drinken, wat mag nou wel en wat mag niet

Discussie in 'Gezondheid' gestart door blackrose88, 13 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik weet sinds ongeveer een week dat ik zwanger ben,

Nu let ik gelijk op wat ik wel en niet mag eten, maar dat is nog vrij simpel want dat is overal wel op internet te vinden.

Waar ik eigenlijk tegen aanloop is:
    Wat mag ik nou wel of juist niet drinken.

Ik weet alcohol is uit den boze, vind ik niet erg want heb al 3 jaar niet gedronken.

Ik bedoel dan ook drinken voor de hele dag (van opstaan tot slapen gaan)
    Hopelijk hebben jullie tips voor me

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Geen alcohol idd
    Matigen met koffie max 4 koppen per dag
    Matigen met bitter lemon/tonic

En dat was het :)

3. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Dranken met cafeïne niet te veel van nemen. Zoethoutthee en groene thee niet teveel. Verder mag je alles drinken.

Zelf drink ik veel water, melk en thee.

4. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Ik heb de belgische norm wat betreft cafeine gevolgd: 1x koffie per dag. Vond ik heel jammer want hou erg van koffie maarja.. zie onderschrift, ik heb iedere keer meer dingen gelaten/gedaan om het goed te laten gaan natuurlijk

5. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Topic verplaatst van zwangerschap naar gezondheid.

6. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    en weten jullie goede vervanging voor melk?
    Ik drink al van kleins af aan geen gewone melk ivm dat ik die echt niet lust
    Ik drink wel jogi,chocomel en soms optimel,

7. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Waarom eigenlijk geen groene thee? Is volgens mij de eerste keer dat ik dit lees...(maar misschien dat ik het onbewust genegeerd heb, omdat ik eigenlijk alleen maar groene en kruidenthee drink)

8. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    De vk zei tegen mij dat ik alles mag drinken (behalve alcohol natuurlijk) als het maar met mate is.

Ipv van melk zou je inderdaad drinkyoghurt of chocomel kunnen drinken of vla/yoghurt kunnen eten.

9. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Frieseflag heeft "romige boeren" karnemelk. Deze smaakt naar dunne volle yoghurt. Is gewoon gepasturiseert en is echt super lekker. Helemaal niet zuur zoals gewone karnemelk.
    Voor de rest minderen met koffie en geen alcohol :)

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Als jij al tijden geen melk drinkt hoef je het echt nu niet wel te gaan drinken hoor melk is eigenlijk helemaal niet zo goed voor de mens.

Gewoon wat kaas nemen en misschien wat kwark, yogi. Klaar.

verder alles waar TE voor staat. 3 liter koffie is bijvoorbeeld TE veel, en 3 Liter thee is ook TEveel. noem maar op. Niet te druk om maken hoor.

Caffeine/theine matiger en alcohol laten staan. thats it.

11. Bri

Bri Niet meer actief

Inderdaad: TE moet je niet doen.

Waar moet je op letten:
    - als je normaal de hele dag door koffie, light frisdrank of red bull drinkt, zou ik minderen (of voor de koffie overstappen op caffeinevrij)
    - zoethoutthee kan later in de zwangerschap riskant zijn als je een hogere bloeddruk krijgt
    - groene thee, zwarte thee, witte thee: bevatten allemaal caffeine. hoeveelheden weet ik niet, maar je kunt dit dus ook niet onbeperkt drinken

12. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Uiteraard geen alcohol.
    Caffeïne met mate, of als het niet 'nodig' is, zo min mogelijk.

En verder zou ik geen light drinken, zeker geen aspartaam, maar dat is persoonlijk ;)

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    525
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Op zich zijn het aardige vervangers, maar het zijn wel suikerbommen. Dus ik zou er niet TE veel van drinken, zoals ook de anderen aangeven... alles waar TE voor staat moet je matigen.:D

14. Bri

Bri Niet meer actief

Een andere vervanger zou karnemelk kunnen zijn. Als je dat te zuur vindt, doe je er een klein scheutje limonadesiroop of diksap in.
    Maar op zich kun je zonder melk, je hebt niet ineens veel meer nodig nu je zwanger bent.

15. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Zou niet weten waarom je opeens melk zou moeten gaan drinken!

16. Within

Within Niet meer actief

Ik dronk bijna alleen maar thee voor ik zwanger werd, dat heb ik nu flink geminderd. Verder ben ik echt verslaafd aan chocomel (eerder in de zwangerschap was het nog yoki) en fruitsappen. (taxi, roosvicee)

Ik hou ook niet van melk, drink het alleen als het moet of om mn maagzuur te remmen. Genoeg andere zuivel hoor :)

17. Jet

Jet Actief lid

3 nov 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht dat het voor alle thee geldt dat het net als koffie caffeine bevat, en dat je er om die reden alsnog niet teveel van moet drinken. Dus ik ben erg benieuwd waarom ik nu mijn kop groene thee moet laten staan? :)

Karnemelk met verse jus d'orange vind ik erg lekker. Meteen wat vitamientjes ook binnen. Kan trouwens ook met yoghurt bedenk ik me nu...

18. Chelle26

Chelle26 Lid

10 feb 2013
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat erg zeg, ik wist niet dat groene thee niet mocht. Ik drink het niet veel, 1 beker in de avond, maar vind normale thee net zo lekker dus voortaan dat maar nemen.

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    525
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Er staat niet dat het NIET mag.... er zit caffeine in dus.... niet TE veel

20. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Groene thee is een dubieuze volgens mijn vk is eigenlijk alleen van alcohol en teveel cafeïne bewezen dat het schadelijk is. Ik drink nog gewoon groene thee en andere soorten thee. De hoeveelheid cafeïne is veel kleiner dan in koffie.

En wat betreft de melk je hebt calcium nodig en laat melk nou een perfecte bronvan calcium zijn! Maar als je kaas, vruchten yoghurt zonder suiker etc neemt kom je daar ook aan.

Deel Deze Pagina