Hallo, Even een vraag. Ik heb van de VK te horen gekregen dat we niet echt gegroeid zijn. M'n uk ligt nu een week achter op schema. Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?
Trouwens m'n bloeddruk was ook hoger dan normaal (130/85) en ik houd vocht vast in m'n voeten, enkels en m'n handen. Normaal is me bloeddruk rond de 110/70.
Hoi Koeky, waarschijnlijk heeft de vk gezegd dat ze de groei goed in de gaten gaan houden. Want op zich mag een kindje ruim een week achter liggen of ruim een week voor op de termijn. Dit verschilt wel van zwangere tot zwangere hoor, maar wanneer de vk er nu niets mee doet, hoef je je niet direct druk te maken. En kindjes mogen ook best een keertje iets minder zijn gegroeid, want de keer erop groeien jullie misschien weer ineens een heleboel. Wat wel verstandig is, is om het rustiger aan te doen. Misschien ben je net gestopt met werken, maar doe het nog een tandje rustiger aan. Dat is eigenlijk het enige wat jij kunt doen (en niet roken stel dat je dit zou doen) Op het laatst zien we vaker dat de bloeddruk iets omhoog gaat en op zich kan dit ook geen kwaad, zolang het binnen de perken blijft en zolang je geen klachten hebt. Met name flinke hoofdpijn en een beklemmend gevoel onder je borstbeen (bandgevoel). Ook het leven voelen is heel belangrijk. Als je twijfelt over een van deze dingen, moet je even bellen met de verloskundige. Zij kan je dan gericht informatie geven en jouw verhaal bekijken. Groetjes Brigitte
Tis net alsof je een elastiek om je borstkast heen hebt zitten die aangetrokken wordt. Ik weet niet of je dat bedoeld met beklemmend? Hoofdpijn heb ik maar weinig, wel eens heel erg op de achtergrond. Leven tja das niet normaal, ze is er altijd. Als ik s'ochtends wakker wordt totdat ik ga slapen. En als ik zelfs snachts wakker wordt voel ik d'r draaien. hihi