slijm verklaren

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door marielle82, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Hoi Dames,

Ik heb even een vraagje mbt 'mijn' slijm.

Vorige week zaterdag/zondag (12/13 september)had ik veel slijmverlies. Daarna was het zo'n 3 dagen over.
    Op donderdag de 17e begon het weer tot nu toe.

Wanneer heb ik nu mijn ei (gehad)?

Vorige week zondag hebben wij gemeenschap gehad.
    Daarna niet meer. Misschien vanavond;).

Ik ben 29 oktober voor laatste x ongi geweest en heb nog geen vast cyclus.

Wie kan mij helpen?
    Waarom zaten er een paar dagen tussen?

groetjes Marielle

2. Nyna

Nyna Niet meer actief

Ik denk dat je nu ongeveer je eisprong hebt omdat je een aantal dagen vruchtbare afscheiding hebt... na je eisprong veranderd je afscheiding weer naar wit en cremig ;)

3. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Maar hoe zit het dan met vorige week zondag.
    Was er toen vanuit gegaan,dat ik die dag een eisprong had.
    Omdat ik toen ook slijmverlies had. En dat kon ook met het uitrekenen van vorige menstruatie.

Maar ja,wat is dit slijm dan, van deze dagen
    Daarom snapte ik het niet waar dit slijm van deze dagen van was.
    (Zat stiekum al te denken aan een evt innesteling??)

4. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Het kan zijn dat je vorige week je vruchtbare slijm had en dat er misschien nu toch een eitje is dat zich aan het nestelen is.
    Dan kun je ook slijmachtige vloei krijgen. Maar goed, dat kan, wil niet zeggen dat het zo is. Vaak is dat vooral slijmerig en niet zoals bij eiwit dat er zo'n draad van gemaakt kan worden :D Lekker praatje. Ik heb begin vorige week vruchtbaar slijm gehad en vrijdag had ik ander slijm wat ik normaal nooit heb en elke dag (m.u.v. zaterdag) zo 1 a 2 druppeltje(s) bloed. Ik durf het niet echt te hopen, maar ik weet wel zeker dat mijn lichaam nu anders is dan anders. Maar goed, het blijft afwachten.
    Je zou volgende maand ook kunnen temperaturen, dat geeft je iets meer inzicht (achteraf) in wat je lijf gedaan heeft.

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hmm, ik lees mijn tekst terug en ik denk, "je klets alsof je expert bent". Laat ik even duidelijk zijn. Ik ben ook nieuw haha. Dit is mijn eerste echte ronde pas met proberen en temperaturen. Oktober was voor spek en bonen (1 poging die veel te vroeg was achteraf) en augustus en september hebben we met losse flodders geschoten, zal ik maar zeggen.

6. Nyna

Nyna Niet meer actief

Ja, klopt wel wat je zegt Babke, want toen ik zwanger was (tijdens de innestelling) had ik ook slijm, maar toch anders dan het vruchtbare, een beetje gummyachtig, ha ha :D:D
    Spannend voor jou dan :)

7. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Zo echt wel. Mijn gevoel zegt dat het raak is en dat vind ik zo beangstigend. Wou liever dat ik niks zou merken. Dan zou een menstruatie zijn wat je verwacht, maar nu zou het meer tegenvallen denk ik. Ik vond het een beetje creme achtig, zo'n hele gladde glibberige gezichtcreme.

8. Ajlaa

Ajlaa Bekend lid

26 okt 2010
    898
    0
    16
    NULL
    Hoi Babke,

Dat heb ik dus ook! Je omschrijft het erg goed, gladde glibberige gezichtscreme, haha. Ik heb net ff naar jouw temp kaartje gekeken en zie dat we gelijk op gaan, ik had ook op 15-11 mijn eisprong! Ben erg benieuwd, dit is namelijk voor ons de laatste ronde voordat we MMM ingaan. Tot gister had ik het gevoel dat het gelukt was, vanochtend was de temp ineens lager, wellicht innestellingsdip? Bovendien werd ik om 5 uur wakker, heb ik niet zo snel, op mijn vrije dag! heb eigenlijk zo'n 2-2,5 uur te vroeg getest. Werd ook zwetend wakker, vond het daarom dus raar dat mijn temp maar 36,2 was, dit is die eigenlijk voor de eisprong.
    Ik hoop voor je dat het maar snel lukt! Ik ben nu zo'n 15 maanden pilvrij en elke maand heb ik wel weer iets nieuws qua symptomen. Afscheiding kan veel zeggen maar ook niks!

9. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    He Ajlaa, hopen dat het dan nu zo is. Misschien heb je onbewust de moed al opgegeven en je hoop gevestigd op de gyn. Met als gevolg misschien toch een klein bevrucht eitje? Maar inderdaad do'nt get your hopes up. Ik vind dat zo moeilijk, maar ja het is voor mij ook pas de eerste echte ronde, ik denk als ik zover als jij ben, dat ik al meer zoiets zou hebben, het zal wel niet. Ik duim voor je (ons hihi)

PS: het ziet er wel nestelingdip achtig uit op je kaartje :D Dieper dan normaal zeg maar.

10. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Afgelopen maand was mijn eerste ronde, dus voor mij ook een beetje spannend wat mn cyclus ging doen. Rond mn eisprong extra slijm gehad, toen ook een dag of 2 wat minder maar daarna tot aan mijn ongi toch steeds slijmverlies gehad. En dus na 30 dagen ongi geworden.. het dus weer typisch zo'n kwaaltje: kan zwangerschap zijn, kan het ook niet zijn ;)

11. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Zo zeg,maarje hebt een goede reden om tehopen!!!
    Klinkt goed zeg!

Gisteravond voor de zekerheid geklust,haha.
    Stel het is nu de eisprong, wat was dan het slijm vorige week, zo 2 a 3 dagen?

Oef, echt spannend allemaal.

12. Ajlaa

Ajlaa Bekend lid

26 okt 2010
    898
    0
    16
    NULL
    Babke, al een testje gewaagd? Je temp ziet er goed uit!

13. Behappy

Behappy Niet meer actief

Ja precies..
    K heb elke maand beetje slijmverlies en daarna tot aan mn ongi heel veel cremeige afscheiding..

Deel Deze Pagina