Aangezien de mijne al heel lang in een stuit ligt en volgens mij voorlopig niet de drang heeft om te draaien vraag ik me af wat normaal is wanneer een baby weer "goed draait". Of je geholpen bent of je een stuitbevalling gehad hebt of een keizersnee daardoor.
Onze uk lag ook nog in stuit met 34 weken, met 36 weken was ie netjes gedraait en nu zelfs goed ingedaald met 1 cm ontsluiting, dus kan vrij snel veranderen hoor!
Mijn zoon draaide toen ongeveer 37e week zelf op een nacht dat voelde erg raar weet ik nog en pijnlijk. Daarna schopte hij me tot de 40e week in mn ribben , je moet er wat voor over hebben he Uiteindelijk is hij om andere redenen met de keizersnede geboren.
Nee dat niet eens.. t kán zijn dat ie vandaag of morgen komt maar hoeft nog helemaal niet zegt ze.. Ik moet maandag weer heen (als ik dan nog geen ukkie in mn armen heb ).
Die kleine van ons ligt al van voor de kerst hetzelfde: Rugje in mijn rechterzij, koppie naar beneden en billetjes onder mijn ribben. Hoewel ik hem toch vaak voel schuiven, en ook wel eens aan de linkerkant, ligt ie toch altijd weer tijdens controles/echo's op die manier!
Mijn dochter heeft zowat de hele zwangerschap in stuit gelegen. Al beweerde de vk steeds te voelen dat ze met het hoofd beneden lag. Ik voelde nooit voetjes bovenin, maar als de vk zei beneden het hoofd te voelen, dan nam ik dat maar aan. Met 34.4 weken werd een stuit geconstateerd (door een andere vk) en met 35.1 weken ging ik naar de gyn (in het ziekenhuis bleek ook dat het van buitenaf bijna niet te voelen was dat het een stuit was). Ik mocht meteen in het ziekenhuis blijven vanwege pre-eclampsie en na 2,5 weken zijn daar spontaan de vliezen gebroken en is ons meisje in 3,5 uur in stuit geboren. Er is niet geprobeerd om haar te draaien, want er was te weinig ruimte in de buik voor een draaipoging. Een eventuele 2e zal waarschijnlijk weer in stuit liggen omdat mijn baarmoeder een afwijkende vorm heeft. Ik zie daar niet tegenop, de bevalling ging zo goed, een 2e bevalling gaat volgens de gyn nog sneller!
onze kleine lag met de 29 weken echo al goed, nu alleen hopen dat hij/zij zich niet meer om gaat keren. groetjes susanne