Beste Ilse, Ik heb een vraag: Mijn zoontje is nu twee weken oud. Omdat hij te veel nog afviel, ben ik afgelopen week begonnne met bijvoeden (hypo-allergene voeding van nutrilon). Ik vul de afgekolfde borstvoeding aan met kunstvoeding tijdelijk omdat mijn borstvoeding teruggelopen is. Nu heeft hij sinds die tijd slijmerig bloed in zijn ontlasting. Ik heb de huisarts al gebeld en volgens hem zijn het geirriteerde darmen (slijmvlies) en hoef ik me hier geen zorgen over te maken. Nu lees ik ook dingen over koemelkallergie bij deze klachten. Kan dit ook bij deze hypo-allergene voeding of is zit hier geen koemelk in? ps: inmiddels is hij in een paar dagen tijd weer flink aangekomen! Alvast bedankt voor je moeite! Groeten, Marit
HAllo Marit, Excusses voor het late reageren. Door een aaneenschakeling van een aantal nare prive omstandigheden ben ik niet aan het forum toegekomen. De weken vliegen voorbij en voor je het weet is er veel tijd verstreken. Het is dus geen onwil maar onmacht geweest waardoor je vraag is blijven liggen. Hoe is het nu? De hypoallergene voeding kan geen koemelk allergie triggeren. De huisarts heeft gelijk. Geen zorgen maken, tenzij het aanhoudt. Succes Ilse