Vannacht weer tig keer uit bed geweest om te plassen. De laatste keer (nu ongeveer een uurtje geleden) voelde ik bij het afvegen slijm (sorrie voor de details maar weet het niet anders te brengen). In eerste instantie was dit gewoon doorzichtig, maar even later werd het licht roze (heel klein beetje bloed?). Ik ben terug in bed gegaan en een kwartiertje later met mijn man mee opgestaan. Heb hem verteld wat er aan de hand is en hij wilde eventueel wel thuis blijven; sinds gisteren heb ik best wel last onderin mijn rug en behoorlijke druk daar beneden. Ik heb hem gezegd dat hij maar gewoon moet gaan werken, want als het niet doorzet, kost het hem een vrije dag (en helaas heeft hij er niet zo heel veel). Toen ik net naar de wc ging kwam er weer wat slijm mee, maar nu met een paar hele dunne sliertjes rood. Is dit nu de beruchte slijm-"prop"? Ik vind het namelijk geen sinds op een propje lijken, meer als taai slijm. Omdat ik in het ziekenhuis moet bevallen, is het verlies van je slijmprop ook één van de redenen dat je naar het ziekenhuis moet. Wie kan me helpen? Veel liefs, Qwizzle.
nou meid.. dit lijkt er wel op hoor! Het hoeft ook niet echt een prop te zijn. Het is inderdaad wat taaiige slijm met vaak wat bloed erdoorheen...
ow jeeee het is begonnen een hele fijne bevalling, want dit is toch wel een teken dat er iets gaat gebeuren succes
En kan het dan ook zijn dat het maar een heel klein beetje bloed is? Het is ook zo da het slijm er niet echt uitgutst ofzo hoor, maar meer dat het met het afvegen mee komt. Misschien maar even de gynacoloog bellen...
Ik heb in de weken voor mijn bevalling ook regelmatig wat slijm gehad zoals jij het beschrijft. Maar mijn slijmprop is er pas tijdens de bevalling stukje bij beetje uitgekomen en dat was echt een flinke klodder bruin achtig slijm (sorry...). Ik hoop voor je dat het begint, maar het kan ook nog vals alarm zijn.
Ik heb toch maar even met het ziekenhuis gebeld en wat denk je; het gaat beginnen, en niet over een paar weken, maar nu!!! Niet alleen omdat ik slijm verlies, maar ook omdat ik vanaf gisteren druk daar beneden voel en een beetje zo'n ongesteldheidspijn die doorgaan naar mijn onderrug. Ze zei dat als alles zo rustig blijft dat ik dan morgen gewoon op de afspraak moet komen en als er dingen veranderen dat ik gewoon mag bellen. Hopelijk heeft die volle maan toch haar aantrekkingskracht!!!
Ik denk dat ik er inderdaad wel zin in heb! Ik heb al een tijdje terug best wel voorweeen gehad en het is heel erg fijn om te horen dat het nu niet al te lang meer kan duren. Het is zo raar om helemaal niet te weten hoe of wanneer iets gebeurd!
haha.. ja maf hè.. Nou gelukkig heb je er zin in en hou dat ook vast. Go with the flow en probeer het te beleven!
Wij weten ook niet wat het gaat worden, dus dat is ook nog heel erg spannend. En we zijn ook zo benieuwd hoe onze uk eruit zal zien!!! Hihihihi, mijn oma belde net op en ik heb haar verteld dat het niet heel erg lang meer kan gaan duren. Ze gaat een kaarsje voor me opsteken, en de kaarsjes van mijn oma die werken altijd
Ik had je ook al een pb-tje gestuurd, maar ik wil je vanaf hier ook laten weten dat ik voor je hoop dat het doorzet en dat je binnen een korte tijd een mooi kindje in je armen zal hebben. Ik zal aan je denken! Trouwens wil je oma ook geen kaarsje voor mij aansteken? Misschien helpt het bij mij ook wel...
@ Qwizzle: fijn Thnx!! Wie weet helpt het... Ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat en of je al in het ziekenhuis bent...
Hoi Qwizzle, Heel veel sterkte de komende dagen ! Ik hoop ook voor je dat het doorzet. Een vriendin van mij moest bevallen twee dagen na het verlies van de prop ! Dus als dat het geval is bij jou, hoef je ook niet meer lang te wachten ! Wij weten ook niet wat het gaat worden ... ik denk dat je dan extra nieuwsgierig bent en extra er naar uitkijkt, toch ? Groetjes, Nikki F
@Qwizzle; ik hoop dat het doorzet!(of al doorgezet heeft??) Want bevallen op je uitgerekende datum zou toch wel speciaal zijn he? Succes!!!
Ik heb dus vanmorgen mijn slijmprop verloren. Maar van binnen, ziet het er (nog) niet uit dat ik ga bevallen. Als ik dit lees.......dan gaat het bij mij wel kriebelen hoor. Al is het bij mij wel érg vroeg. Maar door een hogere bloeddruk kán je eerder gaan bevallen is me gezegt door de vk. Ik denk ook dat ze de kleine onderhand al in haar armen heeft. Chacha, hoe ishet met jou?
@ Lina: In principe gaat het wel goed hoor...maar ik wil zo graag bevallen nu... Ik heb ook geen voortekenen, zelfs nog geen slijmprop verloren. De kleine beweegt nog leuk in mijn buik, maar het is nu echt een krappe boel hoor. Ik word ook een beetje jaloers van alle verhalen hier, ik wil ook zo graag het kleintje in mijn armen houden. Voor jou zou het wel vroeg zijn om te bevallen. De slijmprop zegt natuurlijk niet alles, maar kan wel een teken zijn. Ik hoop voor je dat je je kleine nog even binnenhoudt.