ik minder in mijn buik en ik maakte me daarom erg veel zorgen. Een dag of 2 daarna voelde ik het kindje weer heel goed. Daarnaast had ik die week een afspraak bij de vk en er was gewoon hartslag, dus niets aan de hand.

Nu had ik gisteren zelf behoefte aan 'contact' en probeerde of ik door voorzichtig op verschillende punten op mijn buik te drukken een reactie uit te lokken maar ik kreeg helemaal niets en daar ben ik dan weer zo onzeker over. Later op de avond voelde ik het kindje weer vrolijk rond zwemmen maar toch stelt dat me niet genoeg gerust.
    Verder vraag ik me af, omdat ik het vaker doe, of dat drukken (niet overdreven) kwaad kan voor de baby. Of ik straks niet een baby krijg die allemaal kleine deukjes heeft, haha:).

Mijn vriend zegt dat het allemaal tussen mijn oren zit en ergens geloof ik dat ook wel alleen ik zou zo graag willen horen van iemand of dit allemaal normaal is, dat zou me pas echt geruststellen.

Ik hoop van jullie te horen en ontzettend bedankt.

Groetjes,
    Ka.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Ka,

geeft niets hoor dat je inzeker bent, je bent daarin echt niet te enige. Je kind krijgt geen deukjes van het voelen dat je doet. Het kindje heeft een heleboel beschermlagen om zich heen en daar komt het gecontroleerd duwen van jou niet doorheen hoor. Maak je daar maar niet druk over. En dat het kindje niet de hele dag door beweegt is hel normaal. Vaak hebben ze momenten en die zijn bij veel baby's 's avinds pas. Dus probeer je kindje maar een beetje te leren kennen, maar maak je je druk en wil je zo de nacht niet n, bel je gewoon je vk even op.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina