Ik wil niet meer........

Discussion in 'Zwangerschap' started by sidmick, Aug 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,807
    4,191
    113
    Ik wil echt niet meer zwanger zijn :( :( :( Ik voel me zo een enorme walrus met die buik. En niet alleen die buik maar ook mijn benen, billen en heupen zijn niet om aan te zien. Ik let heel goed op wat ik eet en toch ben ik gewoon al 20 kilo aangekomen. Ik voel me echt moddervet en oerlelijk en ben zo enorm bang dat het nooit meer goed komt.Vandaag riep een wildvreemde op straat zomaar naar me dat ik vast een drieling krijg :cry: Ben ik de enigste die het niet leuk vind om zwanger te zijn?

2. Jooze

Jooze Fanatiek lid

Oct 25, 2007
    1,570
    0
    0
    Hi Sidmick,

Nee hoor en je ebtn niet de enige die niet op een roze wolk zit! Ik lees deze vraag regelmatig en zelf ben ik niet helemaal vrolijk.
    En wat betreft of het goed komt, ik lees ook regelmatig vrouwen die na de bevalling al snel weer veel afvallen. En het ligt dan ook aan jezelf (niet te veel eten actief blijven). Maar bedenk dat je na de bevalling een kleine baby in je handen hebt! Dat maakt je weer makkelijker gelukkig zeg maar!

Succes Jooze
    ps wel jaloers je hoeft nog maar een paar weken!

3. Mees

Mees Actief lid

Aug 15, 2006
    297
    0
    0
    Hoi,

Ik herken het wel, mijn eerste zwangerschap was ik totaal 30 kilo aangekomen. Ik voelde me vreselijk op het laatst. Nou meid je hoeft nog maar een paar weekjes. Kop op en dan lekker genieten van je kleintje. Als je klaar bent met BV afva;llen. Maar je kunt gelijk al op je eten letten toch? Succes!

Groetjes Jessica

4. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    2,177
    1
    0
    meis komt goed, echt waar.....

nog heel even doorzetten en geloof me straks ga je je buik ook nog missen.

Je bent er bijna!

5. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

May 31, 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Ik heb ook een gigantische buik. En op de weegschaal gaan staan is ook niet meer zo leuk als voorheen. Maar het is voor het goede doel natuurlijk. En ik hou momenteel heel erg veel vocht vast. Dat scheelt straks natuurlijk ook heel veel in het gewicht zodra ik bevallen ben. Hou je zelf ook vocht vast? Daar moet je ook nog eens rekening mee houden. Enne blijf goed denken aan wat je ervoor terug krijgt. Dit wordt ons eerste kindje, maar toch weet ik dat het het nu al allemaal waard is geweest. Dus kop op! Volhouden...enne dan komt alles goed.

Ik heb trouwens een buik vol met strepen en ondanks die strepen kan ik nu ook nog optimistisch zijn! Enne daarvan weet je sowieso zeker dat ze niet meer weg zullen gaan. En aan de kilo's kan je straks weer wat gaan doen!

6. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,807
    4,191
    113
    Ja deels is het wel vocht ja, heb flinke enkels, voeten en benen en ook mijn handen zijn heel dik. Was laatst in 2 weken 5 kilo aangekomen en volgens de vlos was dat voornamelijk vocht.
    Maar ik krijg echt overal te horen dat mijn buik zo gigantisch is. Na 10x op een dag weet ik wel dat ik dik ben :rolleyes:
    En ik ben ook gewoon bang omdat mijn heupen en benen ook erg gegroeit zijn en dat zijn toch probleemgebieden.
    Uiteraard krijg ik er straks iets prachtigs voor terug maar tot die tijd durf ik me bijna nergens meer te vertonen met mijn olifantenlichaam :(

7. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    nog ffies volhouden meis dan zie je waarvoor je het hebt moeten "doorstaan"

8. mommy to be

mommy to be Bekend lid

Dec 4, 2006
    549
    0
    0
    hey meis.
    ook ik ben enorm aangekomen 20 kilo en voel me net een kamerolifant maar ik moet zeggen dat ik er wel trots op ben . er groeit tenslotte wel een kindje in je en daar doen we het toch allemaal voor.
    houd nog even vol!
    succes met de laatste loodjes.
    kuzz

9. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Ik zit inmiddels op de 16 kilo erbij, en heb sinds 20 weken een buik waarmee iedereen in de tram voor je opstaat.
    Over het algemeen vind ik m“n buik mooi en geniet ik echt van het zwanger zijn. Ik vind het heerlijk om de baby te voelen bewegen, om te fantaseren over straks als hij er is, gewoon alles bij elkaar: fantastisch! En ja ik heb een joekel van een buik, maar hallo zeg, er zit een heel jongetje in! En dat mensen verrast zijn als ze horen dat ik nog 3 maanden moet, daar kan ik me best wel wat bij voorstellen.

Maar... de momenten waarop mensen op zo“n heel afkeurende toon reageren (of uitroepen jeeeeezus wat een buuuuiiiik zeg!) dan voel ik me echt wel onzeker, en ook een beetje verdrietig. Want ja, ik moet nog 3 maanden, en als buitenstaanders nu al zo reageren, hoe word ik dan bekeken als ik echt hoogzwanger ben?

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik was ook echt HUGE!
    Maar heb me er nooit aan gestoord. Was zo ontzettend blij dat er eindelijk een wondertje in MIJN buik groeide.
    Echt, na je bevalling zal je je oude formaat weer terug krijgen.
    Misschien niet helemaal....maar als je dan in die oogjes kijkt...

11. maggy

maggy Lid

Jul 13, 2008
    19
    0
    0
    Tja,hier is toch eigenlijk maar 1 ding op te zeggen...je zult wel moeten!
    Laat de mensen toch praten en echt waar de extra kg's zijn het dubbel en dwars waard.

12. puk

puk Lid

Mar 18, 2006
    82
    0
    0
    arnhem
    hai...met mijn gewicht had ik het de eerste zwangerschap niet zo moeilijk ondanks dat ik 24 kg was aangekomen ( ook niet extra gegeten ofzo..),meid dat komt allemaal wel goed als de baby eenmaal geboren is gaan die kilo's er vanzelf af...( alleen die laatste 4 zijn erug hardnekkig)ik was het die laatste maand wel zat...kon niet lekker slapen, had vreselijk last van maagzuur (wist niet dat dit zo pijnlijk kon zijn) en begon ook een beetje depri te worden....maar ik miste het zwanger zijn echt wel nadat onze zoon geboren was, het is toch een hele bijzondere periode...en geniet er nu al van dat ik nu net weet dat ik zwanger ben van onze 2e! nog een paar weekjes, gewoon lekker je ding doen en niets aantrekken van wat andere zeggen, soms komen mensen nu eenmaal heel dom uit de hoek!

13. Quinta

Quinta Niet meer actief

Ik heb het gevoel dat sinds ik zwanger ben mijn lijf openbaar bezit is waar iedereen zoals familie,vrienden en vooral vreemden maar een oordeel over kunnen/mogen geven.

Alsof iemand voor de zwangerschap zo maar durft te zeggen...ZO :confused: JIJ HEBT EEN DIKKE BUIK!

Ik heb altijd geleerd dat kijken mag maar ongegeneerd aanstaren toch echt onbeleeft is, :evil: voel me af en toe een lopende atractie.

Mensen roepen vaak maar iets, gewoon om mee te kunnen doen, interessant te doen ofzo...

Ik heb zelf ook best een behoorlijke buik (gek he, zit een heel kind in!) en trek het me ook erg aan als mensen er iets van zeggen maar probeer het van me af te zetten. Qua kilo's is het bij mij de moeite niet maar mensen willen gewoon iets te zeggen hebben.

Straks heben we het mooiste wat er is......een kindje en dan begint al het comentaar en gestaar weer van voor af aan ;)

14. lila07

lila07 Actief lid

Oct 29, 2007
    298
    0
    0
    Belgiƫ
    Wou je maar even opbeuren met de melding dat ik vlak na de geboorte van ons eerste kindje 10 kilo van de 18 kilo die ik was bijgekomen direct kwijt was. Heb borstvoeding gegeven en de rest van het gewicht zo verloren, niets meer moeten doen.

Natuurlijk is dat niet bij iedereen zo en ik houd me vast voor deze (nog prille) zwangerschap...

15. cira

cira Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    2,884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Sidmick wellicht dat het je opvrolijkt. Ik was bijna 30 kilo aangekomen en ook behoorlijk blij toen ik ging bevallen. Na een dag of 8 was ik al 15 kilo kwijt zonder enigzins iets te doen. Probeer nog even te genieten van het mensje in je buik.

16. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    Hier ook al 20 kilo aangekomen, en mijn buik is ook gigantisch!
    Ook mijn benen en heupen zijn veel aangekomen, maar geloof maar dat als je kindje er is, dat je dan door het geren ook veel afvalt weer.
    En idd, als je evt borstvoeding gaat geven raak je het waarschijnlijk ook makkelijker kwijt.
    Nog eventjes volhouden! ;)

17. Mirro

Mirro Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    1,782
    30
    48
    Ik ken het gevoel en ik moet nog wel op vakantie! Ben de afgelopen weken 100-en winkels in geweest om een "mooie bikini" te kopen. Daar wordt je chaggie van..
    En tenslotte kwam ik de conclusie dat het echt niet ligt aan de bikini's, maar aan mn cup E, dikke boven benen, kont en buik.

Maar ik krijg wel een kleintje.... :baby:

18. abbey

abbey Actief lid

Aug 23, 2007
    466
    0
    16
    ik ben het nu ook zat, ook niet zo gek.. wordt warschijnlijk dinsdag aan de hormonen gelegd om het in te leiden.. dus ergens volgende week wordt onze zoon geboren..! maar ben het wachten nu echt zat!

sterkte.. iedereen!

19. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
    ik viel van de bv niks af, kwam er zelfs 4 kilo van aan :(
    en toen ik stopte met de bv was ik na een maand alweer zwanger, bij mij komt het vast nooit meer goed :(
    Iedereen om me heen valt vreselijk af na de bevalling behalve ik

20. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,807
    4,191
    113
    ach het is misschien ook wel een combi van alles. Word er idd onzeker van omdat iedereen wel een oordeel over mijn lichaam heeft. Tuurlijk hoort het erbij, maar idd na 10x op een dag te horen krijgen dat je cht heeeeeeeeel dik bent is het niet leuk meer. Heb op het moment gewoon ff een dipje. Die buik is zwaar en groo, ik slaap slecht, mis het sporten heel erg,verveel me behoorlijk door mijn verlof. Nou ja, gewoon de bekende verhaaltje. Nog heel eventjes geduld.

Share This Page