Ik heb er 1 op mijn buik, tribal, mijn man heeft dezelfde. Tribal op mijn rug, betekent niets. Chinese tekens HOOP op mijn heup. sharpeiengel op mijn voet (ben weg van sharpei's) deze tattoo staat nu in verbinding met mijn nieuwe tattoo van mijn broers en mij. Tattoo op mijn enkel (binnenkant, andere enkel) met een sharpeihoofdje. En dus op mijn andere enkel/voet die van mijn broers Elke, ze hebben een lichamelijke/geestelijke handicap, niveau van een kind van 1,5 jaar. Ik kom morgenavond ff uitgebreid vertellen, hoe het zich uit, wat men tot nu toe weet etc Vind het fijn dat het jullie interesseert, ik bedoel, het is soms echt fijn je verhaal te kunnen doen. Al iets van Tamara gehoord?
Hoi! ik leef nog en alles is goed met mij/ons! sorry dat jullie inonzekerheid zaten maar onze internet verbinding was gecrashd.. of de een of andere manier konden we op geen enkele manier meer internet krijgen en niemand wist hoe dat kwam.. Ik werd er al helemaal peunerveus van... geen internet is voor mij echt een straf! Ik heb geprobeerd om alles bij telezen, maar sjonge wat is er veel geschreven.. Maartje..heftig verhaal van je broers.. bah.. kan me voorstellen dat je zo'n tatoo hebt laten zetten! mooie foto! Elke fijn dat je alweer wat meer zekerheid hebt over hoe en wat met de vruchtbaarheid.. zware baan heb je of niet? oh ja ik zag nog wat vragen van jullie, hier mijn antwoorden: 1) Ik werkte vroeger 4 dagen in een kinderdagverblijf (peutergroep), sinds ik mama ben zijn dat er nog 3, ik kan elke maand een extra vrije dag opnemen omdat ik een contract heb van 23 uur en per week 24,75 uur werk. 2) Mijn man werkt fulltime, maar kan wel in de vakanties van school extra vrij nemen.. 3)oma past hier tot nu toe de dinsdag op. straks als isis naar school gaat, stopt ze daar mee en gaan de kids 3 middagen naar de BSO en de kleine 3 dagen naar de chreche (bijons kunnen ze niet mee naar ons eigen dagverblijf) maar dat zou ik ook niet willen hoor.... 4) Ik ga zeker weer borstvoeding geven.. bij de nadere 2 ook gedaan en beviel heel erg goed (ik zat ook gewoon in de kamer te voeden als er visite was, als zij er geen moeite zelf mee hadden.. ik heb fijne voedings shirts, daar zie je dus niets van haha Verder gaat t heel goed met mij, gisteren alleen erg last vanmijn banden onderin gehad (steken rond de liezen) net als in het begin, maar dan veel erger.. mijn buik groeit enorm hard.. nog 4 nachtjes en dan heb ik de 20 weken echo.. spannend! ik hoop zo dat jullie snel ook allemaal zwangerzijn! dikke kus tammie (voor als jullie mij weer kwijt zijn: )jack_rabbit75@hotmail.com
Tamaar, jeeeeeeeeeej! Ben zooo blij iets van je te horen! Ik werd vanmorgen (een kwartier geleden ) wakker en dacht direct aan jou... Was me echt zorgen aan het maken, had er zelfs niet aan gedacht dat er mss gewoon iets met je internet was... Maar je leest hier ook zoveel van die verschrikkelijke verhalen hè... Vlieg, doe gerust je verhaal hier maar zenne! Wat is een sharpeiengel? Ken enkel een sharpei hond... 't Is toch niet een engel met zoveel huidoverschot... Ik heb sinds gisteren krampen in m'n onderbuik maar vandaag is het echt verschrikkelijk. Ik zit hier te beven van de pijn en loop/zit helemaal voorovergebogen... Zo'n hele stekende pijn en die trekt helemaal door naar m'n onderrug. Doet zooo'n pijn! Ga het maandag eens tegen de gyn zeggen, vind het niet normaal! Had dat vorige cyclus ook (maar niet zooo erg) vanaf de periode rond m'n ei en toen heeft het geduurd tot ik ongesteld was. Das toch niet normaal hè! En dan moet je klussen!
elke... lief dat je bezorgd was. en ja je hoort idd vreselijke verhalen soms.. laatst een oud klasgenootje van mij zag op de 20 weken echo dat haar kindje was overleden... bah.. ben blij als ik die echo heb gehad en alles goed is... doen ze dat in belgie ook, een 20 weken screening?
M'n collega heeft dus eergisteren haar operatie gehad. Er zat dus een 'gordijn' waardoor ze niet konden zien hoe erg de verklevingen waren dus ze gingen dit gordijn wegsnijden. Toen ze dit deden, zaten ze meteen in haar buikholte! Het grootste deel van haar baarmoeder is helemaal verkleefd in haar buikwand... Je kan het vergelijken met een peer, zij heeft enkel het bovenste, kleine stukje nog, de rest is weg. Nu heeft ze nog één ingevroren embryootje en dat willen ze nog proberen in te planten. Ze moet nu wachten tot ze ongesteld wordt (wat héél lang kan duren), dan moet ze 3 maanden medicatie nemen om haar baarmoederslijmvlies te optimaliseren en dan gaan ze onder echografisch toezicht, dat embryo in het beste gedeelte inplanten. Dat is haar enige kans nog en die is ontzettend klein! Het is zoooo'n verschrikkelijk nieuws! Ze wilden graag een groot gezin en nu zit zij met enorme schuldgevoelens omdat haar man wel dit grote gezin had kunnen hebben als hij een andere vrouw had, als zij geen dragen was van dat gen, als zij geen te nauw bekken had gehad en dus geen spoedkeizersnede, als....
Tamaar, hier krijg je zoooo verschrikkelijk veel echo's, je krijgt er makkelijk elke maand wel één. Je staat hier bijna automatisch onder begeleiding van een gyn en iedere keer wanneer je naar hem/haar toe gaat, krijg je een echo. Je krijgt wel niet zo'n uitgebreide begeleiding als bij een vk. Hier is de zorg op dat gebied véél gemedicaliseerder dan bij jullie! Ik ga me wel laten begeleiden door een zelfstandige vk (de dichtsbijzijnde woont hier 20km vanaf maar kom...) en ga dan 3 echo's laten nemen door de gyn (termijn, 20-weken en ligging) tenzij ik natuurlijk onder haar begeleiding MOET blijven maar dan zou ik ook nog naar de vk gaan. Ik wil haar erbij tijdens de bevalling in het ZH, vermindert héél sterk de kans op een epidurale. En ik ben niet echt voor een epidurale dus... Maar in het ZH hebben de vk zo weinig tijd om je te begeleiden dat ze je soms zelfs zelf aanbieden om een epidurale te nemen. Ook moet je vaak aan het CTG blijven waardoor je niet altijd uit je bed kan en zeker niet in bad/douche en als je zelf geen goede houding mag zoeken tijdens arbeid en/of bevalling, dan is het al veel moeilijker om vol te houden hè... Wel spannend hè, die echo's! Mag ik iets vragen: stel nu dat er iets aan de hand is, zouden jullie je kindje houden? Ik vraag het me af omdat Toon en ik er al vele gesprekken over gehad hebben of we een nekplooimeting etc.. laten doen en wat we denken dat we zouden doen als het een slechte uitslag was.
Oh ja, Tamaar, heb je het lijstje al gezien? Kan je me even de ontbrekende dingen geven, dan kan ik het lijstje aanvullen. En mona, hoe zit het bij jou? Al een posi test? *duim duim duim*
Wachtbankje Klussende Flubbers: *Mona: 15/10, ronde 6, 1e kindje *Tali: 19/10, ronde 1, 2e kindje *Renaat: 27/10, ronde 10, 1e kindje *Elke: 3/11, 2e Clomid-ronde, 1e kindje *Zus: 7/11, ronde 5, 1e kindje *Lynnes: 15/11, ronde 2, 1e kindje *Melanina: 16/11, ronde 3, 1e kindje *Vliegje: 18/11, ronde 3, 1e kindje Wachtbankje Zwangere Flubbers: *Tamaar: ?, 3e kindje, BV, ZH/TH *Luna: 3 april, 1e kindje, BV, ZH
Elke, jee das ook verschrikkelijk zeg.. Hebben ze helemaal nog geen kindjes? Familie van me heeft van de week te horen gekregen dat hun 15 weken oude baby in de buik dood is gegaan. Ze moet gewoon bevallen! Ze ligt nu al 2 dagen in het ziekenhuis, echt sneu, het komt maar niet op gang.. Verschrikkelijk hoor. Tamara, fijn dat je er weer bent! Voel je het kindje al? Luna, hoe is het met jou? Ooo heb zin in vanavond, kan ik eindelijk weer lekker voor mezelf op de pc. Huwelijksalbum is gister besteld, dus vanavond lekker kletsen hier (zit nu op kantoor, maar tis ff rustig). O Elke, sharpei is inderdaad een hond met veel vel. En ooit vond ik op internet een engeltje van een sharpei, super lief. Die heb ik dus op mijn voet getattoeerd
Maartje, dus je hebt echt een engelenhondje eigenlijk? Neenee, het is door de spoedkeizersnede van haar eerste kindje dat ze nu al die verklevingen heeft. Ze wisten op voorhand dat ze een vrij nauw bekken had maar de gyn dacht dat een normale bevalling wel zou lukken. Dit bleek uiteindelijk niet zo te zijn en ze hebben een ks moeten doen toen ze al 10cm ontsluiting had en blijkbaar is het dan heel moeilijk om een goede ks te doen omdat je door meer lagen moet gaan ofzo... Maar ze wilden een groot gezin en dit is voor hen even erg als wanneer ze nog geen kindje hadden zenne. Je gaat er bij je eerste kind niet vanuit dat je nooit geen kinderen meer kan krijgen hè... Dus dat verlangen is bij haar nu even sterk als bij ons hoor... Dat is echt een groot misverstand vaak, dat mensen denken dat het minder erg is voor mensen die al een kind hebben! Wanneer je een kindje wil (en dit niet lukt) kijk je niet meer naar wat je al wel hebt maar denk je alleen nog maar aan wat je mist...
Wat dat nieuwe topic betreft, anders moet je eens een pb sturen naar één van de modjes? Mss mag het wel? Zou je de naam van dit topic dan gewoon wijzigen?
Hoi Ja de naam omzetten lijkt mij het handigste.. zo krijg je ook geen nieuwe vragen meer over slijm... Elke wat erg voor die mensen zeg! Je het klopt wat je zegt of je er al één hebt of niet het blijft t zelfde gevoel dnek ik.. ik wil graag thuis bevallen.. bij de andere 2 is dit zo goed bevallen (letterlijk haha) en het was niet echt in een ronde raak.. het was gewoon raak zonder dat ik officieel gestopt was met de pil, dus denk ik dat je maar 1e ronde moet zeggen haha.. voor je lijstje.. of wilde je nog wat anders weten? of wilde je de uitgerekende datum weten? die is 10 maart,, dikke kus allemaal!
en ja voel de baby nu elke dag wel een paar keer.. wel heel anders dan bij Loïs en Isis hoor.. minder duidelijk.. ik zal dinsdag eens vragen of de placenta voor ligt... daar kan het wel aan liggen he
Ik snap het hoor Elke, kan me voorstellen dat het voor hun ook verschrikkelijk moeilijk is Ik heb Lotte gepbt of we niet alsjeblieft een eigen Flubbers topic mogen Of dat dit topic van naam gewijzigd mag worden. Hopelijk mag het gewoon!
Modjes, jullie mogen dit topic sluiten hoor! Wij kletsen verder in ons Flubber-topic! Dankjulliewel dat we ons eigen clubje mogen houden!
Nhene... dit is een clubje meiden wat al zo'n 4 maanden met elkaar aan het kletsen is... snap dat t eenbeetje raar over omt haha