slijmprob?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jaimy en remco, 17 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaimy en remco

    Jaimy en remco Bekend lid

    14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    haj meiden, ik heb veel gehoord over een slijmprob maar wat is het presies waneer kom het en hoe ziet het er uit en herken ik het. bedankt
     
  2. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Bij mij kwam er een stuk dik slijm met wat bloed er aan en dat was het volgens de zuster.
    Dat komt voor dat de bevalling gaat beginnen.

    De voortekenen van een bevalling
    Hoe nauwkeurig de datum van de geboorte is uitgerekend, het inzetten van de bevalling komt altijd onverwachts. Wel zijn er bepaalde signalen die aangeven dat de bevalling gaat inzetten. Op verschillende manieren kan jouw lichaam aankondigen dat de bevalling niet lang meer op zich laat wachten.
    Je verliest een slijmprop

    Een slijmprop sluit tijdens je zwangerschap de baarmoedermond af. Het verliezen van deze slijmprop houdt niet automatisch in dat de bevalling spoedig wordt ingezet. De slijmprop kan namelijk ook twee weken voor de bevalling naar buiten komen. Dit is wel een teken dat het eind van de zwangerschap nadert. De slijmprop is ongeveer anderhalf à twee centimeter groot. Bij sommigen komt de prop er pas bij het persen eruit. Bij anderen komt de prop soms helemaal niet.

    Je verliest wat bloed

    De bevalling kan zich aankondigen door het verlies van bloed. Echter, dit bloedverlies mag niet meer zijn dan een klein beetje. Raadpleeg altijd je arts of verloskundige als je twijfelt.

    Je krijgt weeën

    In de meeste gevallen kondigt een bevalling zich aan door middel van weeën. Als de weeën beginnen zullen ze steeds regelmatiger komen en steeds pijnlijker zijn. Een echte wee duurt ongeveer 60 seconden. Als de heftige weeën al een poosje om de 4 a 5 minuten komen, is het tijd om de verloskundige te bellen.

    Je verliest vruchtwater

    Het vruchtwater kan in kleine beetjes of in een keer naar buiten komen. Pas wanneer je vruchtwater verliest, is de bevalling echt begonnen. Wanneer je vruchtwater verliest, moeten binnen 24 uur de weeën beginnen.

    Verlies je ‘s nachts vruchtwater en is dit helder met vlokjes dan kan je gerust tot de volgende ochtend wachten met bellen van de verloskundige. Is het vruchtwater bruinig of groen bel dan direct de verloskundige.

    De vliezen kunnen ook tijdens de bevalling breken. De verloskundige prikt de vliezen door als het te lang duurt eer ze breken.
     
  3. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    hi..

    Wanneer t komt is bij elke vrouw verschillend... en sommige vrouwen merken niet eens dat ze het verliezen
    Mijne kwam tijdens de weeen... (6,5 uur voordat mijn zoon geboren is), ik twijfelde nog of ik de bevalling wel echt zou beginen, omdat ik de weeen niet zo heftig vond... totdat ik de slijmprop verloor, toen wist ik dat het voor het echie was.

    Ik herkende het gelijk... het zag eruit als een witte met een beetje roze, naaktslak.....!
    Veel groter als ik van te voren gedacht had!

    xxmona
     

Deel Deze Pagina