Hoi hoi! Heb al vaker iets gepost over schimmelinfectie en nu dus weer een vraagje Ik heb gyne canesten vaginale tabletten gekregen voor de schimmel, die goed holpen. Het bleef ongeveer twee weken weg en nu heb ik het weer Zou ik nou gewoon nog een keer die tabletten mogen gebruiken? Of raden ze toch aan dat zo min mogelijk te doen? Kortom, zijn er hier zwangere dames die ook de pech hebben dat het steeds terugkomt? En zoja, gebruiken jullie dan gewoon regelmatig die tabletten/eitjes? Ook als dit meerdere keren per maand is? Ben nmnlk een beetje bang dat dat kwaad zou kunnen ofzo... Alvast bedankt! Vlindertje
Ik heb er in mijn zwangerschap ook last van gehad. Kreeg de eerste keer 1 tablet. maar had 2 weken later nog/weer last. toen de ha gebeld en toen kreeg ik een kuur van 3 tabletten. Toen was het wel weg. Het kan geen kwaad voor de kleine dus zou bellen voor nog een kuur
bij mij keert het wel steeds terug, maar ik heb niet die eitjes, (dacht eigenlijk dat die niet mochten tijdens zwangerschap), maar de assistent van de dokter zei wel dat ik de creme die ik heb gewoon mag gebruiken tot het weer over was.
Die eitjes mag je dus wel gebruiken miss rettekatet! Ik heb ook die creme maar die kan je alleen uitwendig smeren en dat helpt dus echt voor geen flikker bij mij omdat het vanbinnenuit meteen onmiddelijk weer 'aangestoken' wordt. @kaatje85: Je kan hier die tabletten gewoon zonder recept krijgen. Spanje is daar veel makkelijker mee. Maar o.a daarom wil ik even weten of je het meerdere keren mag herhalen tijdens zwangerschap. Pffffh! Het is echt zo vervelend! Kan er zó ontzettend chaggie van worden! Ik heb over het algemeen een hele fijne zwangerschap, maar dit bederft de pret wel grotendeels! Het beinvloed je hele doen en laten.
Ik had er vooral aan het eind heel veel last van.. Ik kreeg elke keer de kuur van 3 eitjes, en dan was het een paar weekjes weg en dan weer volop terug.. Je mag de inwendige creme tot 3 weken voor je bevalling geloof ik (ivm verweken baarmoedermond ofzoiets?). De eitjes langer volgens mij.. Mijn arts gaf me elke keer gewoon een nieuwe kuur, want het is wel belangrijk dat het weg is als je gaat bevallen, anders kun je het evt doorgeven aan je kindje... Heb je ook eventueel je partnet laten behandelen? Hij kan het ook krijgen, zonder dat je het echt hoeft te zien. Hij kan een cremepje krijgen, hier kregen we het mee zonder eerst te hoeven laten onderzoeken.
Hier nog een met terugkerende schimmelinfectie. Ik kreeg de eerste keer zon ei, maar daarna zei de assistent(omdat ik weer dezelfde symptomen had) dat het beter was om tijdens de zwangerschap de creme gyno miconazol te gebruiken. Het helpt bij mij redelijk, maar ik smeer niet dagelijks, alleen als ik er last van heb. Maar het gekke is..ze zeggen altijd dat je zon jeuk moet hebben met zon infectie maar ik heb daar echt geen last van. Meer branderig en veel afscheiding. liefs
Bij verschilt het ook erg hoor. Branden, maar ook erge jeuk, dan soms weer niet. Het is bij mij vooral de afscheiding die erg veranderd. Brokkelig, veel en ruikt ook niet bepaald lekker. Hierdoor voel ik me gewoon erg onzeker en ben dus ook al weeeeken niet meer met mijn vriend naar bed geweest, wat ik dus erg mis! Ga maar herhaalreceptje halen dus
maar kan je partner je dus opnieuw aansteken? heb net een kuurtje erop zitten ben nog niet intiem geweesd
ook ik word hier gek van ik heb er altijd al wel last van gehad maar het is nu 10 keer erger ik heb van de dokter ook die eitjes voor binnenin voor 3 dagen en de zalf voor de buitenkant ( die inbrenghulsen mag je niet gebruiken) mijn dokter zei dat als het na 2 weken niet over is moet ik weer terug en als ik het weer krijg mag ik de zalf gewoon weer gebruiken en als dat niet helpt mag ik weer bellen voor die eitjes als ik blijf krijgen gaan ze wel verder zoeken maar doen ze liever niet tijdens zw het kan geen kwaad voor de baby dus denk dat je gewoon moet bellen en anders zeggen hun wel wat je anders moet doen
Meiden hier nog een schimmel expert! Wat je niet mag is die inbreng hulzen dan prikkel je de bm teveel en kan je vreselijke dingen teweeg brengen Als je die bolletjes gebruikt moet je ook gemeenschap heben met je partner zodat zijn infectie (die minder aanwezig is bij mannen maar zichtbaar is door witte aanslag) ook verminderd Wat je NIET mag doen is wassen met douche gel,shampoo zelfs niet met die intieme zeep! Want je haalt die laag dan weg die je juist moet helpen! Alleen met water spoelen! Wat een super combo is is die gyno zalf en die bolletjes Dan kan je de jeuk weghalen met zalfje en de bolletjes doen de rest
Ik vergeet iets... De man kan ook (als je geen gemeenschap wilt hebben) die zalf gebruiken om zijn infectie weg te halen