Ik kan weer eens niet slapen dus lig te denken. Ik ben nu 34 weken zwanger volgens de eerste dag van de laatste menstruatie gezien en termijnecho. Maar nu de volgende gegevens: eerste dag laatste menstruatie was 15 juni. Ik zou 18 juli weer ongesteld moeten zijn maar dat was dus niet, paar dagen later positieve test. 3 juli sex gehad en die avond ook een positieve ovulatie test. Rest van de maand niet getest ivm drukte maar ook toen was de enigste keer sex. Zou ik dan eigenlijk niet 2 weken langer zwanger moeten zijn? heb altijd een lange cyclus gehad vandaar mijn twijfel. Op Internet gaan ze uit van een cyclus van 28 dagen. Als ik nu kijk naar de groei echo's, loopt de baby ook al ruim 2 weken voor op de groei vandaar mijn gedachten. Als jullie nu een antwoord weten, kan ik misschien slapen. Hoop al dat ik dat kan doordat ik het hier neer zet, dat mijn hoofd nu wat leeg is alvast bedankt voor het antwoorden!
Zoals je het hier neerzet lijkt het mij gewoon te kloppen, hoor! Er heeft +/- 18 dagen tussen je eerste dag menstruatie en eisprong gezeten, lijkt mij prima, 15 dagen later had je je NOD, dus zou je een cyclus hebben van 33 dagen. Waar je dan de 2 weken vandaan haalt weet ik niet. Je kan op verschillende websites ook de lengte van je cyclus mee laten rekenen. Maar met 34 weken pas twijfelen over de lengte van je zwangerschap is wel een beetje laat... Kan je nu een beetje slapen? Slaap lekker!
Ja ik vind het ook rijkelijk laat je dat Nog druk om te maken. Bovendien zouden ze dan met de termijn echo bij 12 weken die 2 weken toch wel hebben opgemerkt?
Komt Door de groei echo. Dat ik daardoor begon te denken. Als ik dan op Internet keek klopte het niet dus vroeg me af hoe het dan precies zit maar in het zkh zullen ze wel weten wat ze doen. Viel kort daarna in slaap ja haha, helaas weer Veel te kort en lig ik al weer een tijd wakker. Maar bedankt voor de reacties. Snapte de telling van Internet niet.
Na het eerste trimester volgt ieder kindje zijn/haar eigen groeilijntje, daarom moet je niet uitgaan van afwijkende groei-echo's. De termijn die rond 10-12 weken is vastgesteld wordt aangehouden en niet meer bijgesteld op het moment dat een groei-echo een afwijkend beeld geeft. Er wordt dan hooguit gezegd dat je kindje X dagen/weken voor of achter loopt .... en dat is dan altijd ten opzichte van je termijnecho. En ik sluit me verder aan bij Kanarie