elke, een knuf voor jou. veel beterschap. het klussen zal wel goed komen, hahahaha. Bij ons is grey's anatomy nu dat meredith die bijna dood ervaring heeft, en dat haar moeder is gestorven. Private practice heb ik nog niet gezien, heb de afgelopen 2 weken avonddienst gehad, dus heb het jammer genoeg gemist. Is het een leuke serie? Ik zal de dvd recorder eens instellen.
Mona, ik heb alle afl. van Grey's Anatomy t.e.m. seizoen 4 op de computer staan, net zoals de eerste 9 afl. van Private Practice. Ik vind het super! Maar G.A. vind ik wel beter! Ben er echt verslaafd aan, kan niet wachten tot seizoen 5 er is! Ik wou dat ik de afl. kon doormailen maar dat kan niet omdat het een véél te groot bestand is. In het topic 'vraagje over G.A.' bij films, televisie en nieuws, staat wel een link waar je alle afl. kan zien van G.A.
Hoi, Elke, klinkt inderdaad erg eng . Hoop dat het snel overgaat. Tamara wat leuk dat je de kleine al voelt. Lijkt me erg bijzonder. Kanjer fruit blijven eten is moeilijk. Heb ik zelf ook last van. Het helpt vaak wel om vers fruit te halen of om er een salade van te maken. Hier gaat het goed. De duiveltjes zijn al bijna weer weg. Het is wel heftiger nu ik gestopt ben met de pil. Heb het nu alleen wat zwaar op mijn werk. Kan niet extra vrij nemen en ik heb het idee dat ze me echt aan het pesten zijn. Leidinggevende negeren me practisch. Erg lastig. Denk dat ik ze er morgen op aan spreek. Wat kunnen ze doen, me ontslaan .......
Zus, wat een stomme idioten werken daar bij jou seg?! :x Hoe lang moet je nog? Zeg het ze morgen maar eens goed!
elke.. jeetje wat eng.. kan me voorstellen dat je in paniek was.. iehhhh rustig aan enne ziek is ziek... zus... balen dat ze zo lullig doen op je werk.. vrij krijgen is bij ons ook erg moeilijk hoor.. kanjer.... ja we willen het dit keer wel weten (andere 2 waren een verrassing) maar deze beeb komt op de kamer van isis en dat is een echte meiden kamer met roze en bloemen.. dus dan is het wel handig om te weten of dit ook een meissie is... of dat we hem gaan veranderen in een stoere jongens kamer fruit... hier geen probleem.. zowel de kids als man en ik eten ons krom in fruit.. allemaal minimaal 3 stuks fruit om een dag.. zonder probleem en meer veel smaak gaan er tassen voor fruit doorheen hier in huis... ik heb nu weer lekker weekend! heerlijk genieten.. zaterdag weer de 1e zwemles na de vakantie en zondag familie feestje met etentje... dikk ekus tammie
Elke, ocharme zeg! Kan me voorstellen dat je dan paniek voelt!Hopelijk zorgt Toon goed voor je en laat je maar eens flink verwennen, nu kan je lekker veel afleveringen kijken van GA. Veel en snelle beterschap in elk geval. Hier is het moeilijker om fruit te eten, probeer mezelf wel te verplichten maar met risico op toxoplasmose ben ik wat paranoia. Ik zou elk stuk meerdere keren wassen en dan ben je wel effe bezig natuurlijk. Een appel gaat nog maar druiven vb... Ik ben wel gek op tomaten... En verse soep HMMMMMMMMMMM. Is dit ook goed? Voila nog één dagje werken en dan ook weer leuk weekend met kampvuur voor de boeg! Liefs
luna ik heb me nooit zorgen gemaakt om fruit en toxoplasmose... ik heb geen katten en werk niet in de tuin, dat zijn de grootste bronnen.. fruit en groenten hebben geen nadelige gevolgen, ik spoel alles gewoon 1 x af en dat is voldoende.. en hoogstwaarschijnlijk ben je allang een keertje besmet geweest (70%) van alle vruchtbare vrouwen zijn positief geweest... ik denk ik wel 100% want ik heb vroeger handen vol zwart zand gegeten in de tuin.. dus heb vast al afweer haha, die hou je trouwens je leven lang en daarna kan het voor je ongeboren kindje ook geen kwaad.. google maar eens op (toxoplasmose) groetjes tamara (die al lekker druk is geweest vanmorgen.. alles is al lekker klaar en vanmiddag lekker knutselmiddag met de kids houden)
Tamara, mij is verteld dat slechts 5% van alle vrouwen (of is het van alle mensen) besmet is met toxoplasmose. Dit betekend dat je dus ook een hele kleine kans hebt om effectief besmet te geraken. Ik ben er alleszins nog niet besmet mee geweest, heb het laten nakijken en wij hebben een pussycat. Dus...één van ons twee is foutief ingelicht! :-s Zus, als je je groenten en fruit goed wast (1x) zou ik me niet ongerust maken zenne. Als je geen biologische producten hebt, hebben ze wss niet eens in de openlucht gestaan dus lijkt het me heel sterk dat ze besmet zijn. En heb je al laten nakijken of je antistoffen hebt? Anders ben je je mss helemaal voor niks zorgen aan het maken! Soep is, naast rauwe groenten, de beste manier om groenten te eten, aangezien je het 'kookvocht' mee opdrinkt maar er gaan toch nog redelijk wat voedingsstoffen verloren. Stoom je je groentekes? Kan je ook doen! Is véél lekkerder en gezonder! Lieve groetjes van stonede Elke
De verloskundige tijdens de preconceptionele sessie heeft me gezegd dat weinig mensen ooit al besmet zijn geweest. Nu weet ik het ook niet meer...
ik zal het vrijdag eens vragen.. ook hoe je kunt weten of je daadwerkelijk besmet bent geraakt... en of ik me erge zorgen moet maken daarover of dat t allemaal wel meevalt.. met de andere 2 zwangerschappen heb ik alleen geen rauw vlees gegeten en niet in de tuin gewerkt.. verder niet eens aan het fruit en groente gedacht....
Ja nu weet ik het ook helemaal niet meer en moet nog drie weken wachten tot volgende consultatie. Ik weet alleen dat ik geen antistoffen heb tegen toxopl. maar ik heb al jaren katten en was mijn appels eigenlijk nooit... heb het nooit zo nauw genomen met mijn groeten omdat ik er nooit op moest letten, heb geen allergieën of zo... Ik vraag me dus gewoon af, als ik het nog nooit gehad heb, of ik nu dan plots meer kans heb om het te krijgen nu ik zwanger ben of dat het gewoon gevaarlijker zou zijn voor de baby mocht ik het krijgen,snap je nog? pffff ik ben gewoon erg paranoia sinds de zwangerschap, over alles eigenlijk, en ik droom ook steeds nare dingen, bijna elke nacht. Het zullen wel de hormonen zijn zeker? Ik ga geruster zijn als ik mijn eerste termijnscreening achter de rug heb en alles ok is met onze garnaal... Toch bedankt voor de info Tamara en Elke! Liefs
Luna, je hebt nu zeker niet meer kans om besmet te raken met toxoplasmose, het kan wel gevaarlijk zijn voor je kindje indien je nu besmet raakt. Ik begrijp wel dat je ongeruster bent over vanalles maar als je gewoon gezond eet, je groenten en fruit grondig wast, geen rauw vlees eet (bv. préparé,....) dan komt het allemaal goed! Lieve groetjes!
Hey meiden, amai stilletjes hier!Ik dacht al dat er iets mis was met mijn instellingen omdat ik geen berichtje meer kreeg dat er hier een betichtje geplaatst werd maar dat gebeurde ook helemaal niet dit weekend. Alles ok bij iedereen of waren jullie een weekendje weg? Wie heeft er nog getest of ander leuk nieuws? Fijne maandag! Liefs
hee dames, hoe is het hier? Sorry voor mijn afwezigheid. Vakantie is voorbij en kom nu helemaal in tijd nood Ik heb mijn ei ! Ik verwachtte heb gister of zaterdag, maar denk dat ik hem vandaag of morgen heb. Eindelijk is een ovutest een keer echt zwaar positief Dus we zijn goed aan de klus. Zit dus weer op een cyclus van 54 dagen...
Hoi allemaal Ik vroeg me af of jullie dit ook mee gemaakt hebben. Vorige week dinsdag kreeg ik opeens bruin slijm en dat was steeds een beetje,en dan hield het op en dan kwam het weer een beetje en dat heb ik dus gehad tot donderdag en er kwam ook een beetje rose mee alleen met afvegen(lekker praatje he?) Wat denken jullie ben ik zwanger? Ik moet dus 13 september pas ongi worden en dan ga ik van mijn langste cyclus af. Kortse is vandaag dat is 29 dagen! Wanneer zouden jullie in mijn plaats een test doen? Ik heb sinds gisteren af en toe een beetje witte slijm en verder niks. Ik vind het behoorlijk spannend en mijn buik doet ook raar voel lijk wel of het groeit,af en toe vlagen misselijk en borsten voel ik af en toe. Groetjes van Essie
haaaj alllemaal jaja.. hier een heeeeeeeeeeeeeeeel duffe renaat.. ben me toch moe.. maar gaat verder goed.. essiej, je zou al kunnen testen denk k, maar misschien handig om toch nog ff te wachten, mocht je nu testen zal de test mayb toch nog heeel licht zijn?(denk ik) en over paar dagen misschien wel vet dik?(hoopk lekker voor jullie!) mayb was dat slijm enzo wel gewoon innestelling heh..dus dus dus. hopelijk horen we het als je getest hebt! vlieg hup hup..flink aan de bak! met jeweetwel dan heh..hehee luna zkr stil hier.. vant weekend wel nog ff gekeken, maar niet echt de fut gehad om nog iets neer te gooien.. btw elke hadk je verteld wat wieberen is? (hmm late reactie heh..) wieberen=weg, weg wezen, weg gaan. zoiets zeg maar.. @ all hoeist daar.. owww ff ontopic.. had nu wittig slijm niet ei spull.. maar jah.. nouja.. jeweet wel.. ben net klaar met ongiezooi dus nu issut stoplicht weer GROEN!!!!yeahoeee!! ben me vandaag alleen heeel moe. maar komt wel goed.. fijne aaf almaal nog voor t gevalk het nie meer red om daluk nog aan te waaien.. liefsss renaat
Essie, ik zou even wachten, je bent dan waarschijnlijk toch te vroeg met testen. Misschien proberen tot je NOD te wachten? Kanjer, dat slijm ken ik... ik heb het mijn hele cyclus weer gehad. Echt veel witte vloed.
Dag lieve Flubbertjes! Hier ook alles ok, rugje is terug veel beter. Ben gelukkig nog enkele dagen thuis, moet pas donderdag terug gaan werken! Ik ben nog altijd aan het wachten op ongi, moest normaal binnen de 4 dagen komen na stoppen Primolut en dat was ten laatste vandaag maar dus nog niks! Tsss.... Zal nog effe afwachten, heb wel geweldig zere borsten en nog altijd véél slijmverlies. 8-[ Kanjer, thanx voor de uitleg. Was het al vergeten... Fijn dat je terug kan beginnen klussen! Hihi... Ga ervoor! Vliegje, vervelend seg dat je het altijd zooo druk hebt. Maar ik neem aan dat je het graag zo hebt...betekend ook veel centjes in de portemonnee natuurlijk! Essie, probeer al eens te testen en als het niks is, wacht dan een paar dagen! Succes! Luna, alles ok bij jou? Niet teveel klachten?
Hoi Bedankt voor jullie reakties. Ik denk dat ik woensdag een test ertegen aan gooi want vandaag zou ik ongi moeten worden alleen heb ik dus nu witte slijm met afvegen (lekker praatje he?) Dus woensdag morgen doe ik een test en dan is dat mijn tweede dag dat ik overtijd zou zijn. Nu voel ik steeds prikkels en het voelt echt anders dan normaal. Fijne avond en ik schrijf het wel op zodra ik meer weet. Heel erg bedankt voor het lezen van mijn vraagjes Groetjes van Essie.