Meer water drinken...best lastig!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door oogappel, 25 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi meiden,

Even iets waar ik al lang mee loop en op 1 of andere manier krijg ik het maar niet in mijn systeem ;)

Ik moet echt meer water drinken en het lukt me gewoon niet. Of ik vergeet het of geen dorst....geen zin. Maar ik baal er tegelijkertijd wel heel erg van om dat het gewoon verstandig is!

Nog meer meiden die hier "last" van hebben?

Doeg doeg

ps terwijl ik gewoon altijd wel een flesje water bij me hebt :)

2. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ja ik heb hier ook last van..ik moet meer drinken van de vk voornamelijk wegens mijn obstipatie..ze vroeg drink je wel genoeg? waarop mijn vriend meteen antwoordde nee ze drinkt niet genoeg.. ze zei je moet echt meer gaan drinken dat maakt je ontlasting zachter..en ik drink idd te weinig...dus gister flesjes water gekocht en zet nu standaard een flesje water naast me en ga maar gewoon drinken! en ik hoop ook dat ik dit blijf volhouden want ik ben bang dat ik het ook maar een dag volhoud en het daarna vergeet..ik heb ook niet heel veel dorst..maarja ga het maar gewoon proberen!

3. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Jaaaa!! Hier nog eentje! Neem mezelf steeds voor om meer te drinken maar lukt me maar slecht. Doe elke keer weer een poging. Moet meer met flesjes werken idd.

4. Eltime

Eltime Actief lid

17 jul 2009
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lukt hier ook niet, lust bijna niks meer (al helemaal geen water) en word er zo misselijk van...

5. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ja dat heb ik dus ook daarom is het lastig..ik ben ook veel misselijk en als ik heb gegeten en drink daarna water dan ga ik juist sneller over mijn nek:(

6. Eltime

Eltime Actief lid

17 jul 2009
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hier ook dus, heb er ook geen oplossing voor. Zelfs slappe thee krijg ik bijna niet naar binnen :D

7. Phoenix

Phoenix Actief lid

17 aug 2010
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames,
    Ik had dat toen ik zwanger was ook hoor.
    bij mij hielp het wel om bv zoet te drinken, dan bleef het er bij mij allemaal netjes in. ;)
    water aanmaken met een klein beetje ranja
    of water met een klein beetje suiker.
    of slappe thee met een klein beetje suiker.
    Hoop dat het voor jullie ook werkt...

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.172
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Op mijn werk zit het ritme er goed in, maar op vrije dagen vergeet ik het inderdaad nog wel eens. Hoewel: tegenwoordig heb ik constant dorst dus drink ik echt wel.

Op mijn werk pak ik 's ochtends zodra ik binnen kom twee glazen mee naar mijn werkplek en die 'moeten' op. Tijdens de pauze van 10.00 pak ik nog een glas en na de pauze neem ik weer twee glazen mee terug naar mijn werkplek. Zo heb ik op één ochtend al 5 glazen water naarbinnen gewerkt.
    Tijdens de lunchpauze vul ik mijn glas eerst met water. Vaak heb ik een flesje sinaasappelsap o.i.d. in de koelkast staan, dus daar drink ik dan ook nog een glas van tijdens de lunch. 's Middags drink ik over het algemeen veel minder, gek genoeg. Gewoon omdat het ritme er dan niet in zit, denk ik.

Thuis hebben we trouwens vrij grote glazen (Ikea) dat scheelt ook al. En ik doe er inderdaad vaak een scheutje limonade in.

9. emje

emje Niet meer actief

Ik drink ook veel te weinig. Ik drink zo 3 glazen per dag. Ik weet dat het slecht is maar meer krijg ik er niet in.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Aanmaak limonade drink ik heel erg graag ( Ik drink zowizo wel genoeg/veel! ) maar ook water krijg ik weg, maar niet uit een flesje. Ijskoud uit de kraan en dan meteen achterover. Dus ook net genoeg, een echt groot glas ga ik van kokhalzen, maar een normaal maat glas gaat zo achterovr. Ik merkte laatst dat ik 's nachts vaak wakker werd met hoofdpijn. Dus nam toen om te proberen voor het omkleden een glas te drinken en eenmaal in bed nog een ( = weer 400 cc water! ) en dat gaat prima. Echt iets wat je in je routine moet krijgen denk ik?

11. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook hier gaat het redelijk zolang er een flesje in de buurt is... Moet mezelf er toe dwingen om voor de lunch minstens 1 half liter flesje te drinken (plus koffie ed) voor het naar huis gaan op t werk en 's avonds ook. Dat gaat redelijk. Thuis heb ik nu standaard een glas naast de kraan staan en is het devies na elke plas een glas... reken maar dat je veel gaat drinken als je kleintje op je blaas trampoline springt ;).
    Wat ook kan helpen, is om als je van plan bent om bv koffie of thee te drinken, eerst een glas of beker water te drinken en dan pas datgene wat je van plan was te drinken. Vaak drink je wel de koffie en thee omdat iedereen dat doet en zo heb je toch dubbel.

12. Ray

Ray Actief lid

25 dec 2009
    254
    0
    0
    Ik vind het ook erg lastig hoor, maar ik heb 2 weken geleden een niersteen uitgeplast, wat een pijn! Dan ga je echt wel drinken. Mijn advies is doe lekker wat siroop in een flesje water of neem kleine flesjes sap mee of wat je ook lekker vind en neem het altijd met je mee :)

13. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Bij mij gaat nu alleen melk (of chocolademelk) erin en af en toe zoete ranja of vruchtensap. Zet dan gewoon steeds een halve liter in een literkan op tafel en neem me een tijd voor dat die leeg moet zijn. Dan vul ik hem opnieuw, weer met een tijd. Gaat op die manier heel goed!

Deel Deze Pagina