Ik word echt gek van mijn lichaam Mijn cyclussen zijn helaas niet echt regelmatig (zie onderschrift) en ovulatietestjes geven altijd lichte streepjes, dus ook daar heb ik niet zoveel aan. Mijn temperatuur is door zeer onregelmatig werken + wakker worden ook geen touw aan vast te knopen. Dus probeer ik mijn cyclus een beetje te pijlen aan de hand van kwaaltjes en het slijm. Vorige cyclus ben ik namelijk 2 weken na de buikpijn, rugpijn en licht bloedverlies bij afvegen ongesteld geworden. Dit keer had ik op CD 13 en 14 buikpijn en rugpijn. CD 13 tot en met 17 had ik elke dag soms roze/roze bloed bij afvegen. Maar na CD 15 merkte ik geen vruchtbaar slijm meer op, die dag was de piek. Daarna was het plakkerig en niet rekbaar. CD 17 had ik ineens een dikke rode slijmdraad, zonder zelf te rekken rekte deze zich al meer dan 10cm uit. Ik vond dit wel zeer raar, omdat ik verder geen vruchtbaar slijm had, en ik dacht mijn eisprong op CD 14 te hebben gehad. Eergister, op CD 22 had ik weer licht roze/rood bloed bij het afvegen, dit houdt tot nu toe aan tot vandaag (CD 24) en ik had gister ook wat steken in mijn buik. Dus ik dacht een innesteling misschien. Voor de zekerheid ook geklust want ik had gister ook veel last van slijm, het was iets rekbaar. Maar ik lees dat veel vrouwen een soort rekbaar slijm hebben richting hun NOD en dat dit niet abnormaal is. Maar nu net op de wc (dus CD 24) had ik weer zo'n lange rode bloedslijmdraad. Zeer rekbaar (10+cm) en nu ben ik helemaal de kluts kwijt. Beide rode slijmdraden kwamen de dag na het klussen. Kan dit van het klussen komen? Want sperma zou niet rekbaar moeten zijn, zeggen ze. Maar misschien met het vele slijm van gister en het bloed wel? Ik wil gewoon zekerheid en een datum om naar toe te leven..
Rekbaar slijm betekent dat de eisprong nog moet komen. Kan NIET na de eisprong zijn (gevraagd aan fertiliteitsexperts in ziekenhuis). Dat kan dus als je cyclus deze keer wat langer is dan normaal
Je cyclussen varieren nogal ernstig van 14 dagen naar maar liefst 81 dagen. Dat maakt het ontzettend lastig om te bepalen wanneer je je eisprong kunt verwachten en hoe lang je cyclus dan duurt. Dus heel goed dat je eisprong nog kan komen of dat hij al geweest is. Ik zou als ik jouw sterk wisselende cyclussen had denk ik een afspraak bij de huisarts maken en eventueel doorverwijzing naar de gynaecoloog. Maar dat moet je zelf natuurlijk ook willen. In jouw geval zou ik toch wat meer regelmaat in mijn cyclussen willen hebben zodat je gerichter kunt "klussen" en ook weet waar je aan toe bent zeg maar.
Ik had 2 dagen geleden ook na het klussen hele lange slijmdraden (wel zonder bloed). Het was ook zoveel dat het meer een slijmprop leek ofzo (de draden liepen letterlijk mijn vagina uit). Ik helemaal in de war want ik dacht dus dat ik ongesteld moest worden. Want ik dacht toch echt 2 weken geleden mijn eisprong te hebben gevoeld. Nu 2 dagen na het klussen, heb ik bruine afscheiding. En ook wat krampen. Denk morgen dus alsnog ongesteld te worden. Misschien zijn deze slijmdraden dus niet de slijmdraden die je normaal rond een ovulatie hebt. Zoals je ziet heb ik ook nog niet een regelmatige cyclus. Misschien kan je daardoor iets van een slijmprop ontwikkelen ofzo?! p.s. sorry voor de onsmakelijke details