Mijn baby valt alleen bij mij en vriend in slaap

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Christina83, 6 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Hallo iedereen!

Ik heb een zoontje van vier weken en eigenlijk valt hij altijd in mijn of in mijn vriends armen in slaap. Wanneer we hem in zijn ledikantje leggen, is het na een minuut of 5 huilen. Sowieso slaapt hij heel licht overdag. 's Nachts valt hij vaak aan de borst in slaap zodat we hem slapend in zijn ledikantje kunnen leggen, maar sinds twee nachten gaat dat ook een stuk minder goed. We moeten hem dus bijna altijd in slaap wiegen.

Nu vraag ik me af of dat normaal is voor een baby van 4 weken of horen ze dan ook al zichzelf in slaap te kunnen brengen? In mijn omgeving zeggen sommigen dat je zo'n klein babytje nog niet kunt verwennen, dus dan is het niet erg om hem veel bij je te houden. Anderen zeggen dus dat dat niet klopt. Moet ik hem anders een tijdje laten houden (hoewel ik daar eigenlijk echt niet tegen kan). Ik hoop op goede tips, want ik raak een beetje gefrustreerd hierdoor.

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heej hier hetzelfde verhaal. Alleen Sasha is nog net geen 3 weken.

Heb mezelf door de meiden hier laten vertellen (zie ook: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=95374 ) dat je ze inderdaad nog niet kunt verwennen.

Heb al besloten gewoon zo verder te gaan, want ik vind het niet erg en mn man ook niet. En zoals iemand al eerder zei; zodra ze 18 is, wilt ze vast niet meer tussen papa en mama inliggen ;)

3. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Bij onze kleine meid gaat het ook zo, als we haar wakker in de box of in haar ledikantje leggen gaat ze echt niet slapen en is het heel snel huilen.

Laten huilen lukt ons ook echt niet en dus mag ze lekker bij pappa en mamma in slaap vallen, zelf vinden we het natuulijk ook absoluut niet vervelend om ons kleine meisje nog even vast te houden voordat ze moet gaan slapen.

Wat bij ons soms helpt (als ze al een beetje slaperig is van bijvoorbeeld het drinken) is om haar in te bakeren met een hydrofiele luier, hebben we van de kraamverzorgster geleerd. Maar als ze echt wakker wordt dat trapt ze zich daar ook los van ;).

Maar wij zijn er ook van overtuigd dat je zo een klein mensje nog niet kan verwennen, het enige is dat ze het natuurlijk wel moet gaan leren want zodra ze een maand of 3 is zal ze het door hebben dat wanneer ze huilt pappa of mamma komt en dan zal ze er misschien wel "misbruik" van proberen te maken.

Maar voor nu zou ik zeggen geniet lekker van jullie kleintje en jullie kleintje van jullie!

4. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    Gewoon je gevoel volgen! Susenna sliep na 3 maanden gewoon zo alleen in.
    En de eerste 3 maanden gewoon wiegen en bij ons in slaap gevallen!

5. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hier hetzelfde, ons meisje huilt ook van zodra we haar wakker in haar wiegje leggen. Persoonlijk vind ik het helemaal niet erg om ze bij mij te houden tot ze in slaap valt, alleen 's nachts is het vermoeiend. Vaak valt ze onmiddellijk in slaap aan de borst maar soms duurt het een half uur tot een uur en staart ze maar wat rond op m'n schoot of in m'n armen.
    Ik denk wel dat het normaal is dat zo'n klein mensje nog alle aandacht en warmte nodig heeft om in slaap te vallen...

6. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    was hier ook zo en ineens lukte het wel om haar “s avonds wakker in bed te leggen. Is wel heel vermoeiend maarbij ons lukte ook niks anders

7. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    DOE ER JE VOORDEEL MEE

ff uitleggen natuurlijk;
    mijn dochter valt nu ng steeds bij mij mijn vriend of oma in slaap! ze slaat dus overal {alleen thuis wordt ze niet meer in slaap gewiegd en accepteerd dit gewoon}. Zelf als we door de ikea lopen {tijdje geleden} en ze is echt moe, dan nemen we kaar tegen ons op in slaappositie en nog geen 10 minuetn dan slaapt ze en kunnen we haar weg leggen!

vandaar me kreet; doe er je voordeel me!

8. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    o ik wil nog zeggen;
    zie het niet als probleem! geniet ervan!
    ik zag het als probleem, in het begin. en daar heb ik nog "spijt" van! geniet er gewoon van!

9. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Hier was het hetzelfde! Geniet er lekker van! Hij slaapt nu gewoon in zijn eigen bed en wil niet eens meer lekker rustig bij ons liggen :(

10. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties. Natuurlijk vind ik het heerlijk wanneer m'n kleine mannetje lekker bij me ligt. Maar als hij dus in slaap is gevallen, mag ik 'm vervolgens niet in zijn bedje leggen. Hij slaap dat 5 minutene en dan wordt hij weer wakker, terwijl hij in mijn armen wel langer zou slapen. ik kom daardoor aan weinig toe...

Hadden jullie dit ook?

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

Je kan je kindje natuurlijk ook in een draagdoek doen. Ligt hij toch lekker tegen je aan maar heb jij wel je handen vrij.

12. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    jah klinkt ook bekend hoor!
    weet eigenlijk alleen de oplossing niet meer te vertellen

we hebben wel het bedje voorverwarmd, een schaap met baarmoeder geluiden bij haar gehad en een knuffel eerst bij ons in bed gehad en toen bij haar....

13. MaCi

MaCi Actief lid

27 mei 2008
    332
    0
    0
    Hebben wij ook gehad. We hebben haar "gewoon" (af en toe erg vermoeiend) lekker bij ons gehouden tot ze van een op andere dag om 19.00 uur in bed gelegd kon worden zonder problemen! Ik geloof dat ze ongeveer 3 maanden was toen ze wakker in bed gelegd kon worden... Ook overdag ging dit steeds beter!
    Succes!

14. Sahara

Sahara Niet meer actief

hoihoi.

hier ook het zelfde alleen wil hij door mij in slaap worden gewiegd ;)

liefss

15. cecile

cecile Lid

3 sep 2007
    62
    0
    0
    verpleegkundige
    Delfzijl
    Wat fijn om te lezen dat er meer mensen zijn met een kindje die alleen in slaap valt bij de vader of moeder. Maar hij ligt vervolgens nog geen 5min in bed en is alweer wakker/huilen. Heel vermoeiend, Ik heb nog een zoontje van 2 1/2 jaar maar ken dit gedrag totaal niet. Ik heb dan het gevoel dat Keano ergens last van heeft, denkend aan de borstvoeding voeding of bijv de gespannen zwangerschap.
    Ik heb woensdag een afspraak met de osteopaat ben er benieuwd of hier misschien iets uitkomt

16. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Hoi Cecile,

wanneer we denken dat ons zoontje in diepe slaap is, leggen we hem ook op bed. Waar hij dus net als jouw kindje na 5 minuten gaat huilen.. Gelukkig gebeurt dit zelden 's nachts, maar overdag vrijwel altijd.
    Ik ben benieuwd hoe je afspraak met de osteopaat is gegaan.
    laat je weten hoe het was?

17. cecile

cecile Lid

3 sep 2007
    62
    0
    0
    verpleegkundige
    Delfzijl
    Hoi Christina,

Inderdaad bij ons precies hetzelfde, gebeurd hoofdzakelijk alleen overdag en s'nachts gaat het vaak prima! GELUKKIG... haha

Ik laat je weten hoe het was, kan eigenlijk niet wachten tot het eindelijk woensdag is...

18. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    Belgiƫ
    Bij ons net hetzelfde.

Ian is nu 3 weken en kan overdag enkel in zijn wiegje gelegd worden als hij in diepe slaap is. Anders wil hij alleen maar op onze arm slapen. Wanneer hij doorkrijgt dat hij in zijn wiegje gelegd word, gaat hij weer huilen.

's nachs gaat het gelukkig iets makkelijker. Na zijn laatste borstvoeding is hij meestal zo moe, dat hij meteen in slaap valt na zijn boertje, en we hem ook snel in zijn bedje kunnen leggen :)

Dus overdag lopen wij ook 3/4 van de tijd rond met de baby op onze arm :oops: :)

19. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Fijn om te lezen dat wij niet de enigen zijn.
    ik kreeg al helemaal het gevoel dat ik onze baby verpest door hem zoveel bij me te laten slapen. Ook ik probeer hem als hij in diepe slaap is in zijn wagenbak of bedje te leggen, maar dat bevalt meneertje maar heel kort.

Het is natuurlijk wel lekker om dat kleine lijfje zoveel tegen je aan te hebben, maar hierdoor spendeer ik mijn dag vooral op de bank. En ik heb nog zoveel te doen!

20. cecile

cecile Lid

3 sep 2007
    62
    0
    0
    verpleegkundige
    Delfzijl
    Nou zou woensdag naar de osteopaat, wat was ik blij dat het eindelijk woensdag was. Belde ze op dat ze een koortslip had, hmmm,dus een week uitgesteld. Nou nog even geduld.
    Hoe gaat het nou bij jullie?

Deel Deze Pagina