Hallo allemaal ! Een beetkje aan de vroege kant misschien, maar ik ben al een en ander bij elkaar aan het zoeken voor de vlucht-tas. Ik heb een lijstje en daar staat ook op ondergoed. In het kraampakket zitten van die onderbroeken die lijken op netjes. Moet ik die inpakken of normale onderbroeken, of beide ? Verder staat dit op de lijst: - 2 t-shirts of pyama's - Badjas - Pantoffels of badslippers - Warme sokken - Ondergoed - Voedings BH - Tioletspullen - Babykleertjes - Telefoonlijstje - Verzekeringspapieren - ID- bewijs - Fototoestel Is dit een compleet lijstje of ontbreekt er nog een en ander ? Moet ik bijvoorbeeld zelf luiers meenemen voor de kleine of krijg je die van het ziekenhuis ? Ik zou het niet weten. En kraamverband, moet je dat ook zelf meenemen ? Alvast bedankt voor jullie antwoorden ! Groetjes, Nikki F
Kraamverband en luiers krijg je in het ZH, die hoef je niet mee te nemen. Neem ook de Maxi Cosi mee, dan kun je de baby ook mee naar huis nemen als het allemaal spoedig gaat.
@NikkiF: Ik heb al eens vaker dit lijstje gepost... het is een uitgebreide uitzetlijst met er achter nog een lijstje wat ik ook ergens van internet heb voor als je naar het ziekenhuis moet... Kijk maar eens! ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes! Gr. Niki http://members.home.nl/niki-savelkoul/u ... t_leeg.pdf
Vergeet geen schone kleren voor jezelf mee te nemen voor na de bevalling en eventueel je ziekenhuiskaart, je kaart/gegevens van de verloskundige en ik moet ook een wikkeldoek voor de baby klaarleggen.
Bij mij in mijn kraampakket zitten helemaal geen netbroekjes.... Is dit erg of kan dit wel gemist worden?
Je kan ook zonder hoor... ik droeg van die grote witte tenten van de zeeman (oma-onderbroeken) zitten ook erg comfi. evt trouwboekje, zodat je de beeb meteen kan aangeven
Hoi Nikkie. Ik vind niet dat je te vroeg bent hoor. Mijn vriend en ik hebben afgesproken dat wij ook zo'n tas gaan klaarzetten vanaf 7 maanden. Als we dan ergens heengaan gooien we die achterin de auto, dan grijpen we niet mis, mocht er iets gebeuren. Wat ik als tip kreeg is om in je auto('s) in het kasje een onderlegger neer te leggen. Mochten je vliezen ergens breken, dan kun je die gebruiken als je nog ergens heen of terug moet. Anders zijn je stoelen zo vies. Tja als ze tijdens het rijden breken, heb je pech, maar dat weet je niet van te voren.
Als jij je daar prettig bij voelt, waarom zou je je dan schamen. Ik denk dat je toch niet bij de eerste wee al moet "vluchten", dan heb je nog wel even om dingetjes te pakken. En anders hebben ze in het ziekenhuis ook troep zat hoor!!! Er komen genoeg vrouwen daar binnen zonder vluchttas.
Ik ben nu 38 weken zwanger, en ook nog geen vluchttas gemaakt...Elke avond denk ik, als het vannacht begint moet ik mijn kasten nog induiken..Maar ja, elke ochtend word ik weer lekker zwanger wakker en is de tas nog steeds niet ingepakt......
Haha ik ben gelukkig niet de enige. Mijn tas is ook maar voor de helft af. 's nachts denk ik er aan en overdag vergeet ik het weer. Misschien moet ik 's nachts de tas maar eens gaan inpakken. Blijkbaar ben ik nog niet klaar voor een ziekenhuisbevalling.....
Ha, ha, wat een bekende verhalen. Ik neem me ook elke dag voor mn tas te gaan inpakken. Tot nu toe is het nog steeds niet gelukt.... Ik zou me zo kunnen voorstellen dat ik dat pas doe als ik m nodig denk te hebben. Heb alles al wel in huis... Narcissen
Heb hem ook pas half ingepakt, hoor... Maar ik ga er gewoon vanuit dat ik thuis beval! Mocht het niet zo zijn dan heb ik heus nog wel eventjes tijd om iets te pakken en zo niet, dan niet! Dan brengt m'n mannetje de spulletjes maar na... gr. Niki
Ik heb spullen klaargelegd, moet ze wel nog in de tas stoppen ... Spannend allemaal, toch ? En inderdaad, zoogcomressen zal ik ook klaarleggen, je weet maar nooit ! Groetjes, Nikki F
Ik heb in mijn tas: Kraamverband (wat hier gewoon een soort incontentieluier is echt verschrikkelijk!!!) 2 luiers kleertjes (maatje 56 rompertje, en een boxpakje (geloof dat het zo heet), broekje en truitje, mutsje en handschoentjes (dat doen men hier allemaal zodat ze hun gezichtje niet openkrabben) een wikkeldekentje (dunne) navelbandje onderbroek sokken pyama zoogcompressen voedings bh Verder nog iets wat ik moet meenemen?? Oh wat betreft dat zeil dat je onder je bed legt voor het geval je water breekt..ik heb dat dus weer weggehaald..het is hier snachts 30 graden en door dat zeil lucht het helemaal niet meer...heb het een nacht uitgehouden en het hele bed was zeik en zeik nat van de zweet...dan maar geen zeil hoor..er ligt toch nog iets op het matras wat het water wel opvangt denk ik..
Ik vind ook niet dat je vroeg bent met je tas inpakken,ik ga dat bij 36 weken ook doen .en dan overal die tas mee naartoe nemen,je weet maar nooit als de baby eerder komt. Die netbroekjes heb ik nooit gebruikt na mn eerste bevalling en ga ik nu ook niet doen. Heb een stuk of 5 van die katoenen onderbroeken van zeeman een paar maatjes groter dan normaal.die zitten lekker comfortabel als je net bevallen bent,want een strakke onderbroek zit dan echt niet lekker hoor.zeker niet mocht je evtueel hechtingen hebben. succes.