Wanneer stoppen met de pil?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MissyZuilen, 8 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hallo.. zoals jullie misschien in mijn voorsteltopic hebben kunnen lezen, willen wij graag zwanger worden.
    Ik slik vanaf mijn 13e de pil, microginon 30.
    Nu is mijn vraag.. Wanneer kan ik het beste stoppen met de pil?
    Ik heb nu pas 4 pillen geslikt van de nieuwe strip, kan ik dan ook nual gewoon stoppen en bij de calculator berekenen vanaf vorige week dat ik ongesteld was.
    Of moet ik nu stoppen en wachten tot me volgende ongesteldheid en dan pas berekenen wanneer ik vruchtbaar ben?
    Of adviseren jullie deze strip af te maken en daarna pas te stoppen?
    (We hopen namelijk toch zo snel mogelijk zwanger te raken, vandaar deze vraag.)
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik adviseer je de strip af te maken.

    Mocht je wel stoppen, zul je weer een bloeding krijgen, dus dan tel je niet vanaf je vorige ongie.

    Groetjes
     
  3. Winter

    Winter Actief lid

    5 dec 2006
    307
    0
    0
    Psychologie, Filmmuziek, Rusland
    Hey,

    De strip afmaken en je maandstonden afwachten. Daarna kun je beginnen met oefenen hé! :p
     
  4. Katootje

    Katootje Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Oefenen kan ze toch wel. :)
     
  5. Kissflower

    Kissflower Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Ik zou inderdaad wel de strip afmaken.. En vanaf dan klussen.. en nu nog ff oefenen ;)

    Liefs kiss
     
  6. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Is dat beter dan?
    Als ik nu stop met de pil, na 4 pillen.. krijg ik toch niet meteen een bloeding? Dan krijg ik toch gewoon een bloeding op de oorspronkelijke datum? Of werkt dat niet zo als je stopt?
     
  7. Winter

    Winter Actief lid

    5 dec 2006
    307
    0
    0
    Psychologie, Filmmuziek, Rusland
    Hey meis,

    Ja hoor het is echt beter, Je cyclus zal er minder door in de war zijn.

    Het zou best kunnen dat als je nu stopt met de pil dat er een bloedingske zal zijn maar dat is dan niet op het normale tijdstip zoals ze zouden moeten zijn.
    En mss duurt het ontpillen dan echt lang.

    Ik zou nog even doorbijten, de strip uitnemen en dan Go for it!

    Liefs Winter ***
     
  8. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ok, want ik hoorde van mijn vriendin (zelf 2 kinderen) dat toen zij groenlicht kreeg vd huisarts, ze gewoon middenin de strip stopte. Omdat ze graag zo snel wilde proberen.. En bij haar was t toen gelijk raak.
    En ook al vanaf puber aan de pil.
     
  9. Ice

    Ice Fanatiek lid

    15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    Ik heb ook eerst de strip afgemaakt, omdat ik dat zelf fyner vond.
    Moet wel eerlyk zeggen dat mn huisarts zei dat het niet veel uitmaakte, t is maar net wat je zelf fyner vind denk ik.
    Geloof wel dat de rest gelyk heeft dat je cyclus minder in de war zal zyn!
     
  10. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ok, ik heb vanmiddag een afspraak bij de huisarts. Zal gewoon eens alles aan hem vragen.

    Ps: Hoe kom je aan zo'n onderbalk met wanneer je vruchtbaar bent? :oops:
     
  11. Butterfly1

    Butterfly1 Niet meer actief

    Hoi,

    Ik heb ook de pil afgemaakt de strip dan. Een paar maanden later ben ik door omstandigheden 2 weken aan de pil geweest maar ik denk dat het weinig uit maakt. Daarnaast is Microgynon 30 een van de lichtste pillen (ik had hem namenlijk ook en volgens de dokter was dit een van de lichtste).
    Je moet gewoon doen wat je hart je ingeeft! Maar ik denk wel dat als je stopt je evengoed weer ongesteld wordt hoor.

    Succes!

    Lfs Butterfly1
     
  12. Noa25

    Noa25 Fanatiek lid

    23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Ik ben op de dag van de 14e pil gestopt. Gewoon 3 dagen later ongi geworden.
    Tot op heden nog niets raars gemerkt.
     
  13. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Maar als ik dus vandaag stop.. En een bloeding krijg, hoeft dat toch niet mijn ongesteldheid te zijn? Want ik zit nu pas op dag 8, dus nog geen eisprong geweest.
     
  14. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    volgens mij kun je op ieder moment stoppen, vooral omdat je zwanger wilt worden. Anders was het wat anders. Je lichaam raakt toch in de war, en nu ben je ook kunstmatig bezig. Doe wat je zelf wilt.
     
  15. Diavolo

    Diavolo Actief lid

    30 mei 2007
    187
    0
    0
    Ik ben op dag 3 van mijn strip gestopt met de pil :)
    Groen licht is groen licht he :)

    Kreeg 3 dagen na het stoppen dus weer een paar dagen ongesteldheid, ondanks dat ik het net geweest ben. Ben vanaf die tweede ongesteldheid gaan tellen en 28 dagen later werd ik weer ongi :)

    dus als je zin hebt in 2x ongi in 2 weken kun je nu al stoppen ;)

    En ja die ongibloedingen zijn geen echte ongi's he ;) dus vandaar dat je alweer ongi kunt krijgen.
     
  16. Noa25

    Noa25 Fanatiek lid

    23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Je wordt na het stoppen van de pil altijd automatisch ongesteld. Daar is de pil voor gemaakt. Het is gewoon een onttrekkingsbloeding.
    Je moet vanaf de 1e dag van die onttrekkingsbloeding beginnen te tellen voor je cyclus.
     
  17. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ok, dus als ik vandaag stop.. Kan ik dus ergens deze week een bloeding krijgen, omdat ik gestopt ben. En dan moet ik dus vanaf die dag me cyclus berekenen? En dus niet vanaf me laatste ongesteldheid die ik nu heb gehad?
     
  18. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Hey MissyZuilen,

    je mag midden in de pilstrip stoppen, zelfs al na een paar dagen dat je aan een nieuwe strip bent begonnen: heb ik zelf ook gedaan, maar wel eerst in de apotheek gevraagd of dat wel goed was. Ze zeiden daar dat 't niks uitmaakt. Dus als je graag wil stoppen, dan moet je dat doen.

    Ik kreeg na 2 dagen een bloeding. In principe ben je dan direct vruchtbaar, maar het kan wel even duren voor je cyclus klopt. Je kunt dus wel direct zwanger worden, maar krijgt dan geen zicht op je cyclus.

    Iig als je nu stopt is de kans groot dat je over een of twee dagen een bloeding krijgt en volgens mij kan je vanaf dan gaan 'rekenen' dat je nieuwe cyclus begint. Het kan ook zijn dat je pas ongesteld wordt op de oorspronkelijke dag, maar dan ben je alsnog gewoon direct vruchtbaar: stoppen met de pil = 'onbeschermd', zeker als je met slikken nog maar in de eerste week van de strip zit.
     
  19. DaisySanches

    DaisySanches VIP lid

    20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Met de pil heb je sowieso geen eisprong!

    Zelf besloten we bij de twee pil van de strip dat het de laatste strip zou worden. We hebben netjes de strip afgemaakt. Ik gebruikte ook Mycrogynon 30.
     
  20. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ben vanmiddag naar de huisarts geweest en heb hem helemaal bekogeld met vragen hahaha..
    Maar omdat ik pas bij me 4e pil was van de strip, mocht ik gelijk stoppen.
    Ook hij vertelde me, dat ik nu dus een bloeding ga krijgen, omdat me pil dus denkt dat het de stopweek is.
    En vanaf dan kan ik gaan tellen voor me cyclus.
    Ben dus reuze benieuwd hoe t allemaal zal gaan.
    En heb net samen met me vriend de pil ritueel in de prullebak gegooid. :D
     

Deel Deze Pagina