afspraak rond voeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door spruitjes, 30 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Hoi.
    We beginnen hier een klein beetje een ritme te krijgen met de voeding van 3 weken oude dochtertje. Ze meld zich aardig om de 4 uur. Niet altijd maar het gaat aardig. Nou wil ik me opgeven voor een cursus babymassage maar die is precies rond de voeding van 10.00 uur. Als ik haar zomaar een uur later eten geef word ze kei huilerig tot ze de fles heeft. (oh ja ik geef kunstvoeding trouwens). En na haar eten moet ze best een tijdje rechtop blijven omdat het er anders weer uit komt. Dus vlak voor ik vertrek eten is ook geen goed idee.

Iemand goede tips? Zelfde geld ook voor de cb afspraken op de meest onmogelijke tijden...

2. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    #2 heerenbeest, 30 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2015
    Bij onze babymassage kon je ook daar voeden. Een moeder gaf direct na de massage bv. Je zou gewoon kunnen gaan en kijken hoe ze het trekt. Als ze te hongerig wordt, kan je tijdens de les voeden. Dan kan je de les wel zien, maar even niet uitvoeren.
    Als je dat niet ziet zitten, kan je ook nog even wachten met babymassage. Wij waren met 12wkn, was super. Er waren baby's van verschillende leeftijden.

Bij ons cb kan je ook voeden. Ik voedde voor, tijdens, of na consult, al naar gelang de afspraak en voed moment. Meestal staat er op cb wel een magnetron om voeding op te warmen - aangezien je kv geeft.

3. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Niet op schema voeden. Zoooooveel relaxter. Gewoon een uurtje van tevoren wakker maken, (evt kleiner) flesje geven en rechtop houden. Kan ze daarna lekker meedoen aan de babymassage. Dat ritme gaat toch nog 100x veranderen, dus daar kun je nog maar beter even van genieten! :)

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Misschien kun je zorgen dat je er 30minuten eerder bent en alvast een (klein)flesje geeft.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.916
    3.937
    113
    Klein flesje geven voor je weggaat en de rest na de tijd.

6. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik zou me er niet te druk om maken, het is onder de 12 weken nog af te raden om babymassage te doen omdat ze nog niet zo goed op temperatuur kunnen blijven, tegen die tijd heeft ze vast weer een heel ander schema.
    Mijn ervaring is dat een hongerig kind niet fijn masseert, beter een uur voor die tijd voeden dan rekken en erna willen voeden.

7. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik nam en neem dan een thermoskan warm water en een flesje koud water mee. Dan kan ik gewoon geven.

8. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hier werd ook gewoon gevoed tijdens en na het masseren.
    @roomsoesje, daar word ook rekening mee gehouden, bij ons was het goed warm ieder geval ;)

9. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Precies dit, de eerste 3 maanden verandert je schema ongeveer elke week. Dus aan die 10:00 zou ik me de komende weken niet vastpinnen. Go-with-the-flow, beetje flexibel opstellen. Heb je een afspraak op een bepaalde tijd kun je over een uurtje van tevoren vervroegd een klein flesje geven, of je neemt kunstvoeding mee en geeft het daar of vlak na je afspraak op locatie. Ik deed altijd heet water in thermosfles + flesje koud water mee + poeder & fles als ik wist dat de afspraak ongeveer voedingstijd was, en dan kon ik overal zo de fles geven.

10. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ja het word gewoon een klein flesje van te voren en erna denk ik. Als ze nog op hetzelfde schema zit.
    Tijdens vind ik niks omdat ze nogal gevoelig is voor spugen en ik haar het liefste nog een poos rustig rechtop heb na de voeding.

11. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Mee eens!

Deel Deze Pagina