Slijmprop bij 34 weken -waarschuwing: details-

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SoulaLouise, 20 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SoulaLouise

9 feb 2015
    8
    0
    0
    Examenjaar HAVO
    Enschede
    Hoii,

ik ben morgen 34 weken zwanger, zwangerschap loopt opzich goed.
    Alleen vanochtend ging ik naar de wc (eerste keer na de nacht dus), en bij het afvegen zat er een lange dikke sliert wit, heel lichtgeel-groenig slijm op het papiertje... Ik durfde het niet aan te raken maar bij de volgende keer vegen zat er niks meer dus het was echt 1 'stuk' zegmaar. Het was geen prop o.i.d., echt een sliert, alsof ik goed verkouden was en mn neus had gesnoten.
    Toen heb ik de vk gebeld, die zei dat het de slijmprop zou kunnen zijn maar dat het geen kwaad kon. Alleen als ik nog meer klachten of slijm zou krijgen, moest ik de praktijk weer bellen.
    Dus ik was gerustgesteld.
    Alleen net bij het plassen en afvegen zat er weer een sliert slijm. Dit keer echt wittig, lichtgeel, geen groenige kleur. Ook was het kleiner/minder dan vanochtend. Deze keer durfde ik het wel aan te raken en 'uit te smeren/kapot te maken', maar dit lukte niet, het bleef een sliert...
    Ik kan alleen de verloskundige nu niet meer bellen omdat het spreekuur voorbij is.
    Ik durf hier niet het spoednummer voor te bellen.
    Heb verder ook geen specifieke klachten...

Kan iemand mij hier mee helpen?

2. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Kan het niet gewoon afscheiding zijn? :p
    Als je vk heeft gezegd dat je de praktijk weer moest bellen zou ik gewoon bellen hoor, of dat nou naar het spoednummer is of niet. Maar denk eerlijk gezegd ook niet dat het kwaad kan want je hebt geen bloedverlies of vruchtwaterverlies.

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Mijn slijmprop zag er juist heel anders uit.
    Het was echt een heel stug transparant iets met een beetje bloed.
    Beetje rubberachtig zeg maar.

Ik verloor hem pas met precies 41 weken

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Kan idd je slijmprop zijn. Maar zolang je lichaam verder niks doet kan het geen kwaad, de slijmprop kan ook weer opnieuw aangroeien.
    Mocht je ineens bloed gaan verliezen, vruchtwater of weeën krijgen dab moet je natuurlijk wel aan de bel trekken, maar voor nu gewoon rustig ademhalen ;)
    Blijft het je toch niet lekker zitten, dan toch gewoon even bellen zodat zij je gerust kunnen stellen, want je zorgen maken is natuurlijk ook niet goed.

5. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Ik heb in een eerdere zwangerschap ook regelmatig slijm verloren vanaf 32 weken.
    De kans is inderdaad groot dat je baarmoedermond een beetje aan het verweken is waardoor het vrij komt, wat niet meteen wil zeggen dat je ook ontsluiting krijgt. De baarmoedermond wordt de eerste tijd eerst langzaam korter, dit heet verweken, bij dit verweken kan er wat slijm mee komen.
    Voorlopig zou ik me dus geen zorgen maken. Ik ben overigens toen pas ruim 5 weken later bevallen.

Ik zou niet meteen bellen, als er veel bloed bij zit of als je krampen krijgt wel.

6. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Bij mijn zoontje heb ik ook vanaf een week of 33/34? Slijm verloren. Eerst dacht ik ook aan de slijmprop. Tot de weeen begonnen en ik dus de "echte" slijmprop verloor. Was inderdaad soort rubber achtige witte prop. Echt heel dik zeg maar. Totaal anders als ik daarvoor had. Dat was wat dunner en inderdaad meer snotterig zeg maar....

Zolang je geen bloed verlies , vruchtwater verlies of krampen heb zal ik me niet zown zorgen maken. Hoor wel vaker dat vrouwen veel eerder hun slijmprop verliezen en dus weken later bevallen.

7. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Maak je geen zorgen, ik had het vanaf week 30 elke dag weer of om de dag toen rond 37 weken was het opeens een weekje minder en daarna begon het weer :) nu 40 weken en 3 dagen zwanger en alles nog goed!

8. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt toch als een slijmprop.....
    Zolang er niks geks gaat gebeuren nu groeit deze gewoon weer aan. Vertrouw jij het niet gewoon morgen je vk bellen ;)

9. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Als het groen was zou ik wel even bellen, de slijmprop is meestal wit met een beetje bloed. Hier drie keer verloren en pas veel later bevallen.

Misschien een schimmelinfectie?

Deel Deze Pagina