gebruiksaanwijzing digitale ovulatietest

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door roses, 28 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Kan iemand mij vertellen hoe deze testen van Clearblue werken? Ik heb van iemand een aantal testen gekregen met de houder, alleen er zit geen gebruiksaanwijzing bij...er zijn hier vast wel mensen die weten hoe ze werken :) ;)

2. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Je klikt een strip in de houder, (de pijltjes naar elkaar toe) en houd het uiteinde van de strip in de urine. Het plaatje op de test gaat knipperen en na 3 a 4 minuten krijg je ofwel een rondje (negatief) of een smiley (positief)

Succes!

3. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Dus net als bij de digitale zwangerschapstest (heb ik nog nooit uitgevoerd hoor, maar heb ze wel liggen) doe je eerst de strip in de houder, dan haal je hem er uit, dan in de urine en dan plaats je hem wéér in de houder?
    Ok bedankt wieffie!

4. Niet meer actief

hoi meid
    nee de strip eerst in de houder dan gelijk in de urine met het schermpje eraan dus...
    en dan ongeveer 15 sec
    en dan binnen een paar minuten zie je een rondje negatief
    en een smiley erin positief
    binnen 2 dagen dan eisprong
    succes meid
    zodra je de strip erin hebt gedaan moet je hem dus gelijk in de urine doen

ik heb ze zelf ook altijd gebruikt vind ze heel duidelijk

succes meid ;)

5. geduld

geduld Bekend lid

22 jan 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    Die digitale zijn leuk omdat je een :) krijgt wanneer je je LH piek hebt. Je 'moet' dan gemeenschap hebben in de komende 48 uur. Heb bijsluiter liggen. Staat het volgende. (samenvatting)

Teststaafje 5 sec in de urinestraal houden met absorberende deel naar beneden. Of wat urine opvangen en 20 sec staafje er in onderdompelen. Dopje erop. Dan 3 minuten wachten. Het staafje moet je dan naar beneden richten of plat leggen.

Wel is het belangrijk om op een bepaalde dag te beginnen. Dit is afhankelijk van je cyclus. Als je cyclus 28 dagen is moet je op dag 11 beginnen (1e dag van je menstruatie is dag 1), cyclus van 29 dagen is 12, 30 --> 13, 31 --> 14, 32 --> 15, 33 --> 16, 34 --> 17 enz enz. Bij langer dan 40 dagen moet je beginnen 17 dagen voordat je je volgende menstruatie verwacht.

Succes!

6. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    bedankt meiden! ik ga hem volgende week mooi uittesten!

7. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Ik heb nog een vraagje trouwens, je kan de digitale toch gewoon ook uitvoeren met ochtendurine?

8. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ja hoor, ik doe het ook met ochtend urine.

9. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Ok mooizo :)
    Dan ga ik hem morgenochtend doen

10. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Oh, ik vergeet te zeggen. Je mag vier uur van te voren niet geplast hebben. Dus wat dat betreft is ochtendurine dan ook ideaal.

11. hairdresser

hairdresser Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.409
    0
    0
    en een smile?

12. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Je krijgt een smile op het venster als je ei er binnen ca. 48 uur is :D.

13. san68

san68 Actief lid

27 feb 2007
    213
    0
    16
    Toch schijnt ochtendurine minder goed te zijn, zie hieronder.

Het uitvoeren van een ovulatietest luistert erg nauw. Bij ovulatietietesten is het van belang dat de concentratie van het LH hormoon goed wordt weergegeven. Het LH hormoon is altijd aanwezig in de urine, alleen is er een piek vlak voor de ovulatie.

De LH piek begint meestal vroeg in de morgen, als u nog slaapt. Dit houdt in dat er ochtendurine nog onvoldoende LH aanwezig is. Pas later op de dag, als de LH piek goed op gang is, kan de ovulatietest de LH Piek goed aantonen. Het meest ideale tijdstip om te testen is vroeg in de middag.

14. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Da's wel lastig... want als je vier uur van te voren niet mag plassen, en je mag niet te veel drinken, zodat de conc. LH hoog is... dan droog ik uit op het werk. De lucht is daar erg droog, en ik moet veel praten :(.

Deel Deze Pagina