Ontpillen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lentekind, 11 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentekind

    Lentekind Fanatiek lid

    5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Volgens mij piekeren wij vrouwen zich wat af. Zo ook ik. Richting de zomer willen wij de pil niet meer gebruiken. Nu hoor ik vaak verhalen dat je eerst je lichaam een normale cyclus moet laten meemaken voordat het verstandig is om serieus te gaan beginnen met een kind. Dit omdat je op die manier kan terug rekenen naar de dag van bevruchting.

    Als je dan voor de eerste keer een normale cyclus hebt meegemaakt, is het dan vanzelfsprekend dat de stofjes van de pil uit je lichaam zijn verdwenen? Stel, je zou dus in je 2e poging zwanger worden, kan het dan schadelijk zijn voor het kindje?

    Groetjes Lentekind.
     
  2. xxPetra

    xxPetra Niet meer actief

    Volgens mij heeft het er niks mee te maken of het slecht is voor je kindje (dat weet ik niet zeker hoor maar volgens mij niet)
    Het gaat er meer om dat artsen adviseren dat je eerst 2 a 3 maanden stopt met je pil voor je gaat proberen zwanger te worden zodat je idd duidelijk kunt aangeven wanneer je voor het laatst ongesteld bent geworden.
    Zelf zag ik hier eerst ook de voordelen van en ik dacht echt dat ik makkelijker zwanger zou worden als ik eerst 3 maanden zou stoppen met de pil en we dan condooms zouden gebruiken. Maar achteraf gezien denk ik...wat een onzin!

    Op het moment is bijna elke vriendin en kennis van ons zwanger of net bevallen en daar zitten meer meiden bij die zijn gestopt en gelijk aan de slag zijn gegaan en zij waren super snel zwanger.

    Zelf vond ik het wel fijn om 3mnd met mijn pil te stoppen omdat ik 13 jaar de pil heb geslikt en ik daarvoor een zeer onregelmatige cyclus had. Ik wilde graag kijken of mijn cyclus wat regelmatiger zou zijn zodat ik ook wist wanneer mijn eisprong zou zijn.
     
  3. sprits

    sprits Fanatiek lid

    21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik ben gelijk na het stoppen met de pil zwanger geraakt. Kan echt geen kwaad voor je kindje hoor. Mss inderdaad makkelijk om te weten hoe je cyclus verloopt maar als je onregelmatig bent is er ook geen pijl op te trekken. Bij twijfel wordt er toch uitgegaan van de eerste dag van je laatste menstruatie en wordt er uitgegaan van een cyclus van 28 dagen. Echo zal uiteindelijk de juiste termijn aangeven. Volgens mijn vk kon het dus absoluut geen kwaad maar ben ik gewoon erg vruchtbaar. Succes.
     
  4. Lentekind

    Lentekind Fanatiek lid

    5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Bedankt voor jullie antwoord. Het leek mij inderdaad beter om eerst te stoppen met de pil en vervolgens eerst eens te kijken hoe mijn cyclus is. Maar mochten we nu niet langer geduld hebben, dan kunnen we er voor gaan wanneer wij dat willen. Dat is fijn. ;) Nu maar hopen dat het snel zomer is!
     

Deel Deze Pagina