Doorslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door aardbei1707, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    681
    113
    Mijn dochter van bijna 6 weken oud slaapt niet langer als 4 uur. Paar weken terug maakte ze soms wel eens een nacht van 5 of 6 uur. Zelfs 1 keer een nacht van 8 uur.
    Je hoopt dan gelijk dat ze de nachten altijd zo gaat slapen.. maar helaas:(
    Heeft er misschien iemand tips? Om misschien het doorslapen te beïnvloeden? Of kan het ook een reden zijn waarom dit is? Hoe slapen jullie baby's van dezelfde leeftijd? Ik moet wel zeggen dat het nu een week zo is en ik gebruik ook sinds vorige week de druppels Cinababy tegen darmkrampjes. Zou het misschien daardoor komen?

2. mama van 2 kids

mama van 2 kids Actief lid

18 apr 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Onze dochter slaapt nu sinds een week door. dat wil zeggen dat ze zn 7 uur achter een stuk door slaapt.
    wij waren ook erg verwend met onze oudste die sliep met 8 weken door en met 10 weken sliep ze de klok rond. en nu is ze nog steeds een heerlijke uitslaper. slaap wel eens tot half 10.
    maar bij de jongste hebben we vorige week even een week lang doorgezet s`nachts. dus als ze wakker werd hebben we schone luier aangegeven en speen gegeven en meer niet. als ze weer wakker werd speen in gegeven en weer weg gegaan. dit een week volgehouden is wel even zwaar want je bent dan echt die laatste 2 a 3 uur aan het rekken en om de 10 min uit bed. maar opeens hebben ze het door en slapen ze door.
    wij hebben in iedergeval hier profijt van gehad. en ze slaapt nu heerlijk door.

Groetjes en succes.

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Maar een kindje van deze leeftijd kan toch gewoon nachtvoeding nodig hebben of gewoon mama honger? En je boft wanneer dit niet zo is, maar ik ken mamas die kindjes hebben die met 1 jaar ook nog niet doorslaen. Met 6 weken, of 2 maanden beseft je kindje nog niet wat dag is en wat nacht en hebben ze het eten ook gewoon vaak echt nog nodig. Denk dat de enige tip is accepteren en overdag wat bijslapen. Slaapt ze bij jou? Kan ook schelen, dan heb je haar zo bij je en zo weer terug in bedje.

4. jo1984

jo1984 Niet meer actief

Och ons mannetje slaapt ook niet door. Presteerde het vannacht om weer om de 3 uren te komen... Zal vanzelf wel komen! X

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Joh, je kindje is nog erg jong. Dat komt echt wel een keer.
    Hier sinds een week of 3 denk ik dat ze 5-6 uur er tussen laat maar meestal komt ze verder de hele dag om de 3 uur en s avonds is ze de hele avond wakker.
    Maakt mij overigens ook niet uit. Ik vind de nachtvoedingen ook niet zo'n ramp, als ze daarna maar weer lekker gaat slapen.
    Hier verschoon ik s nachts niet, ik pak haar, leg haar aan en laat haar liggen of leg haar terug en weer lekker slapen.

6. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik denk dat je kind het danook echt nodig heeft.
    mijn zoon slaapt ook nog niet standaard door.
    soms wel maar soms wordt hij nog 2 x wakker

7. mama van 2 kids

18 apr 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    als een kind 8 pond is dan hebben ze snachts geen nachtvoeding meer nodig. als een kind overdag 150 cc krijgt mogen ze maar 5 voedingen per dag.
    een kind wat s`nacht nog komt na 12 weken is een gewenning!

8. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hier ben ik het niet mee eens. TS heeft hier ook weinig aan lijkt mij, kindje zit nu midden in de krampjespiek en heeft gewoon mamahonger. Ga jij nu alle mamas die kindjes hebben die gewoon of door een reden niet goed slapen vertellen hoe ze het wel moeten doen? Komt een beetje naar over.

TS lekker bij je nemen, slapen jullie bij elkaar op de kamer? Dit kan heel veel schelen, je slaapt sneller weer als je niet uit bed hoeft. En het kan idd wel tot een jaar duren, kindjes die zo snel al zo goed slapen dat is echt mazzel hebben!

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Joh meid ze is net geboren! Ik vind 4 uur al heel wat! Mijn jongste is bijna een half jaar en die presteert het nog vaak genoeg om elke 2 uur te komen 's nachts. Mijn oudste ging ook pas na haar eerste verjaardag doorslapen.

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Das kletspraat! Waar haal je die wijsheid vandaan?

Onze dochter heeft tot 15 weken nachtvoeding gehad (23-4-8 uur) en daarna tot 15 maanden om 5 uur de eerste fles.

Gewoon lekker nachtvoeding geven, ze zal het wel nodig hebben.

11. Piekelotje

Piekelotje Actief lid

6 jan 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kindje is nog maar 6! weken.....
    Go with the flow, ze zal wel eens doorgaan slapen, maar pas als zij daar aan toe is. Als mama moet je dat gewoon maar volgen.
    Da's mijn mening.;)

12. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    681
    113
    We gaan maar gewoon kijken hoe het loopt! alleen je wordt zo verwend als ze een paar nachten opeens wel lang slapen.. in het begin was het ook vaak 4 uur toen ze 2 weken oud was.. toen werd het opeens half 6 en af en toe nog 4 uur.. en nu is het elke nacht weer 4 uur.. zo vreemd.. het maak ook niet uit hoeveel voeding je geeft.. ook al geven we meer.. dan nog komt ze 4 uur later!

13. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    meid je kind regelt het helemaal zelf..
    er komt een dag dat ze doorslaapt het enige wat hier hielp:
    clusteren in de avond
    in de avond op visite gaan(ja raar maar waar als ik in de avond ergens anders ben slaapt hij vaak door.)
    lekker spelen met je kind in de avond.

verder sorry weet ik het ook niet.

groetjes wendy

14. mama van 2 kids

18 apr 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als jullie het niet aannemen dan vraag het jullie cb maar eens.
    Ik bedoel het niet verkeerd het is gewoon zo.
    Het is moeilijk om de eerste paardagen je kind te zien en horen huilen maar het is echt een gewenning. opeen gegeven moment begrijpen ze het. ook is het zo dat ze echt maar 5 voedingen mogen van 150 cc. het is geen onzin wat ik vertel.
    Ik ga hier niet vertellen wat mijn werkfunctie is want dat heeeft hier niets mee temaken maar neem van mij aan dat ik weet waar ik overpraat.
    Je hoeft het niet uit teproberen hoor wat ik zeg. maar als je het wel doet ben dan eerlijk en zeg hier op het forum of het gehoplen heeft ja of nee.

15. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Nou dat kan het cb wel zeggen, maar heb hier regelmatig voor het eerste jaar een nachtfles gegeven. Mijn dochter werd vooral van 6-12 maanden vaak wakker en ging echt niet slapen, maar wel met een flesje op!
    Nou dan is de keus voor mij makkelijk.
    Ennuh van gewenning geen sprake hoor, mijn dochter slaapt namelijk sinds ze 1 jaar is en volledig mee eet met de pot netjes het klokje rond.
    Natuurlijk zijn er bepaalde zaken waaraan je kindje went maar honger is honger dat laat zich niet sturen en al helemaal niet een kleine baby.

16. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blijkbaar weet je niet waar je over praat.....
    Mijn zoon kreeg op een gegeven moment 10 keer 100cc
    Er is een max .. 1 liter of 180cc per kilo.... Dat is wat meerdere kinderartsen mij gezegd hebben...
    Zeker ivm suikerspiegels is dit frequenter voeden veel beter..
    Wat er op de verpakking staat is een max aan voeding en een MINIMUM aan hoeveelheid flessen..

En laten huilen.. Die richtlijn mag niet meer gevoerd worden.. Helaas doen veel cb dit wel..er word steeds meer bewezen hoe slecht laten huilen is..
    Het mijne mag mijn kont kussen zeker nadat ze een berisping hebben gehad van o.a. Mijn kinderarts..

17. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Hier zegt cb dat ze dat de eerste 6 maanden niet snappen en ook hier is gezegd beter 8 kleine voedingen dan 4 grote..

Vraag me toch af waar je die wijsheid vandaan haalt, echt onderbouwd istie niet in ieder geval..

18. mama van 2 kids

18 apr 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    dit is mijn laatste reactie hierop want wat ik in mijn eerste berichtje zette bedoelde ik goed. maar sommige mensen lezen slecht.

Maar is het het wel honger als het kindje s`nachts huilt?
    Als een kind aankomt en genoeg voeding op een DAG krijgt dan kan een kind snachts bijna geen honger hebben.

Maar goed ga lekker zo door hoe jullie denken wat goed is voor jullie kleine. dat is het BESTE. ik geef alleen mijn advies vanuit mijn functie. wat jullie er meedoen moeten jullie zelf weten.
    maar laten huilen is niet erg hoor. als je het verschil kent van het huiltje dan he want dat vraag ik me bij sommige ouders ook af.
    kleine hoef maar te een kikje te laten en ze staan langs het bed en wat krijg je dan.... juist ziiten de kindjes op de basisschool en ze krijgen s`nachts nog een klein flesje. want mama heeft liever dat het kind gaat slapen na de fles dan dat ze paar nachtjes naar het gehuil moet luisteren.

succes allemaal.

19. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Ik deel mijn ervaring alleen maar.

Ik denk dat de meeste ouders heus niet gelijk een fles "erin" stoppen.
    Nee dat is het laatste wat in ieder geval ik doe (nu krijgt ze alleen een slokje water trouwens mocht ze toch wakker worden).
    Verder hebben we het hier over baby's en niet over kleuters, dus dat argument is totaal misplaatst.

20. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Hihi.. Sorry maar moet wel een beetje lachen. Dit is namelijk voor veel mama's erg moeilijk.

Ben het overal mee eens behalve dat ik dit vind gelden vanaf 6 maanden.

Deel Deze Pagina