Hopelijk is iemand hier bekend mee. Mijn zoon wordt volgende week 6 maanden. Ik geef nog steeds borstvoeding. Sinds hij 4,5 maand oud is geven we hem een groentehapje in de middag. Sinds een paar weken hebben we daar een fruithapje in de middag aan toe gevoegd. Nu had hij zojuist slijmerig helderrood bloed bij zijn ontlasting. Hij heeft ook dunne ontlasting vandaag (tandje komt door). Of nou ja, de laatste paar uur heeft ie 3x een spuitluier gehad. Vanochtend had hij normale ontlasting. Ik maak me wat zorgen over het bloed bij zijn ontlasting. Hij is wel vrolijk verder. Iemand ervaring mee?
Nee geen ervaring, je kan het observeren, maar eerlijk als je het niet vertrouwd zou ik de huisartsenpost bellen.
Helderrood bloed is meestal van een wondje vlakbij de anus, maar bij deze leeftijd zou ik wel even bellen om te overleggen.
Nou dat vind ik een raar antwoord. Veranderde ontlasting hoort bij wennen aan eten maar bloed niet. Heb je al goed gekeken hoe de anus er uit ziet. Kloofje oid?
Ik zie geen kloofje. Moet je die vanaf de buitenkant kunnen zien dan? En als het een kloofje is, is dat slijm dan ook verklaard?
Wat een raar antwoord zeg. Bloed bij ontlasting is altijd een teken dat er iets is. Het hoeft natuurlijk niet direct ernstig te zijn, want een wondje kan ook. Als je aan de kringspier geen wondje ziet, kan het ook van binnen zitten. Wennen aan eten heeft ons zoontje ook moeten doen en had wel andere, soms wat drogere, ontlasting. Dus geen bloed. Zou de hap eens bellen. Je krijgt dan een andere huisarts en misschien heeft hij/zij een advies voor je.
Klinkt als een wondje aan de binnenkant. Hij heeft nu drie keer diarree gehad en mogelijk is het slijmvlies beschadigd en daardoor slijmerige bijmenging die wat bloederig kan zijn. Dat slijm komt mogelijk doordat die meer kwijlt ivm tanden en dit slikken ze door en komt er weer uit aan de onderkant. Als die ziek of koorts krijgt dan altijd dokter bellen.
Dank je wel Anouk! Hij had vanochtend weer normale ontlasting gelukkig. Hopelijk is het idd een beschadiging nav vele poepen in korte tijd. Klinkt logisch iig.
Hoi, hier hebben we dat ook eens gehad. Kreeg zalfje dat verdoofde en een beetje desinfecterend was. Dat moest ik met een wattenstaafje heel voorzichtig smeren aan de buitenkant en een beetje op het randje aan de binnenkant. Het was na een paar dagen over