Ik ben momenteel 24+2 zwanger van ons derde kindje. In zoverre dat wij weten gaat alles goed. Ik hoor echter van IEDEREEN dat mijn buik zo klein is. En het klopt ook. Als ik foto's zie van mijn vorige zwangerschappen was ik veel ronder. Ik zie het ook terug op de weegschaal. Ik ben nu iets meer dan 2 kilo aangekomen. En nu weet ik ook wel, wat er niet aankomt hoeft er ook niet af. Maar toch maak ik mij zorgen. Zeker omdat we al een GUO gehad hebben en ons kindje al wat kleiner werd geschat. Morgen maar eens aankaarten bij de verloskundige.
Mijn buik is ook vrij klein. Mensen die mij niet kennen denken dat ik 20 weken zwanger ben. Twee weken geleden bleek ons ventje echter echt wel een week voor te zitten op groei. Dus je buik zegt niet altijd iets over de grootte van je kindje. Veel baby in weinig buik zei de dokter . Ik was voor de controle ook eeg onzeker, dacht dat de baby niet groeide... Kaart je ongerustheid zeker aan als je op controle moet! Succes!
Heb je je zwangerschapskaart? Ben wel benieuwd wat er staat ,bij mij staat nu N- bij 18 weken was dit N-1 dus ook niet mega veel gegroeid..
Euh, nog nooit van gehoord haha. Ik heb wel papieren van de verloskundige waar afspraken op staan en gegevens van de vorige zwangerschappen.
Ik zit op iets meer dan 27 weken en de mensen om mij heen vragen of ik net 12 weken ben. Toch al 9 kilo aangekomen en kindje doet het goed. Zou me er echt niet teveel zorgen over maken
Ja is een a4 en dan in een excel staan van allerlei moeilijke codes en afkortingen ergens moet dan staan N- of N+ enzovoort. Als je je zorgen maakt moet je het inderdaad even aankaarten bij je verloskundige
Hier had ik volgens omstaanders bij de eerste ook altijd een kleine buik.. Was ookwel want pas na 20 weken kwam mn buikje haha! Kindje deed het prima volgens de artsen dus Grootte van buik en gewicht wat je aankomt zegt niet altijd iets over je kindje
Tot aan 24wk heb ik de zwangerschap kunnen verstoppen. Na een aantal groei spurten was ik echt HUGE! Dus misschien stilte voor de storm???
Omstanders zijn heel goed in het onzeker maken. De ene zal zeggen dat je buik klein is, de ander vindt je buik groot. Men heeft er altijd een mening over is mij opgevallen. En je buik is nooit perfect, het is altijd (te) groot of (te) klein. Erg vermoeiend. Geen buik is hetzelfde, net als dat geen zwangerschap hetzelfde is. Niet onzeker worden hoor, lekker genieten.
Helemaal mee eens! Bij mij zeggen ze bijvoorbeeld : Kijk je uit dat je niet omvalt? Ik ben slank van mezelf dus je ziet gewoon de buik sneller. Maar daar krijg je weer dat soort opmerkingen van. En echt aankomen doe ik hier ook niet.... heel weinig.... ach maak me er dit keer maar gewoon geen zorgen om.
Ik weet wat voor papieren je bedoelt. Deze krijg ik echter pas mee naar huis als ik bevallen ben. Tot die tijd staat het bij hun in de computer en heb ik alleen een afsprakenkaart.
O dat is jammer, vindt het zelf wel fijn alles even na te lezen thuis, misschien kan je m toch meekrijgen iedere keer?
Hier net zo.. Niemand verwacht dat ik over 2weken ben uitgeteld. De manier waarop ik nu rond waggel past ook niet bij mijn buik.. Dat zie je ook terug op mensen hun gezicht die kijken alsof je een aansteller bent haha maar ben toch echt hoogzwanger met alle ongemakken die erbij horen
Toen ik de 20 weken voorbij was zagen mensen nog steeds niet dat ik zwanger was. Ik besprak mijn onzekerheid inderdaad ook, maar met de kleine ging alles goed! Nu ben ik morgen 39 weken en iedereen kan het aan me zien, nu zegt iedereen: ''Whow wat is jou buik de laatste weken nog hard gegroeid!''
Ik heb een kleine "compacte" buik gehad. Op het einde van de zwangerschap mat mijn buik maar 34 weken... en toch kwam er een meisje can 50 cm en 3.1 kg uit - en dat terwijl niemand geloofde dat ik hoogzwanger was!
Ik had ook een hele kleine buik. En uiteraard moest iedereen me dat vertellen zucht! Met 12 weken zwangerschap gewond geraakt, onder narcose, week aan morfine pomp etc. Was dus al onzeker genoeg zonder dat mensen het me kwamen vertellen. Was ook een klein geschat kindje (volgens handmetingen en echo's). Tot ieders verbazing kwam hij er toch echt uit met 3475 gram. Wel kleiner dan zijn zus, maar echt niet de kabouter die ik had verwacht haha. En nog belangrijker: kerngezond!
Hier ook een bescheiden buikje, maar het kind ligt groeit prima! Ik ben wel blij met zo'n bescheiden buikje, zo'n flinke toeter lijkt me alleen maar lastig.
Mijn buik is deze zwangerschap ook veel kleiner MAAR BM hoogte is gewoon gelijk aan de vorige zwangerschappen en groeiecho's ook dus grootte buik zegt helemaal niets!