slijm

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Vanja, 1 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanja

    Vanja Lid

    17 sep 2005
    54
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Katwijk zh
    Ik verlies nu in eens vies dik wit slijm, vast van structuur en je kan er zeg maar ook draden van trekken. Had tot nu toe alleen last van waterig slijm. Hoort dit bij de laatste loodjes, is dit gewoon slijm of zijn dit al deeltjes van de slijmprop????

    Dit is mijn eerste zwangerschap dus weet niet zo goed wat ik er van moet denken. Ben benieuwd of jullie mij een antwoord kunnen geven.

    Oja, het stink en jeukt niet.


    Liefs, Vanja
     
  2. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Vanja,

    Als het niet waterig dun is en het niet blijft lopen, is het gewoon vaginale afscheiding of inderdaad de slijmprop. Mocht dit wel zo zijn, overleg dan even met je verloskundige.
    De vaginale afscheiding is toegenomen in de zwangerschap door de versterkte doorbloeding van de onderkant. Mocht je last krijgen van jeuk en ruikt het anders dan moet je inderdaad even langs de huisarts.
    De slijmprop, deze wordt weer opnieuw aangemaakt en zegt dus niks over wanneer je gaat bevallen. Het mag nu ook nog niet want het is nog iets te vroeg.

    Wat het dus precies is, maakt niet uit. Je kan er niet zoveel aan doen behalve regelmatig een schone katoenen onderbroek aantrekken en de onderkant niet met zeep wassen. En evrder zou ik er niks van denken.

    Groetjes,
    Japke
     

Deel Deze Pagina