Hallo meiden, Ik heb een vraagje. Ik zit nu in mijn eerste ronde met clomig 50. IK zit vandaag op dag 17 van mijn cyclus en gebruik ovaluatietesten. Ik heb tot nu toe nog geen positieve test. Ik heb heb clomid gebruikt van dag 5 tot 9 Ik vraag me eigenlijk af hoe lang een cyclus ongeveer duurt met clomid? En als er eventueel een eisprong zou zijn wanneer zou dat dan kunnen zijn. Op welke dag in mijn cyclus is de grootste kans. IK heb even gezocht op zwangerschapspagina maar kwam wel een soortgelijke topic tegen maar dan van leden die clomid van dag 3 tot 7 hebben gebruikt. Ik wil graag weten of mensen ervaring hebben als ze clomid hebben gebruikt van cd 5 tot 9. Ik hoop op snelle reacties en alvast bedankt voor jullie antwoorden. xx
Ik zit nu ook in de 1e ronde clomid 50mg. Ik slik ook inderdaad vanaf dag 3 t/m 7. Ik weet dat ik mijn eisprong vrij laat heb namelijk rond dag 18. Ik heb ook op dag 21 bloed moeten prikken en ook daaruit bleek dat ik een goede eisprong heb gehad. Ik doe bewust geen ovulatietesten omdat mij dat alleen maar onzeker maakt en ik toch ongeveer weet wanneer mijn ei is. Ik denk dat als je ervan uit gaat dat je ergens tussen cyclusdag 12 en 20 je ei hebt je goed zit. Moet jij ook bloedprikken om te kijken of je een goede eisprong hebt gehad?
ik heb ook deze cyclus clomid geslikt maar ook vanaf dag 3 tm dag 7...en op dag 18 mijn eisprong.....
Ik geruik deze ronde ook voor het eerst clomid, maar wordt jij niet gecontroleerd door de gyn dan?? Ik heb het ook van dag 3 t/m 7 gebruikt, moest tijdens mn menstruatie bloed prikken, op dag 10 een echo gehad om de eisprong te meten, helaas een cyste (eiblaasje van 3 cm) maandag, dag 14, moet ik terug om opnieuw te kijken of de cyste weg is en of er misschien in mn andere eierstok een nieuw eiblaasje zit. Dus nog geen ervaring met de lengte van de cyclus met clomid, maar ze streven ernaar een cyclus van 28 tot 32 dagen te bewerkstelligen. Ik houd zelf rekening met 30 dagen en aan de hand van de follikelmetingen in het ziekenhuis weet ik wanneer mijn eisprong ongeveer is...
Hallo Meiden! Wat leuk om een recent forum gevonden te hebben!! Ik ben net klaar met me 10 daagse kuur provera. Wacht nu op een bloeding, en dan op dag 3 t/m 7 aan me eerste ronde clomid 50!! Mag ik me aansluiten bij jullie?? Lijkt me leuk, kan ik het er tenminste nog ff met iemand anders over hebben dan met me vriend!! Liefs Zonnetje84
Hallo meiden, Zo te zien gebruiken jullie allemaal clomid van dag 3 tot 7, ik moet het van dag 5 tot 9 gebruiken. @vruchte24:ik heb pco dus ik weet niet eens of ik een eisprong heb. Ik merk ook nu dat ik onzeker wordt met het gebruik van de ovutesten. Volgende ronde ga ik het zeker niet doen. Vandaag dag 18 en nog geen positieve test. Op dag 21 moet ik bloed prikken, ze gaan dan kijken of er een eisprong is geweest of niet.Krijg jij dan tussendoor ok echo's?? @sasje24:Oke en hoe lang duurde je cyclus dan ongeveer in totaal. Wordt er dan ook bij jou bloed gesprikt om te kijken of er een eisprong is geweest? @Noeska:Omdat ik ik op deze forum verschillende verhalen had gelezen over het gebuik van clomid en de verschillende werkwijzen van ziekenhuizen had ik een tijdje geleden een topic hierover geopend. Ik word helaas niet gecontroleerd. Ik heb gevraagd waarom een patient niet wordt gecontroleers tijdens het gebruik van clomid i.v.m kans op meerdere rijpe eitjes. Tegen mij is gezegd dat ze dat alleen doen bij hogere dosis clomid en niet bij 50. Mijn behandeling ziet er momenteen als volgt uit. Dag 5 tot 9 clomid. Dag 3 inwendige echo en pas op dag 21 wordt er bloed geprikt om te kijken of er een eisprong is geweest. Dus wat ik bij velen heb gelezen over echo's om te kijken of er een eitje rijpt gebeurt bij mij niet. Daarom had ik er eigenlijk voor gekozen om ovaluatietesten te gebruiken, tot nu toe zonder resultaat waar ik nu dus ontzettend onzeker van wordt. Lijkt mij inderdaad wel fijn als ik onder controle zou zijn en oook zo kon horen of er nou een eitje groeit of niet. Wel vervelend van de cyste. Dat is toch ook een mogelijke bijwerking van clomid of heb ik het nu mis?? zonnetje84:Ja daar heb ik ook problemen mee. Ik wil graag meekletsen en heb ook gekeken bij andere topics. Nou die hebben zo een eigen clubje en vind het toch wel lastig om mijzelf erbij toe te voegen. Er is wel een topic dat nieuw is, maar waar wel minder wordt gekletst. Misschien kan je je daar ook melden. Ik weet niet meer hoe het heet maar in ieder geval in rubriek vruchtbaarheidsbehandelingen. Spannend allemaal he de eerste voor mij ook de eerste echte ronde... xxx
Hmm ik vind t maar vreemd dat verschillende ziekenhuizen zo anders te werk gaan... Ik gebruik ook maar 50 mg en in de brochure staat ook dat het streng gecontroleerd moet worden door de gyn. Ja die cyste kan idd een bijwerking zijn van clomid... Nu maandag afwachten of ie weg is en er een nieuwe groeit... Blijft spannend!
Meli24: ik krijg tussendoor ook helemaal geen echo's. Alleen bloedprikken op dag 21. Volgende maand hoefde dat ook niet eens, maar omdat ik dat graag zelf fijn vindt mag ik wel komen om bloed te prikken. Vervelend dat je PCO hebt joh! Ik duim gewoon dat je een goed ei krijgt/hebt gehad. Het zou ook kunnen dat 1 tablet niet voldoende is voor jou om een goede eisprong te krijgen en gaan ze het ophogen. Mijn zus bijvoorbeeld reageerde pas toen ze 3 tabletten slikte dus 150mg en zelfs zij kreeg geen echo's tussendoor.
Noeska, vreemd he dat ziekenhuizne zo verschillen van elkaar. Ik zou het eerlijk gezegd wel fijn vinden als het gecontroleerd zou worden, maar ze doen het niet in de ziekenhuis waar ik word behandeld. Ik hoop dat je maandag goed nieuws krijgt, alvast veel sterkte maandag! Vruchtje24: ik krijg maar 1 keer een echo op cyclusdag 3 en daarna niet meer. Ik hoop ook zooo op een eitje. Het kan wel kloppen dat 1 tabletje niet genoeg is, maar als je er eenmaal aan begint ben je er ook erg mee bezig. Ik heb 2 maanden moeten wachten voor mijn afspraak bij de fertiliteit en ik merkte dat ik het toen veel losser had gelaten. Ik vind nu al niet oke dat ik tussendoor geen echo krijg, als mijn dosis wordt verhoogd vraag ik er gewoon om. Nu maar even afwachten op dinsdag, dan wordt er bloed geprikt. En woensdag word ik gebeld met de uitslag. Ik hoop op goed nieuws natuurlijk... liefs meli
Omdat ik weet hoe fijn het is om te weten hoe het met lotgenoten gegaan is: Vorige maand bij gyn geweest en kreeg clomid 50 voorgeschreven omdat ik PCO zou hebben. DIt van dag 3 tot 7. Nu kreeg ik op dag 18 een echo en daar was te zien dat ik een goed eitje had. Toen pregnyl spuit gekregen zodat t zeker was dat ik binnen 36 uur een eisprong zou hebben. Meteen geklust en ben nu zwanger!!!! Ik had niet verwacht dat ik meteen aan de clomid en pregnyl mocht. Had een hele lieve en makkelijke gyn en zij zette meteen alles in. Misschien ook een idee voor sommige van jullie? Gewoon vragen...je weet iig wel zeker dat je een eisprong hebt en wanneer! gr a
Hier ook een succesverhaal! Eerste ronde Clomid 50 mg (dag 3 t/m 7), op dag 16 een negatieve samenlevingstest maar op dag 18 heeft 1 van de zwemmertjes toch echt de weg gevonden. Na 13 maanden aanmodderen nu dus meteen zwanger! Ik ben er dus heel positief over maar ik heb dan ook het geluk dat ik alleen een duwtje in de juiste richting nodig had.. Succes meiden!
Alexxanne en pluis81, dankjwel voor jullie berichten.Als eerst allebei gefeliciteerd!!ik wens jullie allebei een fijne en gezonde zwangerschap toe. Hopelijk mag ik dat ook zijn binnenkort Pluis81:Wow, dat is dan een erg onverwachte leuke verassing geworden. Dankjewel! Positieve verhalen over clomid doen mij erg goed Alexanne: Nou dan mag je zeker van geluk spreken als je een makkelijke gyn hebt gehad. Ik heb clomid niet eens van de gyn gekregen, zijn mocht het niet voorschrijven en ben ik doorverwezen naar fertiliteitsarts waar ik dik 2 maanden voor heb moeten wachten. Voor mij 2 gemiste maanden. Maar goed ik hoop dat clomid aanslaat en dat ik ook zwanger mag worden. Het besluit om hormonen te spuiten wordt pas gedaan als blijkt dat clomid niks doet ook na het verhogen van de dosis niet. Nogmaals bedankt! liefs meli
meli: wat een verschil zeg! ik vind dat dat echt niet mag eigenlijk. Ze moeten gewoon op 1 lijn zitten... Ik had zelf ook echt niet verwacht dat ik meteen een pregnyl spuit zou krijgen. Toen ze er over begon had ik zoiets van: zal ik het wel doen? door die clomid breng je al van alles in je lichaam en dan die spuit? Toch blij dat ik het gedaan heb want nu was het meteen raak. Hoop voor jou dat clomid alleen al gewoon voldoende is! ik dacht zelf dat ik met clomid een 28daagse cyclus zou hebben maar dat was niet het geval. Op dag 18 had ik nog steeds geen eisprong. berekend zou ik mijn eisprong met clomid pas op dag 20 hebben! dus houd het in de gaten ook als je over dag 14 heenbent....
Ik vind eigenlijk ook niet dat het mag, maar het is helaas wel zo. Vind het aan een kant ook wel vreemd dat je meteen pregnyl spuit heb gekregen zonder eerst een ronde allleen met clomid te proberen. Maar als we kijken anar het resultaat valt er zeker niet te klagen he Ik hou mijn cyclus nog wel in de gaten, en let op eventuele tekenen van een eisprong. IK wacht nu gewoon op woensdag af, dan krijg ik de uitslag van mijn bloedonderzoek van dinsdag. liefs meli