Geen tekenen van eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sterretje08, 11 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Hallo allemaal,

ik ben nu voor de 4 maand aan het tempen en ik gebruik ovulatietesten om mijn ei sprong te vinden

Nu heb ik normaal gesproken, 2 dagen achter elkaar een positieve ovulatie test en de volgende dag dan mijn eisprong
    Danm krijg ik namelijk elke keer mijn temp dip en een vet kruis bij ff waarna mijn temp dus stijgt

Mijn temp is normaal rond de 36.3 of 36.4 voor mijn eisprong, na mijn eisprong de eerste dag 36.6 en dan van 36.8 tot 37.2 in het einde van mijn cyclus

NU heb ik vorige week vrijdag en zaterdag 2 positieve ovulatie testen gehad, wat zou moeten inhouden dat vorige week zondag normaal gesproken mijn ei zou moeten zijn geweest, maar tot nu toe al zoveel dagen erna heb ik nog steeds geen echte temp stijging
    Mijn temp is nu 36,5 of 36,6

Ik ben bang dat ik dus geen ei sprong heb deze maand

Ik hoop dat er iemand is die ier ervaring mee heeft en mij kan vertellen wat er met mijn cyclus is deze maand
    Gewoon geen eisprong?
    Of misschien toch wel?
    Kan het dat je temp zo laag blijft als je wel een eisprong hebt gehad?

Alvast heel erg bedankt!

2. Laurhen

Laurhen Bekend lid

30 jul 2008
    612
    0
    0
    Ik heb er geen ervaringe mee, maar ik zou zeggen dat je de ovutesten moet geloven, vooral omdat je er 2 hebt gedaan! Ik denk dat je lichaam niet per se warmer hoeft te worden als je eitje is geweest namelijk, maar dat weet ik niet zeker.

3. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Maar vind het zo raar dat dit de vorige maanden dan wel gebeurde?

Kan het niet zo zijn dat je eitje wel rijpt maar niet ver genoeg om te springen en je zo dus wel een lh piek krijgt, maar niet echt een eisprong?

Begrijp me niet verkeerd hoor, wil super graag dat ik gewoon natuurlijk wel me eisprong heb gehad, maar het voelt allemaal zo vaag., net of er iets niet klopt deze keer :cry:

4. Laurhen

Laurhen Bekend lid

30 jul 2008
    612
    0
    0
    Ik vond dit stukje staan bij het temperaturen:

Ik heb geen temperatuurstijging gehad in mijn cyclus. Heb ik nu geen eisprong gehad?
    Het zou kunnen dat je geen eisprong hebt gehad, maar dat is niet helemaal zeker te zeggen. Ongeveer 1 op de 5 vrouwen heeft geen temperatuursstijging na de eisprong. De enige manier om dan te bepalen of er een eisprong is geweest is via de gynaecoloog, door middel van echoscopieën en bloedonderzoek.

Ik weet het verder ook niet :) Het is natuurlijk wel wat lastig. Er staat dat 1 op de 5 geen verhoging heeft, maar goed is dat dan dat die vrouwen dat altijd hebben? Dat weet ik ook niet. Mischien weten andere dames het?

5. minny1985

minny1985 Actief lid

25 jan 2008
    260
    0
    0
    hey sterretje als je het niet erg vind lees ik effe met je mee want ik zit met het zelfde probleem..

xxxxxxxxxxxx

6. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Een ovu test geeft enkel aan of er een LH piek plaats vind.
    Dit geeft geen garantie op een ei.
    Het kan zijn dat je wel een LH piek hebt gehad, maar dat je ei niet los is gekomen.

Ook kan je ei van mindere kwaliteit zijn, omdat je temp wel ietsjes is gestegen.
    Je ei zorgt voor progesteron en dat zorgt voor de temp stijging (correct me if I'm wrong)

Als je nu 3 van dit soort tempkaartjes hebt, dus zonder aanwijsbaar ei, dan kan je daarmee naar de gyn gaan.
    Hij/zij zoekt dan idd via onderzoeken uit of je wel of geen eisprong hebt.

7. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Dus de kans is er dat ik geen ei heb gehad, of een minder goed ei
    Is er bij een minder goed ei wel sprake van dat die bevrucht kan worden, of dat helemaal niet?

Als je nu soms dus wel een ei hebt en soms niet, kun je daar dan ook na een tijdje mee naar de gyn, of moet je dan gewooon het hebben van de maanden dat je wel een eisprong hebt?

8. Het gele lichaam, overblijfsel van het eitje, krimpt en zorgt voor een hogere progesteron productie. Dit gaat idd samen met een tempstijging, door progesteron krijg je een algehele hogere lichaamstemperatuur. Dat is oa. heel belangrijk voor de innesteling van een vruchtje.

Als je temp niet goed stijgt na een positieve ovutest kan je ei wel gesprongen zijn maar is de progesteron aanmaak niet goed genoeg omhoog gegaan.
    Een minder goed ei heeft een veel mindere kans dat ie bevrucht kan worden, maar dat ligt eraan met hoeveel mm ie is gesprongen.
    Heb je misschien een kaartje van FF van deze cyclus?

9. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Krijg helaas mijn kaartje van ff niet hierheen, op de een of andere manier pakt tie hem niet

Vandaag was mijn temp opeens wel redelijk naar nromaal, op 36,8
    Hij heeft dan nu ook opeens mijn ei wel geplaats op vorige week zaterdag!
    Maar voor zolang na mijn ei is mijn temp erg laag
    Nomraal heb ik na 3 dagen zeker al 36,8 nu opeens pas na een week

Waarschijnlijk dan toch echt een te klein eitje of iets?

Deel Deze Pagina