hallo allemaal, tjah heb vanochtend toch maar de box eruit gedaan want hij stond voor de sier al 2 weken maar wat nu? eerder als ze iets deed wat niet mocht dan zette ik haar welleens in de box dit vond ze niet leuk en ze hield dan ook op met wat ze deed na verloop van tijd dan he haha maar nu ik de box eruit heb gedaan wat nu als ze iets drie keer doet en maar doorgaat hoe gaan jullie hiermee om? alvast bedankt hoop dat jullie het een beetje snppen
wij hebben een kleed gekocht bij de ikea en daar speelt ze nu op en is ze zo aan gewend al dat het echt haar plekje is zal maar zeggen... dus daar zet ik ze op als iets niet mag zal maar zeggen.. maar komt haast nooit voor
Ik zou ze nooit op een kleed of in de box zetten als ze iets doen wat niet mag. Logisch dat ze er niet meer in wil.
Ik ben het met Silvie eens, een speelplek moet je geen strafplek maken. Ik zou ervoor kiezen om haar bijv een minuutje op de onderste traptrede te laten zitten.
ik ben het er ook mee eens een speelplek hoort niet een plek te zijn waar je ook heen gaat voor straf wij gebruiken nooit een speelplek en ook geen slaapkamer dat moeten fijne plekken zijn voor een kind Bij onze oudste (3.5 jaar) gebruiken wij de gang maar dat zou ik zo jong nog niet doen Bij mijn jongste blijft het nog bij nee zeggen en pakt hij het toch dan er even weghalen en op een andere plek verder laten spelen Blijven herhalen dat iets niet mag en ze erbij weghalen
straf ook niet... maar als ze ergens aanzit wat kapot kan gana zet ik ze daar neer zoda ze kan spelen snappen jullie.... straf geven doe ik nog nieit omdat ze dat tch niet snap denk ik... de kan zelf nog niet lopen ook... maar denk dat ik het beetje raar heb neergezet
Ah dat is inderdaad een stuk duidelijker natassie, je gebruikt het speelkleed dus om haar af te leiden door haar met iets anders te laten spelen en niet om haar te straffen
ja las het net terug en inderdaad kwam raar over maar als er glazen staan en ze zit eraan zet ik ze op haar kleed niet om te straffen want dan zal ik het boos moeten zeggen maar om inderdaad af te leiden en al helemaal als er koffie en thee is.... straffen doe ik eerliijk gezegd nog niet omdat ik eht idee heb dat ze datr toch niet begrijpen nog.. kijk zeg wel boos nee als iets niet mag maar echt in een hoek zetten of iets vind ik haar nog te jong voor...
Er stond laatst een heel goed stuk over opvoeding mbt nee zeggen en straffen in de ouders van nu. Ik heb hem er even bijgepakt er hierin staat dat straffen in de vorm van een time-out pas zin heeft vanaf een jaar of 2/2,5. Er staan overigens nog meer hele goede tips in trouwens Calimero; het gaat om het nummer van 25 februari, misschien een tip om die even te kopen?!
haha ik ga ook off topic haha maar nu de misverstanden uit de wereld haha en weer onn topic maar met dat straffen had ik inderdaad ook gelezen vandaar mij dneken zo van zeg alleen nee maar in een hoek zitten nog niet... komt later wel haha als ze veel ouder is maar zie ik dan wel weer maar weer on topic... hebbie al idee hoe je het ga doen of niet?
ik bedoel dus ook echt iets wat ze niet mocht en het kwam hier ook nooit voor maar het hielp wel en ja de trap is hier dus 1 van die dingen waar ze van mijn iet mag komen omdat ze erop gaat klimmen tot de derde tree en ja ben bang dat ze me er af valt dus nee o pde eerste tree zetten doe ik niet en nee time out heef took geen zin want dat begrijpen ze toch niet maar vind het voor mezelf zo vervelend om haar na drie keer iedere keer een tik over de vingers te geven vandaar dat ik me afvroeg hoe jullie dit doen
vind je de box niet makkelijk dan als je zelf nog aan het rommelen bent bijv. stofzuigen ofzo? hoe doen de mensen dat de huisdieren hebben?
nee stof zuig wel als ze over de vloer is en ik heb huisdieren een klein hondje... en ooit moeten ze er toch uit niet?
Tjee wij kunnen echt niet zonder box. Tuurlijk is er een periode dat de box iets minder gebruikt wordt, maar als ze goed kunnen lopen en in ons geval ookal goed kunnen klimmen gaat er soms niks boven de veiligheid van de box. Nu dat onze kleine man heeft ontdekt dat hij ook al op de meeste dingen kan klimmen, maar nog niet door heeft dat hij zo ook makkelijker valt., is de box weer helemaal terug in beeld. Even naar de wc voelt al niet meer goed als hij de vrijheid heeft.
maar ze klimt hier ook op de bank hoor, maar ze weet ook wel hoe ze er weer af kan glijden en verder zijn er hier in huis weinig dingen waar ze op kan klimmen en ja zo als mijn wasgoed doen enzo doe ik als z slaapt....... ik ben verder hele dag bij haar of ik neem haar mee als ik bijv de bedden ga verschonen enz... en ze loopt nu heel goed dus ze zat al twee weken niet meer in de box....
Ik ben blij dat onze box nog staat hoor. Ik wil ook wel eens even mijn handen vrij. Maar bij ons blijft hij toch staan tot dit kleintje wordt geboren.
Hier is de box ook al uit de woonkamer. Joris huilde alles bij mekaar in de box, al vanaf 5/6 maanden ongeveer. Soms zette ik hem wel eens in de box als ik iets moest doen, maar hij gilde het echt uit gewoon zielig. Met "straffen": als hij iets niet mag zeg ik eerst nee dat mag niet, doet hij het nog es dan nogmaals nee, en dan pak ik hem weg en zet ik hem bij zijn speelgoed. En Joris loopt ook al heel stevig en probeert nu ook overal op te klimmen, maar ik ga de box niet meer terug zetten. Vind het zielig als hij denkt dat de box een straf is omdat hij zo onwijs erin huilt... (heb al vanalles geprobeerd om de box leuk te maken voor hem, maar niks hielp...)
Heb de box nog steeds staan, erg makkelijk. Kun je haar niet in de kinderstoel zetten als je toch even de kamer uit moet? Ik zet Steven ook wel eens in z'n ledikantje boven als ik de was moet ophangen.
ik zou geen straf geven! probeer duidelijk te maken dat iets niet mag, en dan afleiden met iets anders! en wat hier ook heel goed werkt... negeren! totaal negeren! want dan is het niet leuk meer...
Ik heb het ook gelezen en dacht dat het inderdaad geen zin had. Mijn dochter is 1,5 en ik zocht een oplossing hoe ik het dan moest doen. Nou, die is er niet. En ik moet je zeggen, de trap werkt dus wel! Ze knikt zelfs "ja" als ik vraag of ze nu wel wil luisteren.