slijmbeursontsteking, hoe ben jij ervan afgekomen?

Discussie in 'De lounge' gestart door sneeuwpop, 17 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    niet...heb het al vanaf mijn 18e... Af en toe (lees 4a5 keer per jaar ofzo) vlamt het op, dan pas ik op wat ik doe en slik paracetamol.....verder valt er niets meer aan te doen hier omdat het chronisch is.

Enigste optie zou zijn een operatie....ontstoken slijmbeurs verwijderen (geloof ik) en schoon maken....heftige operatie, en geen garantie dat je nooit pijn meer hebt. Door mijn chronische is het bot enz ook aangetast door de ontsteking die er altijd in zit....blijft dus altijd een zwak punt.

Oefenen...je rug sterk maken....(klinkt vreemd) was bij mij de enige optie dat het minimaal nog maar voor komt...

heb wat af zitten janken op de rand van mijn bed omdat ik mijn hand en arm niet meer op kon tillen....

Ben trouwens wel belemmerd in mijn bewegingen...ik kan niet hoger tillen als mijn hoofd en boven mijn macht werken is altijd! pijnlijk. Ramen zemen is hel....

2. tassie1980

tassie1980 Actief lid

1 jul 2011
    473
    52
    28
    beilen
    idd slijmbeurs. word verwijderd groeit na een paar maanden weer aan.bij mij is er ook meer ruimte gemaakt door een stukje bot weg te halen.

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    maar lees nu dat het om een slijmbeurs op de heup gaat...ooh die kan je bijna niet ontlasten...daar ben je constant druk op aan het uitvoeren, lijkt me verschikkelijk.

Heb niet zo heel geod gelezen.....maar wat zegt de HA verder nog te kunnen doen dan?

4. glimworm

glimworm Niet meer actief

#24 glimworm, 17 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 feb 2013
    ow nee, weer die diclofenac! :$;)

dat is echt de grootste rommel!
    Mijn vader had ook een paar jaar terug een flinke slijmbeursontsteking die niet over wou gaan en juist erger werd, zo erg dat hij er aan geopereerd moest worden.

Daarvoor heeft hij ook aan de diclofenac gezeten en door bloedprikken kwamen de artsen erachter dat hij sterk verhoogde leverwaardes had, vergelijkbaar met een zware alcoholist! na wat onderzoeken hier en daar dus bleek dat het van die pillen kwam!

5. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    moet nog terug naar h.a want mocht van de ass. niet langer meer aan de diclofenac.

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    zeker doen, dit is iets waar je uit jezelf niet zomaar vanaf komt....ga naar een fysiotherapeut voor oefeningen om het te kunnen ontlasten. En probeer echt die diclo te laten staan........:( rot spul...

7. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    ik kan echt niet zonder want dan verga ik

8. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Ik zelf zit nu al een maand in de ziektewet ivm een slijmbeurs ontsteking in me schouder,

Ik heb de afgelopen weken fysio gehad en merk dat het me wel helpt/verlicht,
    Ik heb wel nog iedere dag pijn maar ivm me zwangerschap krijg ik dus niet die spuit die je normaal krijgt,

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    tis verslavend....maar je HA kan je vast verder helpen, misschien hulp in de huishouding zodat je wat meer rust kan nemen ivm de plaats waar je er last van hebt....schouder kun je altijd wel ontlasten, maar je heup......:(

sterkte ermee!

10. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    m.n mama helpt me zoveel mogelijk al in de huishouding, ik doe de standaart dingen de extra dingen laat ik al liggen.

11. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    mijn collega heeft het gehad. toen is ze bij de accupuncturist geweest en die heeft het te hard aangepakt zodat het nog erger was, toen is ze naar de fysio geweest en met behulp van oefeningen thuis en rustig aan doen (kapster) is ze er vanaf gekomen. ze is wel blijven werken maar minder en meer rust tussendoor

12. minon

minon Niet meer actief

Heb het in mijn knie gehad. Vijf maanden met krukken gelopen en twee keer per week fysio waarvan een keer met mn knie tussen een soort magnetisch/warmte apparaat moest. Blijft bij veel belasting etc. Een gevoelig punt. Ook kraakt mijn knie als ik 's morgens opsta. Heel vreemd maar kan er gewoon normaal mee functioneren.

13. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Mijn vriend heeft het gehad op zijn ellebogen en hij kreeg in eerste instantie injecties, maar deze hielpen voor geen meter. Ze hebben vervolgens operatief zijn slijmbeurzen verwijderd omdat hij er op zijn werk (profvoetballer, keeper) niet mee kon functioneren. Hij had alleen de ingreep een beetje onderschat want het was nog een redelijke operatie.
    Nu trouwens nergens meer last van.

14. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Heb het ook (gehad) in mijn heup. Ik heb op de langere termijn (lees: in 1,5 jaar tijd) drie injecties erin gehad. Na de eerste en tweede injectie kwam de pijn steeds terug dus was best bang toen ik me derde kreeg want dat zou tevens de laatste zijn.

Gelukkig sloeg die beter aan en in combinatie met fysiotherapie en manuele therapie is het nu heel goed te doen. Bij mij komt het overigens door een andere ontsteking in mijn SI-gewricht constateerde de fysio. Misschien omdat dat toen is behandeld dat ik er nu veel minder last van heb.

15. ik had het in mijn heup
    1e keer een spuit erin, toen is het 10 jaar weggebleven.
    Nu heb ik er weer 1 en ook nu een spuit gekregen, en direct geen pijn meer, ben benieuwd hoe lang het deze keer wegblijft...
    Ik loop nogal veel op het moment en wil dit ook nog verder uit gaan breiden, dus ik hoop dat het wegblijft

16. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Heeft de huisarts niet voorgesteld om een paar foto´s te laten maken?

17. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    nee heeft alleen de spuit erin gezet
    later heb ik telefonisch diclofenac gekregen

18. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Hoe lang heb je het nu al?

19. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik heb hier Arthrotec 75, diclofenac met een ingebouwde maagbeschermer. Ook voor een slijmbeursontsteking. Er staat idd in de bijsluiter dat je er vaginale bloedingen van kunt krijgen en menstruatiestoornissen.

20. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0

Deel Deze Pagina