Als het niet lukt...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Druif2008, 16 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    Mijn vriend en ik zijn al een tijdje bezig om een beebje te krijgen. Helaas zonder resultaat. Ik ken me cyclus open top, gebruik zowel temp-methode als ovulatiestickjes. We hebben alletwee een thuistestje gedaan (ik zo'n vervroegde menopauzetest en hij vruchtbaarheidstest) en deze waren eigenlijk prima. Maar ja dat zegt ook niet alles.
    Nu denken we er toch over om het eens verder te onderzoeken: of het aan (een van) ons ligt of dat we nog even geduld moeten hebben. Nu ben ik niet zo dol op mijn huisarts maar ik vroeg me dus af of ik rechtstreeks naar het ziekenhuis (gynacoloog) kon bellen of dat ik een doorverwijzing moet krijgen van de huisarts.
    Weet iemand dit?

2. shenoby

shenoby Niet meer actief

je hebt wel een verwijzing nodig.
    hoe lang ben je al bezig als ik vragen mag?

3. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    je hebt inderdaad een verwijzing nodig. Hoelang zijn jullie al bezig? Je schrijft dat je je cyclus op en top kent en je met tempen en ovulatiestickjes en thuistesten bezig ben. Het lijkt erop dat jullie er wel heel erg mee bezig zijn. Misschien dat even loslaten?

4. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ja, uit je eerste bericht merk ik ook op dat jullie er heel erg intensief mee bezig zijn. bij veel van deze verhalen hoor je dat het dan niet lukt. te veel stress ed.

ik zou zeggen laat het een paar maandjes achter jullie (de testen enzo bedoel ik) als je regelmatig vrijt (vooral vanaf 10dagen na je menstuatie en 10 dagen voor je nod) dat zijn geloof ik de vruchtbaarste dagen. en geniet van mekaar, het weer en de mensen om je heen. ontspan je! hopelijk heeft het wat effect...

vaak hoor je dat het bv na 3 weken vakantie ineens prijs is...

en anders toch ff naar de dokter bellen voor een doorverwijzing

5. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    je hebt altijd een verwijzing nodig van de huisarts.
    En sorry het stukje van je bent er teveel mee bezig en dergelijke,
    ik kan daar niet zo goed inkomen. Je hebt een wens en dan ben je er mee bezig. Het is niet zo dat ik het vanavond eens lekker naast me neer ga leggen. Zo werkt dat gewoon niet.

Meid succes ermee. Hopen dat ze je doorsturen en de gyn je kan helpen met jullie wens.

6. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    @ marsim, het stukje van je bent er te veel mee bezig is totaal niet verkeerd bedoeld. maar je hebt een verschil tussen er mee bezig zijn en er mee bezig zijn.

je kan er mee bezig zijn en rond de vruchtbare dagen klussen en dromen over hoe het wel niet zou kunnen zijn en zenuwachtig zijn en hopen dat de menstruatie uitblijft.

maar je kan er ook mee bezig zijn op de manier van: elke dag klussen, allerlei testen, ovu testen, thempmethodes,...

dus met het naast je neerleggen bedoel ik dus de testen ed. geniet van elkaar, vrij met elkaar en hoop op een kindje maar wel op een rustige relaxte manier. dit voorkomt een hoop zenuwachtigheid en stress waardoor je de kans op een zwangerschap zich ook bevorderd.

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik weet niet hoe lang jullie al bezig zijn, maar na een jaar kun je naar de huisarts stappen. Deze kan je, indien nodig, doorverwijzen naar een gynaecoloog. Zo'n menopauzetest en zaadtest via internet is niet betrouwbaar. Een officieel zaadonderzoek omvat veel meer dan alleen het aantal zaadcellen, het gaat ook om beweeglijkheid, de vorm, zuurgraad, enz. Dit wordt met zo'n thuistest helemaal niet onderzocht.

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Helemaal mee eens.

Nog even een opmerking wat mij in het verkeerde keelgat schoot: "je bent er misschien te veel mee bezig, daardoor lukt het niet", dat slaat werkelijk helemaal nergens op! Ik zit in de MMM, dus word gedwongen er mee bezig te zijn. Dus dan zou het onze eigen schuld zijn?!? Beetje net zo'n dooddoener als, je moet maar op vakantie gaan, dan kom je vast zwanger terug. Jeah right, met mijn vijandig slijm zeker wat zaadjes doodt.

Als je er langer mee bezig bent om zwanger te raken, probeer je juist van alles!

Niet verkeerd bedoelt hoor, maar ik merk dat mensen die zelf makkelijk zwanger kunnen raken, er niets van begrijpen dat andere mensen er helaas veel langer over moeten doen of zelfs in de MMM belanden. Dan komen ze met allerlei goedbedoelde, maar pijnlijke adviezen aanzetten.

9. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.715
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Wij zijn ook al wat jaartjes bezig voor de 2e en nee,ik kan het ook niet loslaten,merk zelfs dat het erger wordt.
    In NL was ik druk met werk en emigratie voorbereiden maar nu heb ik weinig om handen en kan alleen daar aan denken.
    Mn man en ik hebben besloten dat als het deze maand niet lukt,we dan naar een fertiliteits arts gaan,in Australie heb je geen doorverwijzing nodig.Ik was toevallig net op de website van dat ziekenhuis.

10. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Ik ga helemaal mee met Be Happy. Toen wij net begonnen ging het allemaal nog erg ontspannen. Nu we bijna een jaar bezig zijn is het toch heel moeilijk om er niet mee bezig te zijn. Je wilt heel graag, maar op een of andere manier lukt het niet. Al moet ik wel zeggen dat sommigen wel heel snel naar een dokter gaan. Wij houden zelf 1,5 jaar aan om zelf te proberen. En dan gaan we eens wat onderzoeken doen. Ik zou wel naar de dokter gaan als mijn cyclus bijvoorbeeld erg onregelmatig is.

11. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Je hebt inderdaad een verwijzing nodig, dus toch even langs de huisarts. Succes ermee!

Verder sluit ik me aan bij de meiden boven mij. Lekker makkelijk om te zeggen dat ze er niet te veel mee bezig moet zijn als je zelf gewoon (snel) zwanger wordt.
    Net alsof je opeens zwanger wordt als je een maandje niet aan denkt. Het gaat nou eenmaal niet bij iedereen zo makkelijk en vanzelf.

12. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Misschien is het niet zo lullig bedoeld als het er staat, dat ze er teveel mee bezig zijn. Je hoort ook wel eens dat wanneer je heel erg gefocussed bent op iets, het juist niet lukt en dat bijvoorbeeld wanneer je op vakantie gaat en helemaal ontspant, je daarna zwanger terugkomt.

Maar goed, het staat er wel een beetje lullig.

Ik kan me in ieder geval wel voorstellen dat je er veel mee bezig bent. Je wilt iets heel graag en het lukt niet, dus ga je alles proberen om het wel te laten lukken. Op een gegeven moment kun je het toch ook niet meer loslaten lijkt me. Als je al langer als een jaar bezig bent, zou ik toch naar de huisarts gaan. Ook al mag je hem dan niet zo, het is je huisarts en die verwijzing heb je nu eenmaal nodig. Neem alles ook mee, wat betreft temperatuurkaartjes etc. Zodat je kan laten zien dat je inzicht in je cyclus er in ieder geval wel is.

Succes!

13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ow ow ow... Wat maakt sommige post's mij toch verdrietig, en wat raakt sommige post's mij toch verschrikkelijk. Ik voel mee boos, verdrietig, ongebegrepen en veroordeeld.

Ik ga in dit topic niet reageren op die domme post's van de meiden die oordelend zeggen dat de TO er te veel mee bezig is, dat ga ik niet doen. Dan is mijn bereik te klein. Ik ga een nieuw topic openen, in dit forumgedeelte. Ik ga die doelloos, vast goedbedoelde maar ow zo kwetsende opmerkingen aan de kaak stellen, in de hoop dat meiden voortaan eerst ff nadenken voordat ze mensen zo hard kunnen kwetsen.

Tot slot in dit topic:

1) verwijsbrief heb je eigenlijk wel echt nodig (tenzij je in Belgie woont)
    2) mocht je ha die niet willen geven om wat voor reden dan ook, bel dan ff met het ziekenhuis, met de afdeling fertiliteit en vraag hun om raad.
    3) ik hoop met heel mijn hard dat je snel zwanger zult worden
    4) ik hoop dat je je niet zo laat kwetsen als dat ik me doe bij die domme reacties.
    5) een dikke knuffel voor je.

Zo, nu ga ik een nieuw topic openen.

14. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Je MOET ontspannen! Het MOET!!!

*krggggk*

Nee, niet eraan denken! NIET DOEN!!!

*tilt*

15. linda73

linda73 Actief lid

22 jul 2009
    114
    0
    16
    Ook ik sluit me hier helemaal bij aan.....sommige mensen denken zodra je ook getrouwd bent dat je direct zwanger bent! Dit mogen ze natuurlijk denken, maar sommige mensen maken van die domme opmerkingen zoals: en..al zwanger? of wordt het niet eens tijd dat je zwanger bent....ik wordt hier erg gespannen van (vooral op het werk), soms zie je ze gewoon naar mijn buik kijken.....dit is natuurlijk helemaal pijnlijk en gevoelig als je het zelf zo graag wilt!!

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb mn topic gemaakt, nu hopen dat het veel gelezen wordt en dat mensen het beter gaan begrijpen en bovenal: stoppen met de kutopmerkingen!!

17. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    Dank voor de reacties. Het is idd een beetje een dooddoener als mensen zeggen “je moet er niet zo mee bezig zijn” want zoiets kun je gewoon niet loslaten. Ik ben er ook wel van overtuigd dat de dames die dergelijke opmerkingen maken, het goed bedoelen en alleen maar proberen gerust te stellen. Helaas helpt het alleen niet.

Er werd gevraagd hoe lang we er mee bezig zijn en dat is 14 maanden om precies te zijn. Was ik jonger geweest dan had ik gedacht ik wacht tot 24 maanden, maar ik ben inmiddels 35 jaar en heb ook zoiets het misschien wel iets is als endometriose en dan moet je eigenlijk (op mijn leeftijd) niet te lang wachten.
    Nu ik het zo teruglees lijk ik inderdaad wel enigszins geobsedeerd zoals ik het heb geformuleerd maar het is niet zo dat ik elke dag zit te temperaturen en ovu-testjes afneem (ik heb ook nog een baan ;)) Ik ken mijn cyclus op en top omdat ik mij eisprong voel. Ik heb dat in de afgelopen 14 maanden met zowel de temp-methode als ovu-testjes geverifieerd. Dat maakt het voor mij nog moeilijker om het te negeren omdat ik dus mijn eisprong voel aankomen. Desalniettemin genieten we nog steeds van elkaar. We vrijen altijd al regelmatig en ietsjes meer rond de eisprong, maar we ervaren het (nog) niet als een “moetje”. In de afgelopen 14 maanden ben ik regelmatig voor korte of lange periode op vakantie geweest en nog niet zwanger terug gekomen. Zo’n advies snap ik ook niet. Natuurlijk is stress een factor waarom het bij bepaalde mensen niet lukt en tijdens vakantie wel, maar dat is geen “regel”. Ik heb geen moeite met ontspanningen buiten mijn vakantie.

Nogmaals bedankt voor alle adviezen en ik zal mijn huisarts bellen voor een doorverwijzing. Hopelijk heb ik het niet meer nodig maar “vrees” dat ik volgende week toch weer ongi wordt.
    Alle meiden die ook al wat langer bezig zijn: ook veel sterkte. Hopelijk hebben jullie binnenkort goed nieuws.

Ik ga nu even de topic van Maartje84 lezen :)

18. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De allerergste dooddoener is inderdaad dat mensen zeggen dat je er niet zo mee bezig moet zijn. Gaat nogal moeilijk als je dagelijks op hetzelfde tijdstip hormonen moet spuiten, daarbij nog pillen moet slikken, vaginale pillen moet gebruiken en om de dag naar het ziekenhuis moet voor een inwendige echo.;)

Ga lekker op vakantie, dan kom je zwanger terug! Yeah, right?! Als dat kon, hadden we meteen een vakantie geboekt! Bij ons spelen drie medische problemen: Ik heb vrijwel nooit een eisprong (PCOS), mijn man heeft een verminderde zaadkwaliteit en er is een bevruchtingsprobleem. Dan helpt een vakantie of een weekendje weg vast wel...

Ene oor in en het andere oor weer uit. Sommigen mensen bedoelen het wel goed, maar maken zeer kwetsende opmerkingen uit onwetendheid. Ik probeer het me dan maar niet persoonlijk aan te trekken.

Linda Als iemand vraagt of je al zwanger bent, zou ik een directe opmerking terug maken zoals: Kun je kindjes op internet bestellen dan? Of iets anders in die strekking. Zulk soort vragen of opmerkingen vind ik erg respectloos en onfatsoenlijk! Ik denk dat een opmerking terug iemand de ogen soms kan openen en dat ze dan misschien een keer nadenken voordat ze zoiets vragen.

Succes & sterkte allemaal!

Deel Deze Pagina