Wij willen in de toekomst graag voor een 2e kindje gaan. Alleen mijn man en ik hebben daar best een verschillende mening in. We hebben nu een koophuis een apartement met 2 slaapkamer. Het is niet heel groot maar ook niet extreem klein. Voorlopig kunnen we ons huis niet verkopen ( dit omdat er te veel opgeknapte woningen te koop staan voor zeker 20 of 30 duizend euro minder als ons opgeknapt huisje ) Mijn man wilt wachten tot we een ander huis hebben. En ik zeg volgend jaar gaan we ervoor en we zien het wel. Dan zou evt de baby bij ons op de kamer komen tijdelijk en later bij zijn of haar broer. Maar mijn man is het hier niet mee eens. Mijn vraag dus wat zouden jullie doen? Er gewoon voor gaan over een jaar of geven jullie mijn man gelijk en zouden jullie wachten tot het huis verkocht is en we een andere woning hebben?
ik zou der gewoon voor gaan ! wij hadden ook maar 2 kamers hoor , en nadien door veel geluk plots 3 wij hadden ook het gedacht voorlopig kan baby 2 op ons kamer en nadien bij broer of zus , was een heelgrote kamer dus ruim genoeg voor 2 kindjes
Ik zou gewoon voor een 2e gaan. Praktische problemen kun je oplossen . En als je met alles rekening moet gaan houden is er altijd wel iets wat je tegenhoudt.
Ik zou er ook gewoon voor gaan, MITS je man er dan toch ook volledig achter staat. Praat met hem, leg hem uit dat het best zou kunnen (er zijn zoveel kinderen die een kamer delen, moet toch goed te doen zijn lijk mij) Maar als jou man het toch echt niet ziet zitten, kan dit voor spanningen zorgen waar je echt niet op staat te wachten. Gewoon goed samen praten erover en veel succes.
Ohh nee als hij het echt niet wilt houd het natuurlijk op. Kindje moet je wel met zn 2en willen en niet alleen Maar vind zijn argumenten niet zinvol Bedoel als je niet wilt moet je t zeggen maar niet zeggen we komen een kamer te kort
Alessandro, wij wisten nog niet zeker of we een tweede wilden (ivm ziekte in eerste zwschap) en ook om ruimtegebrek. Toen raakten we ongepland zwanger. Jongste ligt bij ons op de kamer en we zouden ons huis te koop zetten. Door de ingestorte huizenmarkt gaat dat feest dus niet door. (wij wonen echt heel klein!) Wij wilden nooit een kind op onze kamer, maar gezellig dat het is! Gelukkig slaapt ze goed door en hoeven we niet zachtjes te doen bij het naar bed gaan oid. Ze is het gewend. Lange termijn: wanneer genoeg budget verbouwing boven en 1 "grote" kamer voor de 2 meisjes. Ik zeg: Doen!
Ik heb de mening van mijn man gevraagd, en hij zegt doen! Als je over een jaar gaat proberen en je bent gelijk zwanger dan ben je al 1 jaar en 9 maanden verder voordat de kleine er überhaupt is. Dan bijv. 3 maanden bij jullie en dan bij broertje. Dan ben je dus zo 3 jaar verder en zeker als jullie het huis dus wel te koop zetten, is er dus geen probleem. In die tijd kan er een hoop gebeuren.
Doe mij zo'n man Ja we kunnen ons huis dus niet te koop zetten voor we wat anders hebben aangezien we geen koopwoning meer krijgen. ( Man noodgedwongen ander werk moeten vinden en een vast contract meer ) We gaan nu dus huren.. Maar moeten weer particulier huren omdat we te veel verdienen geen probleem dus. Maar eerst even wachten tot er wat huizen verkocht zijn hier.
Ik zou dan toch even wachten. Misschien niet totdat je verhuist bent, maar in ieder geval nog een jaartje, en dan kijken hoe het staat. Maar dat komt denk ik omdat ik zo in elkaar zit dat ik alles onder controle wil hebben, voor alle kinderen een eigen kamertje enz. En ik wil niemand hiermee beledigenn echt niet, maar ik persoonlijk zou even wachten.
nee okay, dan zou ik dan pas kijken hoe het ervoor staat, en wanneer er nog geen veranderingen zijn toch nog wachten! Ik hoop dat er snel verandering in woonsituatie komt voor jullie!
Ik zou er voor gaan!! Stan ligt ook bij ons op de kamer (om praktische redenen, wij slapen beneden en de kids boven). En samen op een kamer slapen gaat overigens ook erg goed. Ik zou zelf kijken naar hoeveel leeftijdsverschil jij tussen de kindjes wenst en voor de praktische zaken zijn altijd wel oplossingen te vinden.
Nou we wilde beiden er ongv anderhalf 2,5 jaar tussen hebben. ( tenzij het net zolang gaat duren als bij Sandro dan langer uiteraard ) Maar zoals het er nu uit ziet zitten we in dit huis nog wel 3 tot 4 jaar.
Kunnen jullie in de woonkamer geen slaapbank nemen waar jullie dan gaan slapen zodat uk 2 toch een eigen kamer heeft? Of de grootste kamer door een gipswand in 2en spkitsen zodat je 2 kleine kamertjes hebt ...
Pff lastig, ik begrijp jullie allebei eigenlijk wel. Maar om dan nog 3 a 4 jaar te wachten, dat is wel heel lang. Zeker als ik al lees dat het eventjes duurde voor jullie eerste kwam. Speelt leeftijd nog een rol bij jullie? Ik ben 33 dus ik zou echt geen 3 a 4 jaar meer willen wachten.
Mee eens. Hier ook een huis met 2 slaapkamers en 2 kindjes. Nu slaapt Julia nog bij ons op de slaapkamer maar straks komt ze bij Emma op de kamer.
Nou oke hier komt het verhaal Mijn man word 34 dit jaar. Ikzelf ben "pas" 24. Qua leeftijd kan ik dus wel wachten. En mijn man vind ook dat hij nog kan wachten. Mijn man zijn vader is op jonge leeftijd overleden ( 37 ) En ik heb wel een vader maar die zie ik niet meer. Ik wil dus wel dat mijn kindjes een papa hebben En ik heb altijd een bepaalde angst dat mijn man misschien ook jong overlijd ook al is dat misschien helemaal niet zo Wat betreft de optie slaapbank.. Wij hebben een lange woonkamer ( dit waren dus eerst woonkamer en slaapkamer ) Daar slapen wij nu ( moet nod dicht gemaakt worden ) Dus die optie is er zeker om evt een slaapbank te nemen en dan in de woonkamer te slapen tijdelijk. Ik zou er in ieder geval geen probleem van maken. Maar ook niet als de baby bij ons op de kamer zou komen.