Hallo meiden! Nu ongeveer 5 weken zwanger maar een buik die er uitziet als 4 maanden.... Nu heb ik last va prikkelende darm syndroom en rond de tijd dat ik ongesteld moet worden blaas ik altijd wel iets op maar dit is echt bizar.... mensen begint het op te vallen terwijl ik nog zeker 6/7weken niets kwijt wil.... ook omdat ik eerst zeker wil weten of het wel goed is... Zijn er mensen met ervaring???? Of tips??
Ik kan je de hand schudden... Zwanger en pds en opgeblazen... Niks helpt en de ene dag ia beter dan de andere dus probeer het gewoon te accepteren, meer kan ik toch niet doen dus trek gewoon verhullende kleren aan en hoop t nog wat weken te rekken
Hoi gekkenhuis, Ik ben nu 16 weken zwanger en de afgelopen weken gaat eindelijk mijn darmenbuikje weg en krijg ik een echt zwanger buikje. Ik had zelfs nog voor de positieve test enorme last van mijn darmen (ook pds) en ik kon rond 8 weken al mijn broeken niet goed meer aan. Na 12 weken kalmeerden mijn darmen redelijk dus het komt hopelijk ook bij jou snel goed. Ik kocht eerst grotere maten broeken maar bij 11 weken toch maar zwbroeken aangedaan. Tips... Accupunctuur hielp bij mij wel en verder sterkte! Je mag paracetamol als je echt veel pijn hebt. Ik sliep ook niet door mijn darmen dus raakte ook best oververmoeid. Sterkte en zoek wat ruime kleding uit om het nog een beetje te verstoppen ! Gefeliciteerd met je zwangerschap en vel geluk, Mira
Hier ook iemand met PDS helaas. Buik is al wekenlang gezwollen en sinds 2 weken ook continu pijn. Soms zo erg dat ik echt niet meer weet wat ik moet. Ik hoop ontzettend hard dat het snel wegtrekt. De pijn is wel goed te verklaren, m'n darmen liggen opgehoopt voor de baarmoeder. Toen de VK afgelopen week een echo ging maken kon ze eerst helemaal niets zien door alle darmen. Had ze nog bijna nooit meegemaakt dat het zó het zicht belemmerde Sterkte ermee, het kan behoorlijk rot zijn