Na miskraam weer terug op dit forum

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Roze78, 13 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Hoi allemaal,
    Dit forum is alweer een tijdje terug, ik heb net een mk achter de rug. Ik was 10 weken zwanger toen ik op de echo een leeg zakje zag. Het is met 8.5 weken misgegaan. Ik ben gisteren gecurreteerd. Wat een ellende allemaal. Ik was zo blij om zwanger te zijn, en nu ben ik weer terug bij af. Maar we gaan er weer voor, ik hoop zo snel mogelijk weer een tweede streepje op de test te mogen zien...!
    Ik heb alleen geen idee hoe mijn cyclus nu gaat verlopen. Voordat ik zwanger raakte was hij precies 28 dagen. Maar ik zou niet weten vanaf welke dag ik nu moet gaan tellen. Ik denk vanaf de dag van de curretage. Heeft iemand een idee?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heel veel succes meid, neem wel goed de tijd om alle ellende te verwerken he!
    Liefs Elmo

3. Veel succes! En veel sterkte om het verlies na de miskraam te verwerken!

Jelske

4. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik ben het helemaal eens met wat hierboven geschreven staat.
    Neem de tijd om het te verwerken.
    Zelf heb ik ook een miskraam gehad en daarna overheersde het gevoel van gelijk weer zwanger willen worden. Ik had ervan geproeft en wilde het gevoel gelijk weer terug...., misschien ook deels nog als vervanging omdat ik iets verloren (de mk) had.
    Ik kreeg ongeveer 2 a 3 weken later een fikse na-klap ervan emotioneel gezien omdat ik toch te snel door was gegaan.
    Bedoel dit niet als preek, maar meer informatief.

Hoe je cyclus er nu uit gaat zien kan ik je niet vertellen.
    Zelf heb ik om te kijken hoe m'n lichaam het ging doen ovulatie-testen gebruikt (om te zien of er uberhaupt een eisprong plaats kon vinden) en ben begonnen met tempen voor eigen inzicht.

Succes!
    Mirre

5. sancho

sancho Actief lid

13 apr 2006
    391
    0
    0
    Hey,

Ik heb 26 sept ook een miskraam gehad na 11 weken, vruchtje bleek op de eerste echo maar 6.5 week. Begon de 22 ste met bloedverlies ben toen op 26 sept met spoed gecurreteerd. Heb ook geen flauw idee hoe te tellen. Ik heb ook ov testen aangeschaft om inzicht te krijgen. Had toevallig gister een positieve test dus 3 weken na het eerste bloed verlies.

Ik denk dat dat de enige manier is om een beetje te weten hoe en wat.

Alsnog veel sterkte met je verlies. Wij hebben ook besloten er weer gewoon voor te gaan (uiteraard is dit voor iedereen anders)

Veel liefs sancho

6. henriet

henriet Actief lid

22 jul 2006
    230
    0
    0
    ermelo
    het is mij verteld dat je moest tellen vanaf het moment dat je was gecurreteerd.ik ben mijn vrucht verloren toen ik 6weken was en verloor het ook natuurlijk.heb daarna een cyclus gehad van 32dagen en de maand daarna was ik weer zwanger!de 1e ronde was dus niet gelukt helaas maar ronde 2was het voor ons weert raak.afgelopen donderdag zijn we op echo geweest en we hebben het hartje zien kloppen!dus al je gevoel zegt dat je er weer voor wilt gaan zou ik het zeker weten doen!

7. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Wow Henriet, wat snel zwanger alweer! Ik ben heel erg blij voor je! Heb je nu extra last van zenuwen of het allemaal wel goed gaat, of valt dat wel mee? Wat fijn dat je het hartje al hebt gehoord!
    Ik heb op aanraden van Mirre en Sancho ook ovulatietesten besteld. Hopelijk kan ik dan een beetje inzicht in mijn nieuwe cyclus krijgen. Ik heb meteen maar een combi pakket besteld met vijf zwangerschapstesten, hopelijk kan ik die ook meteen gaan gebruiken...!
    Ik hoop dat we met zijn allen snel zwanger zijn! Ik ga op jullie letten!

8. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Hoi Roze,
    Heel veel succes met het verwerken van dit verlies! Veel geluk met de volgende pogingen!

9. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Heel veel succes. Na mijn mk ben ik ook met ovutesten aan de slag gegaan. Ik wil ook heel snel weer zwanger worden omdat ik nu weet hoe het is....HEb nu weer mijn eerste menstruatie na de mk op 5 sept. en ruim 3 weken daarna sprong mijn ei weer. Het is fijn om te bemerken dat je lichaam alles weer heeft opgepakt.

10. sancho

sancho Actief lid

13 apr 2006
    391
    0
    0
    Hey meis,

Ik ga jou zeker ook volgen hoor en hoop dat je maar 1 zwangerschapstest van de 5 nodig zult hebben ;)
    Mocht je vragen hebben of eens willen kletsen dan weet je me te vinden.

Veel liefs sancho

11. appeltje

appeltje Niet meer actief

Hoi Roze,

Mijn vriendin heeft ook een MK gekregen en is gecurreteerd en zij mocht pas weer 'beginnen' nadat zij weer op een normale wijze ongesteld was geworden. Op nadrukkelijk verzoek van haar arts. Gelukkig duurde dit weer een gewone cyclusperiode.
    Heb je jouw behandelend arts/gynacoloog er naar gevraagd?
    Anders zou ik dat alsnog doen, want ik geloof dat je lichaam (baarmoeder) echt weer die tijd nodig heeft om een zwangerschap aan te kunnen. Dan laat ik het emotionele gedeelte even buiten beschouwing.

Misschien niet het antwoord waarop je zit te wachten, maar ik zou toch echt even medisch advies vragen. Hoe graag je ook weer snel door wilt.

Sterkte!

12. henriet

henriet Actief lid

22 jul 2006
    230
    0
    0
    ermelo
    he roze

nee ik heb nu niet extra last van zenuwen.ben helemaal niet bezig met mijn miskraam deze zwangerschap en ben ook nog niet bang geweest o o het kan weer misgaan.het enige moment wat ik had was toen ik weer op de stoel lag voor een echo!hij bracht de echo in me en ik keek de andere kant op misschien bang voor negatieve antworden maar hij feliciteerde me dus ik keek met een smile mee op het schermpje.ik voel me ook zwangerde dan de vorige keer dus ik denk/hoop dat het allemaal wel goed zit.kan er nog wel om gaan kniezen maar ik moet er nu voor dit kindje zijn en hier moet ik nu van genieten!en dat doe ik ook zeker!hopelijk komt jouw tijd ook snel weer

xxx

13. daan75

daan75 Actief lid

7 aug 2006
    373
    0
    0
    randstad
    He meis,
    wat **@#@#@$ he...
    Maar alles wat hierboven al staat is waar, neem de tijd voor jezelf om het te verwerken en doe samen waar jullie je goed bij voelen...

Veel sterkte,
    Daan

Deel Deze Pagina