Indalen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door , 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hallo

Ben vandaag weer bij de verloskundige geweest (38weken 1 dag) en mn kindje is nog niet ingedaald...

Ik vraag mezelf af of dit geen kwaad kan? Want ving wel iets op over dat het kindje zijn hoofdje dan misschien te groot is voor mijn bekken? En las ook iets over dat kindjes die bij 38 weken niet ingedaald zijn misschien de placenta ervoor hebben liggen? :confused:

Maak me toch wel een beetje druk...

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Geen zorgen. Met de 20 weken echo hebben ze kunnen zien waar de placenta lag. Deze blokkeert niet de uitgang anders hadden ze je dit zeker verteld en de liggning van de placenta gedurende je zwangerschap nog eens gecontroleerd.
    Vaak zie je dat kindjes eerst weeen nodig hebben voordat het indaald. Dat het nu nog niet is ingedaald zegt nog niets over of het hoofdje te groot is voor het bekken. Wacht maar af, als de weeen komen daalt het hoofdje mooi in!

Groetjes imke
    ps: indien je vliezen breken wel gelijk je verloskundige bellen!

3. Niet meer actief

Dankje Imke,

Ik krijg ook telkens hierover verschillende adviezen van de vk (heb ontzettend veel verschillende al gehad :() de een zegt "al sta je bij de slager, wanneer je vliezen breken DIRECT daar op de grond gaan liggen en ons bellen.
    Gister zeggen ze weer "Natuurlijk ga je niet bij de slager op de grond liggen, gewoon eerst naar huis gaan hoor"

Dus... wat te doen als mijn vliezen breken mocht ik niet thuis zijn?

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Indien je vliezen breken in gangpad 3 bij de AH. dan laat je je karretje staan en ga je direct naar huis. thuis ga je liggen en bel je direct je verloskundige. Maar het gebeurt echt zelden dat het in de supermarkt tussen de aardappels en groenten gebeurt! (laat me even weten als jij er een van bent ;) !)

Imke

5. Niet meer actief

Hahahaha ja je hoort het van me ;)

Bedankt!

Deel Deze Pagina