Wij hangen de vlag uit! Ze slaapt door :D

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door yaro, 5 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaro

yaro Niet meer actief

#1 yaro, 5 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jan 2017
    Na ruim 19 maanden gebroken nachten die steeds erger werden slaapt ze zo ineens door!

Sinds wij weten dat ze lactose intolerant en fructose intolerant is, wordt ze niet meer snachts wakker met enorm veel buikpijn, heeft ze geen diarree meer, is ze de hele dag vrolijk, geen bleek gezicht met grote wallen meer en lijkt haar haar ineens te gaan groeien.
    Ze werd 3 tot 6 per nacht wakker op een goede nacht waarna ze alleen nog wou slapen met een flesje drinken in haar armen.
    En nu slaapt ze door. En niet zo'n klein beetje ook! 13 uur per nacht is de nieuwe regel volgens mij haha.

Nu hopen dat haar groei ook vooruit gaat.

Dit bericht heeft volgens mij niet veel nut, behalve dat ik enorm blij en trots ben op ons meisje :D

2. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Wat fijn!! Geniet er van!!!

3. Pluis79

Pluis79 Actief lid

23 dec 2014
    377
    40
    28
    NULL
    NULL
    Ooooh wat moet dat een heerlijk gevoel zijn

4. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Wat heerlijk!!

5. yaro

yaro Niet meer actief

Dat gaat helemaal goed komen. We moeten nog wat grenzen opzoeken met fruit dus helemaal zullen we nog niet van de gebroken nachten af zijn waarschijnlijk. Na stukje appel gaat ze behoorlijk spoken snachts.

Vandaag heeft ze 3 partjes mandarijn gehad. Bevat veel minder fructose dus hopelijk kan ze dat hebben zonder er last van te krijgen. Ze had nog geen opgeblazen buik, wat vaak de 1e teken is.

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Wat lekker en wat vervelemd voor je dochter. Lijkt mij enorm lastig maar gelukkig gaat het steeds beter zo te lezen.

7. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Wat fijn dat ze doorslaapt! Hopelijk hebben jullie alles snel door wat wel en niet kan hebben met haar allergieën :)

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wat fijn dat jullie nu weten wat er aan de hand was!
    Geniet ervan. Nu heerlijk bijslapen

9. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Wat heerlijk dit! Gefeliciteerd met de nieuwe mijlpijl! Geniet van je welverdiende nachtrust!

10. Ballon

Ballon Niet meer actief

Wat ontzettend fijn!! Schrokken jullie niet de eerste nacht dat ze door sliep? Zo van; heb jij haar gehoord? Nee, jij......

11. yaro

yaro Niet meer actief

We vroegen ons serieus af of ze nog leefde...

Het is zeker fijn. Hoe moeilijk vooral de fructose intolerantie is, ze voelt zich zoveel beter!

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Wat fijn zeg!
    Hier vermoedelijk kma en sinds hij melkvrij eet en drinkt slaapt hij door haha. heerlijk. Moet rond 22.00 uur heen voor zn speentje als hij die niet kan vinden, maar hoor hem dan niet weer tot half 7 s ochtends.

13. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Wat fijn!

Hoe zijn jullie erachter gekomen dat ze lactose intolerant en fructose intolerant is?

14. yaro

yaro Niet meer actief

Na een heeeel gepuzzel. In het begin verdraagde ze niks, maar uiteindelijk door middel van eliminatie-provocatie waren we er achter dat lactose niet ging. Lactosevrije melk enzo verdraagt ze super.

Maar daarmee waren we er nog lang niet. De kinderarts/allergoloog moest voor een ander kindje de boeken extra in over fructose intolerantie. En ze zei, ik moest steeds aan je dochter denken.

Dus fructose vrij en alle klachten verdwenen als sneeuw voor de zon.

Van een keer per ongeluk lactose krijgt ze een dikke buik en diarree.

Van fructose een dikke buik, diarree, luieruitslag en brandende ontlasting, gaat ze snachts spoken en roept ze heel veel auw!

Nu moeten we de grenzen gaan opzoeken wat ze aan fructose wel kan hebben. Maar na 3 partjes mandarijn 2 dagen achter elkaar vandaag weer een meisje die veel auw roept en zielig is.
    Gisteren al de luieruitslag en dikke buik en dunnere ontlasting, maar toen hadden we de 2e dag al gegeven.

Dit gaat denk ik nog heel lastig worden :(

Voor de reguliere blaastesten is ze nog te jong. En daarnaast wil de kinderarts dat niet omdat ze het gehalte fructose wat ze dan binnen krijgt gevaarlijk hoog vindt.

15. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Superfijn! Geniet van jullie nachtrust!
    Ik weet nog dat ik nog dat ik maandenlang niet kon geloven dat mijn zoon doorsliep, dus ik zat altijd urenlang gespannen voor me uit te staren in bed, wachtend tot hij wakker zou worden (wat niet gebeurde!) :):):)

Deel Deze Pagina