Ik heb even een vraag. Onze dame van 1,5 heeft praktisch Nog nooit doorgeslapen. Volkomen normaal, dat weet ik. Maar de laatste 2 mnd is ze steeds 5/6x wakker. Ik geef bv dus leg haar aan. We gingen hier echt aan onderdoor, dus besloten we van de 1 op de andere dag dat we het roer om moesten gooien. We besloten haar niet meer uit bed te halen, maar bij haar blijven en liedjes zingen, in de hoop wat te doorbreken. We Laten haar dus niet in haar eentje huilen. De eerste nacht was uiteraard een drama. 3x 1,5 uur bezig geweest. Nacht 2 was het 1x 20 min, nacht 3 1x 10 min en afgelopen nacht (4) weer 1x 1,5 uur. Kan iemand mij vertellen hoe lang we Nog Door moeten zetten? We staan hier volledig achter hoor maar hoop toch dat ze nu wel een keer Door gaat slapen, als dat niet lukt dan gaan we gewoon weer terug naar het bv geven snachts, maar we willen niet te snel opgeven? Hoe lang gaan wij hier mee Door om te zeggen dat deze manier wel/ niet werkt?
Wat vervelend zeg. Om je vraag te beantwoorden: ik zou dit toch wel minimaal een week volhouden. Omdat er blijkbaar wel een lijn in zat (twee nachten) en nu dan weer wat minder. Succes!
Het schijnt dat het eerst beter gaat en dan weer slechter. Dat merkten wij tenminste bij onze dochter. Inmiddels gaat het een stuk beter en slaapt ze 9 van de 10 nachten door. Een genot
Ik zou je aanraden om het minimaal 2 of 3 weken vol te houden. Een week is nog vrij kort om te zeggen of iets werkt of niet.
Ik ben zelf met 22 mnd gestopt met de nachtvoedingen. Ik denk namelijk dat je nu teveel in een keer vraagt. En ze krijgt geen bv meer s nachts en ze mag niet meer bij jou liggen. Dat zijn twee heel belangrijke dingen voor haar. Ik ben gestopt met de nachtvoedingen, maar nam haar nog wel bij me om te knuffelen en wat water te drinken. Toen was het eerste drama met een week voorbij. Vervolgens kwam het doorslapen een paar weken later vanzelf.
Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Mijn zoontje sliep nooit door snacht en werd elke nacht een aantal keer wakker. Ik gaf dan BV en dan viel hij is slaap. Ik heb toen van iemand een boek gehad waarin het volgende beschreven stond. Leer de keine zelf in slaap te vallen. als hij wakker wordt geef hem BV als je merkt dat hij in slaap gaat vallen, haal hem dan los. En leg hem dan in bed. Als hij protesteert, gewoon weer aanleggen en loshalen als hij weer bijna slaapt. Als hij bij het loshalen protesteert, weer aanleggen. en zo verder. De eerste week was erg zwaar, want het even voeden en terug leggen veranderden. Het was vooral zwaar omdat ik dus nog minder kon slapen, maar wat ben ik blij dat ik door heb gezet. De tweede week was er minder protest. De derde week was er weinig tot geen protest bij het loshalen en terug leggen. En vanaf de vierde week werd hij minder vaak wakker! Of misschien werd hij wel wakker, maar had hij mij niet altijd meer nodig om verder te slapen. Na 5 weken werd hoefde ik nog maar 1 keer per nacht naar hem toe. En daarna niet eens elke nacht. Daarna ben ik gestopt met de borstvoeding.
Thanks voor alle reacties. Ik ben Hoe lang ze ook huilt wel bij haar en masseer haar rug. We zetten gewoon even Door Nog. ... Ik had gehoopt dat we er na 3 nachten Door zouden zijn. .
Zelf in slaap vallen doet ze trouwens wel. Ze valt amper in slaap aan de borst, maar heeft net wel die paar slokken nodig om weer te gaan slapen
Fijn dat jullie haar wel die nabijheid geven! Het lijkt me lastig om de borst af te wennen, maar dit is in mijn ogen wel een heel vriendelijke manier. Idd niet zo vriendelijk voor de nachten die jullie hebben , maar het gaat vast beter. Ik denk dat je vooral verbaal ook duidelijk kunt vertellen dat het nu anders gaat. En dan niet rond het slapen gaan, maar gewoon.. ook overdag het een keertje bespreken. Ze begrijpen meer dan je denkt. Hier heeft zl altijd een paar van die monddoekjes in bed liggen. Hij associeert dit nu met slaap en troost. Dit doe ik al sinds hij een mnd of 6 was. Ook tijdens de voedingen. Ja, zo vul ik het verlangen naar mama in in de nacht. Daar kun je dubbel over denken. Maar na 1,5 jaar vind ik het wel fijn dat hij soms genoeg heeft aan het kneuteren met het doekje.
Ik zou inderdaad toch nog even volhouden. Maar dan de vraag: heb je het gevoel dat ze rustig wordt van je nabijheid en van het zingen, of net niet? Mijn dochter werd namelijk razend als we bij haar in haar kamer bleven, maar haar niet oppakten. Zoiets als "jullie zijn hier toch, troost me dan echt!", of zo voelde het toch. Wij zijn dus uiteindelijk overgeschakeld op even troosten zonder uit bed te halen, en dan de kamer uitgaan. En dan enkele minuten wachten (wij bouwden op: eerst 1 min, volgende keer 3, dan 5...) en weer binnengaan en troosten, en weer weg. Met die tactiek sliep ze na 3 nachten door. Het zal me wel weer niet in dank afgenomen worden door sommigen, maar goed, het was bij ons wel succesvol.
Hihi ja zo gaat dat hier ook wel hoor, maar ik kan haar niet laten huilen en wil haar er om niet uit halen, dus ik blijf net zo lang Tot ze weer slaapt of ze nou wil of niet
Volgens mij is het inderdaad heel normaal een terugval te zien tijdens de 4e of 5e nacht. Pas na 2 weken denk ik dat je echt defintief resultaat krijgt. Je zou jezelf wel steeds een beetje verder vanhet ledikantje kunnen verwijderen, zodat je kindje er niet aan gewend raakt dat je ernaast blijft zitten en je zo een nieuwe gewoonte creeert.