pijnlijk borstbeen en ribben aan beide kanten

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door miep79, 17 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miep79

miep79 Lid

16 jun 2008
    76
    0
    0
    halllo,

ik heb een vraagje.
    Ik ben bijna 37 weken zwanger,en heb al tijden last van hoge bloeddruk maar die is goed onder controle gelukkig met medicatie.

Nu heb ik last van t volgende.
    IK ben niet zo heel erg groot van stuk(1.56) en heb volgens de verloskundige een erg compacte buik(als je zou zeggen dat ik 30 weken ben dan geloof je t nog)en ligt de kleine echt voor en niet aan de zijkant ofzo.
    Nu ligt hij al redelijk ingedaald. maar mijn borstbeen en ribben doen echt zeer als ik niet goed lig of zit,het is ook niet continu maar als t pijn doet wordt ik er af en toe benauwd ook van,t lijkt voor mijn idee op spierpijn en af en toe met steken op t borstbeen.mijn ribben is meer spierpijnachtig,als ie trapt voel ik m echt langs mijn ribbenboog gaan!
    Mijn vraag is of t normaal is dat t zo zeer kan doen....?
    je bent toch ook aan t opletten of t niet bij zwangerschapsvergiftiging hoort natuurlijk,nu heb ik dit gevoel al s eerder gehad,dus herken t wel een beetje die steken op t borstbeen.
    krijg ik n harde buik dan zie je echt zijn rug precies waar de ribben ophouden probeer wel tegen te duwen maar dat doet bij mijn bekken zeer!

groetjes miep

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Miep,

wat jij beschrijft is echt de baby die tegen je ribben duwt, dat kan heel pijnlijk zijn. Niets aan te doen helaas. Beetje tegenduwen inderdaad kan helpen.

Mirjam

Deel Deze Pagina