Hallo dames, Ik heb een (voor mijn gevoel) ingewikkeld verhaal. Ik ben eind december 2012 gestopt met de pil. T/m juni heb ik cyclussen van rond de 5 weken gehad. Daarna duurde het van half juni tot begin september, en nu ben ik al sinds begin september niet meer ongesteld geweest. Echter, hebben wij in oktober besloten een kindje te willen en zijn wij onveilig gaan vrijen. Nu is het zo dat we +- 3 weken geleden gemeenschap hebben gehad. 6 dagen daarna kreeg ik opeens kleine steekjes in mijn onderbuik, en kreeg ik het verschrikkelijk warm (voelde als een opvlieger, of alsof ik hoge koorts had). Toen dacht ik bij mezelf, dat het misschien eindelijk mijn eisprong was, en dat ik dus over 14 dagen ongesteld zou moeten worden. Afgelopen zondag was dat 14 dagen geleden en 's avonds veegde ik licht roze bloed af. Dat was eenmalig. Maandag was er echt helemaal niets meer te zien. Dinsdagmiddag had ik opeens een beetje bloederig slijm in mijn ondergoed, en vreselijke kramp in mijn onderbuik. Ik dacht dus dat ik dan toch gelijk had over die eisprong en dat mijn menstruatie nu eindelijk kwam. Maar toen ik een uur later weer naar de wc ging was er niets meer te zien! De krampen hebben tot woensdag aangehouden en zijn daarna spontaan verdwenen. Sinds gisteren hangt er steeds een sliert slijm als ik naar de wc ga, maar zonder bloed. Ik snap er helemaal niets meer van! Ik heb deze week 2 keer getest en ze waren allebei negatief. Zou ik tóch zwanger kunnen zijn? Dat die "eisprong" een innesteling was? En dat ik nu misschien te vroeg test? Raden jullie mij aan om af te wachten en volgende week weer te testen, of zal ik maandag de huisarts bellen? Het bezorgd me in ieder geval super veel stress! Alvast bedankt voor reacties!!
Hoi meis, dat bloed van 14 dagen geleden leek me eerst innestelingsbloed maar aangezien je sinds donderdag slijmdraden had, is het toch anders. Dat beetje bloed van 14 dagen geleden moet dan toch iets van menstruatie geweest zijn. Misschien was er weinig bms opgebouwd en daarom weinig. Dat draderige slijm geeft namelijk aan dat de eisprong heel dichtbij is maar nog wel moet komen. Je hebt dus ergens na dinsdag je eisprong gehad dus pas over 2 weken kan je testen.
Hey, Bedankt voor je reactie. Maar ik zie dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest; dat ik roze bloed had bij het afvegen was áfgelopen zondag (29 dec.) en dat bloederig slijm was afgelopen dinsdag (30 dec.) En sinds gisteren heb ik dus dat slijm zonder bloed. Dat gevoel dat ik het opeens heel warm kreeg en die steekjes in mijn buik, dat was afgelopen zondag 14 dagen geleden, dus op zondag 15 dec. Toen dacht ik dat dat een eisprong was of innesteling was. Vooral omdat ik precies 14 dagen later (afgelopen zondag dus) dat roze bloed verloor (en dus eigenlijk ongesteld had moeten worden, maar wat misschien uitblijft door zwangerschap?) En op maandag 9 dec. dus onveilig gevreeën. Snap je het nog?
Update: ik kan nu wel met zekerheid zeggen dat het elke keer na gemeenschap gebeurd Vandaag namelijk weer, +- 2 druppels. Dus een menstruatie is het zeker niet. Iemand een idee hoe dit kan?