baby 8 weken koorts!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MaryWoods, 30 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hi meiden,
    vandaag met mn kleine meisje naar de HAP geweest want ze had 38,5 koorts. Daar heeft HA nog in het oor gemeten en was het 38.9 (kwam wel net uit warme mc). heeft ons doorgestuurd naar KA/SEH. Dat duurde allemaal eindeloos... Erg vervelend voor ons meisje (uiteindelijk bij elkaar 3 uur in het ziekenhuis geweest). Bloed was goed, urine ook. Ze heeft gewoon plasluiers en drinkt haar flesjes ook goed. De KA hield het op 'iets viraals' en we mochten naar huis. Tussendoor proberen we haar af ent oe 10 of 15 cc water te geven.. Om 19u00 bij de fles had ze 39.3 (wel net uit warme kinderwagen met warme deken, waar ze in sliep, we waren nl bij mn ouders). Nu weer thuis maar ze wil maar niet slapen.. Straks rond 23u30 ofzo geven we weer een fles en tempen we weer.
    Ik weet niet goed wat we nu nog meer kunnen doen, maar maak me enorme zorgen.

We moesten bellen als ze 40gr of meer koorts krijgt...

Onze zoon heeft afgelopen week waarschijnlijk een keelontsteking gehad. heeft 2 dagen flinke koorts gehad en keelpijn en spugen. Hij is nu weer beter.

2. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    niemand die een ervaring wil delen of me gerust kan stellen? :(

3. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Mijn kleinste heeft met 5 weken ook koorts gehad en is 2 nachten in het ziekenhuis moeten blijven, ter observatie. Bij kleine baby's moeten ze koorts goed in de gaten houden omdat kleine baby's dus geen koorts mogen hebben. Ze hebben hem toen ook helemaal nagekeken. Bloed, urine, ontlasting, maar hebben ook niks kunnen vinden.... ze spraken ook van een virale infectie... verder niks aan over gehouden...
    Ik zou gewoon weer bellen als ik het niet vertrouwde....

sterkte d'r mee...
    Zou 'n stuk handiger zijn als ze al kunnen zeggen wat d'r is, he?

4. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Misschien een zetpilletje geven? Of hebben ze je dat afgeraden?

5. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    maar wel 'afwachten' tot/of ze de 40 graden bereikt?

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    ik zou het wel goed in de gaten houden.. ik had denk ik allang nog een keer gebeld.. maar zo ben ik..;) goed der plasluiers in de gaten houden..

7. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    tsja zetpil 120 mg mag pas na 3 maanden, dus je moet eigenlijk 60mg hebben en dat is volgens mij alleen op recept

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    je had voor t laats om 19.00 getempt ??

9. zohra

zohra Niet meer actief

drinkt ze haar flessen wel leeg?
    en is ze verder helder of wat sloom?

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    je kan een zetpil door de midden snijden.. dat werd tegen mij toen gezegd toen ze baby was..

Edit
    misschien is dat wel bij de nacht apotheek verkrijgbaar ?

11. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ja 19u00 getempt voor de fles. Flessen drinkt ze gewoon leeg.
    Ze is erg moe maar niet sloom ofzo. Ze had nog wel interesse in de canvas foto aan de muur (die ze erg leuk vindt! ;)) en heeft even 10 min in de box naar de mobiel gekeken

12. zohra

zohra Niet meer actief

zou geen zetpil geven 1st s tempen dan

13. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ik begreep juist dat zetpil doormidden snijden niet 'mag', omdt de concentrtie van zo'n pil nooit helemaal gelijkmatig is verdeeld...

14. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    ik zou zowiezo tempen en als de koorts hoger is geworden de hap bellen of je een zetpil mag geven. weet niet of het wel zo goed is dat de koorts onderdrukt word bij zo'n kleintje.. :(

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113

ooh okee.. t is ook al 2jr terug dat ze dat tegen mij zeiden :)

16. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt, doormidden snijden is niet de bedoeling omdat het niet juist is verdeeld. Hier geen ervaring met koorts, maar mijn jongste dochter heeft weken in het ziekenhuis gelegen ivm reflux en overmatig huilen. Toen ze 2 maanden was heeft ze daar haar eerste inenting gekregen. Om een heftige reactie te voorkomen heeft ze ook gewoon 120 mg zetpil gehad. Mijn kinderarts vertelde me dat de "richtlijnen" voor zetpillen zijn bijgesteld. Zodra je kindje 4 kilo is mag je eerst een 120 mg zetpil geven, en dan de onderhoudsdosis (dus de dosissen erna) een 60 mg geven. Ik zou dit wel even checken bij de HAP. En als je het niet vertrouwd gewoon bellen, beter een keer te vaak dan te weinig! Ik hoop dat je meisje snel weer opknapt! Prachtige naam heeft ze overigens!

17. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik heb in het begin 60mg zetpilletjes gewoon bij de apotheek kunnen kopen, misschien dat je de nachtapotheek kunt bellen als je haar echt een zetpilletje zou willen geven?

18. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    thanx meiden! Om 23u00 had ze 38,8 vannacht om 5u00 37,8 en nu vanochtend om 9u15 37,5. De piek lijkt dus voorbij... Even afwachten of het nog stijgt vandaag maar tot nog toe dus geen paracetamol nodig gehad en HAP niet meer hoeven bellen. Mijn meisje lijkt zich er helemaal zelf doorheen te slaan!

19. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat goed! wat een grote zorgen heb je dan bij zo n kleintje he?
    ikheb voor de zekerheid altijd 60 mg in huis, kun je bij de apotheek kopen, en ik zou dan even bellen of je het mag geven. ik heb hier ook wel eens gelezen dat iemand geen paracetamol geeft ivm met snel dalen van de temp en koortsstuipen. eigenlijk dus beter dat ze het zelf naar beneden heeft gekregen, sterke meid hoor!
    beterschap!

20. fafje

fafje Niet meer actief

zetpil mag je geven hoor..van de KA mocht ik dat zelfs geven zonder koorts...omdat mn zoontje zo'n pijn had van de reflux in de ergste dagen...hij was toen 5 weken!...

Cb zei laatst ook dat ik het mocht geven, na zn vaccinaties...het mocht "als ie koorts had en er echt niet lekker van was "....
    er staat vanaf 3 mnd...maar het mag dus al...

en niet te warm kleden, zonder sokjes in bed enz

Deel Deze Pagina