Vandaag heb ik gehoord dat ik me overmorgen in het ziekenhuis moet melden om de bevalling in te gaan leiden. Nu ben ik vergeten te vragen hoe lang het eigenlijk (maximaal) kan duren vanaf het moment dat dit inleiden begint totdat de baby er is. De baarmoederhals is al best rijp / week -zeiden ze- maar er is nog geen ontsluiting. Moet ik erop rekenen dat ik er nog dagen zoet mee ben? (dit ook i.v.m. het inpakken van m'n tas, die heb ik nog niet klaarstaan ) Of kan het ook meteen overmorgen al zo ver zijn dat de baby geboren wordt?
UP! Morgenochtend vroeg moeten we ons al gaan melden en ik ben er nog steeds niet precies achter wat ik kan verwachten. (Erst primen of meteen infuus? Hoeveel uren / dagen kan het gaan duren?) Het lukt wellicht niet meer om dit topic voor die tijd te volgen, maar dan laat ik wel weten hoe het verlopen is.
hoi Hester, inmiddels ben je al in het zieknhuis (geweest). Ze geven inderdaad meestal eerst gel, maximaal 2 keer per dag. Als dat aanslaat krijg je een infuus en worden de vliezen gebroken. Als het niet aanslaat dan laten ze je de volgende dag terugkomen, soms zelfs pas twee dagen later. Even afwachten dus. Ik wens je een goede bevalling! Mirjam
Nog bedankt voor het antwoord, het inleiden is prima gegaan met als resultaat binnen een paar uurtjes een prachtige zoon!