heel erg bezorgd

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Ireen, Oct 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Beste verloskundige,

Ik zit met een -voor mij op dit moment- groot probleem.

Ik ben onlangs zwanger geweest, helaas heb ik toen na vijf weken (dus 1 week over tijd) een miskraam gehad.

Zonder een menstruatie af te wachten zijn we het gelijk weer gaan proberen. De ovulatietest gaf de laatste LH piek aan op 9 oktober. En inderdaad; tien dagen later was de zwangerschapstest positief. Tot nu toe blijft dit zo (we testen ons een ongeluk namelijk).
    We zijn erg blij met de zwangerschap, maar eerlijk gezegd doe ik niet veel anders dan huilen. Het zou nu weer bijna vijf weken zijn en ik heb last van menstruatiepijn (al een aantal dagen) en sinds vanmorgen doen mijn borsten niet meer zeer.
    Ik ben zelf verpleegkundige van beroep en ben dus ook wel erg bezig met alles wat er gebeurt. Toch is het zo dat ik mijn buik ook voel als ik afleiding heb.
    Ik ben zo ontzettend bang dat het weer mis gaat...
    Ik gebruik fraxiparine ivm een verhoogde kans op trombose in de zwangerschap, maar dit schijnt verder weinig risico's voor de vrucht tot gevolg te hebben. Echter, hierdoor mag de zwangerschap niet gevolgd worden door een verloskundige, maar kom ik onder behandeling bij de gynacoloog. Daar kan ik pas over ruim twee weken terecht voor de eerste echo. In de tussentijd duurt elke dag erg lang en ik maak me enorme zorgen, ook over het feit dat m'n borsten niet meer zeer doen.

Wat moet ik doen om me ten minste iets vrolijker en geruster te voelen?

Groetjes,
    Ireen

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi ireen,

Het lastige is is dat je nu nog niets op de echo kan zien om je te kunnen geruststellen dus helaas zul je deze elle lange twee weken moeten afwachten.....
    Het verdwijnen van symptomen zoals de pijnlijke borsten zegt niets en je buik kan ook kramperig aanvoelen van het groeien van de baarmoeder. Wat het hoogstwaarschijnlijk ook is! HEt testen heeft nu echt geen zin meer, ookal zou het geen goede zwangerscahp zijn geeft de test toch een streepje aan dus stop dat geld in en potje voor de kleine later!
    Vertrouw op je lichaam dat ze dit kan!

Heel veel sterkte met wachten!

Imke

3. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Hai Imke,

Bedankt voor je reactie. Het is toch wel een geruststelling dat het mag dat m'n borsten niet meer zeer doen.
    Ik heb inmiddels even wat invloed uitgeoefend op de gyn, omdat ik werk in dat ziekenhuis, en mag een weekje eerder komen in de hoop dat we dan wat zien (als je bij Droste werkt krijg je ook een reep chocola toch).
    Als ik wat weet dan bericht ik je nog even.

In ieder geval bedankt!
    Groetjes,
    Ireen

Share This Page