Hi, onze zoon heeft al een tijdje witte schilfertjes in zijn haar.. Vanochtend had ik hem gewassen, zet altijd het badje in de douche cabine want hij vind het heerlijk om de sproeier over zich heen te krijgen. Ik was altijd zijn haren met zwitsal zeep, en spoel het grondig uit met de douchekop, zodat niet de zeepresten vanuit het water in zijn haar komt. Vandaag na het afdrogen haarlotion in gedaan, was beneden en was zijn hele hoofd boven op, en voorhoofd wit. En toen het helemaal droog was wat schilfers in zijn haartjes Is dit nou berg? Want ik dacht altijd dat berg geel en kosterig was.. Dit heeft hij niet, of is dit misschien beginnend berg? Hoor het graag, want ik weet het niet
Beter geen haarlotion gebruiken, dat droogt de hoofdhuid juist uit en dit klinkt als een hele droge huid.
Je kan beter helemaal niks gebruiken... Dus ook geen shampoo Ik doe het hier 1x in 1,5/2 weken ofzo met shampoo de overige keren gewoon alleen water
Ik dacht dat het alleen berg genoemd werd in de eerste vier weken na de geboorte. Mijn dochter heeft het ook en ik was haar haartjes niet met shampoo en gebruik ook geen lotion, kreeg dit advies van de arts van het cb (gebruikte al geen shampoo). Ze heeft sowieso een droog huidje maar sinds ik haar in bad doe met balneum badolie gaat het heel goed. Op hele droge plekjes smeer ik een klein beetje bepanthen (ze heeft niet zoveel haartjes).
Mijn dochter heeft het nog, van die schilfers op rode huid. Ik was ip alleen met wateren af en toe met weleda body & hair als het wat vettig is. Ze zeggen insmeren met weleda olie en dan uitkammen, maardat werkt maar een beetje. En vervolgens was ik het met de shampoo en blijft het haar vet. Moet ik na enkele dagen weer eens doen voor het eruit is.
Hier ook een kindje met berg. Het begon zoals TO schreef en is inmiddels aan de voorkant van haar schedeltje gelig en wat dikker geworden. Dit is zo droog dat het er met een borsteltje wel een beetje uit te kammen is. Ik behandel een keer in de 2 weken met speciale olie, laat dit een nachtje intrekken en was haar haar dan 's ochtends. Dan blijft het een paar dagen weg, maar het komt tot op heden wel weer terug. Uiteindelijk zal het helemaal wegtrekken, vanzelf... Maak me er niet te druk over.
Hier met 9 maanden ook nog lichte berg, inderdaad plakkerig en oranje. Was TS beschrijf lijkt een droge hoofdhuid. Ik zou onmiddelijk stoppen met die geparfurmeerde zwitsal, en alleen wassen met water. Heel veel kindjes kunnen niet tegen zwitsal. Wij zijn pas shampoo gaan gebruiken met 6 maanden toen er regelmatig appelstroop, macaroni etc in haar haar belandde.
Dit heeft ons dochtertje dus ook als ik die haar lotion gebruik. Ik gebruik het maar zelden, alleen als bezoek komt of soms als wij ergens heen gaan