Beste mama's , graag wil ik even jullie advies.. mijn dochter van 2 werd vanochtend wakker omdat ze slijm moest spugen, kan gebeuren dacht ik ze zal wel weer verkouden worden.. eenmaal beneden wil ze niks eten en drinken dus duidelijk niet lekker.. ze heeft geen koorts tot nu toe maar sinds we beneden zitten ( 2.5 uur tijd ong ) heeft ze al 5x enorme hoeveelheden slijm over gegeven.. het is doorzichtig slijm + dik wit speeksel ze is niet echt verkouden ( loopneus of hoesten ) dus ik vraag me af waar dit slijm vandaan komt en waar ze last van kan hebben en of iemand nog tips heeft om het slijm te verminderen zodat ze hopelijk wat minder overgeeft alvast bedankt !
Bedankt voor je reactie! ze slaapt nu kijk het vanmiddag nog even aan en anders bel ik inderdaad even iemand anders nog enig idee waar dit vandaan zou kunnen komen ?
Bij ons was dit in november het geval. Ze werd wakker, niet in orde, geen koorts. Slijm overgeven en daarna klaar. Niet echt misselijk. Dit bleef een paar keer gebeuren, verder niet echt iets bijzonders. Dag erna begon haar temp. te stijgen en de derde dag lag ze in het ziekenhuis met een longontsteking (ter observatie, omdat ze terugkerende ontstekingen heeft). Dus dat zou ik even in de gaten houden. Ze kan dermate vol zitten, dat ze het overschot dus uitspugen. Je kunt voor de zekerheid even met de huisarts morgen overleggen. Of je belt de huisartsenpost voor overleg.
Bedankt voor de tip! Hier begint het te borrelen/ pruttelen dat hoor je duidelijk en daarna begint ze te kokhalzen totdat het eruit is. ze ziet bleek maar idd geen koorts terwijl ze normaal met een snotneus alweer verhoging heeft
Heeft onze dochter ook wel... Ophoesten lukt haar niet zonder te spugen. Dan spuugt ze 1 keer slijm en is het verder klaar. Meestal is ze dan net verkouden geweest
Het was een flinke buikgriep! was dus ook geen slijm maar gal ( leek echt slijm ) werd steeds erger dus sinds vanmiddag zetpillen tegen de misselijkheid gekregen en zie haar opknappen gelukkig