Ik had van te voren al besloten dat ik poliklinisch in het (martini) ziekenhuis wilde gaan bevallen. Toen de bevalling zich aankondigde hebben we op een gegeven moment naar het ziekenhuis gereden achter de eigen vk aan. In het ziekenhuis, werden op een gegeven moment de weeën zwakker en stagneerde de ontsluiting. Ik werd toen overgedragen aan het ziekenhuis(dus niet meer polinklinisch). Uiteindelijk na ± 12 uur werd besloten tot een ks omdat nog langer aanzien geen enkel nut had en ik doodop was. Soms denk ik wel eens, was ik maar thuis gebleven, dan was ik wellicht ontspannender geweest en hadden de weeën doorgezet en dus de ontsluiting ook. Maar ja, als ik thuis was gebleven, had ik misschien ook nog alsnog op het laatste moment naar het z-huis gemoeten. Tja je weet niks zeker van te voren he?! Nou moet ik een eventuele volgende keer zowiezo in het ziekenhuis bevallen.
ik wilde in de eerste instantie thuis, maar was nogal bang voor alles dus met 4-5 centimeter ben ik op verzoek naar het zkh gegaan voor een ruggeprik. nu zou ik een volgende keer weer in het zkh willen, ondanks dat ik een ongecompliceerde en vlotte bevalling had, puur omdat het me zo goed is bevallen. de zorg was echt supergoed, Ties hapte niet goed en ik had direct een deskundige aan mijn bed die kwam helpen met de bv. ik ben echt tijdens en de nacht na de bevalling in de watten gelegd, en mijn vriend ook. heerlijk!
Ik heb al eerder een ks gehad, dus moet sowieso in het ziekenhuis bevallen, maar had daar anders ook zeker voor gekozen. Bij mijn vorige bevalling is zoveel misgegaan, als ik toen niet in het ziekenhuis was geweest, is de kans groot dat het allemaal niet zo goed was afgelopen. Ik las laatst trouwens dat 60% van de eerste thuisbevallingen alsnog in het ziekenhuis eindigen, tja, dan zou ik persoonlijk liever direct daar al zijn.
Ik wil graag bevallen in het ziekenhuis. Vind het gewoon een veiliger idee. Mocht er iets niet goed gaan zit je meteen goed.
Haay haay,, Ben heerlijk thuis bevallen ,, bij de volgende wil ik oowk graag weer thuis bevallen,, heerlijk in je eigen bed, omgeving en dan na de bevalling lekker onder je eigen douche en heerlijk in de eigen bed slapen Ja beviel me super! Ziekenhuis kost oowk nog eens geld en nu lekker gratis @suus1983; is dat zow?? ow dan hoor ik bij de overige 40% want hier is de bevalling super goed verlopen Liefsz
Ziekenhuis, poliklinisch of evt medisch. Ik heb een hoge bloeddruk dus het kan medisch worden. Maar mocht t niet medisch worden, dan alsnog poliklinisch. Eerste is geboren dmv inleiding ivm pre-eclampsie. Bevalling verliep niet vlekkeloos en mijn zoon is uiteindelijk met knip, vacuum (lukte pas bij de 3e keer) en duwen op mijn buik geboren. Zijn hartslag was tijdens de bevalling te vlak en tijdens de persweeen schoot deze tever naar beneden.
ik heb voor beide wel een reden. thuis: lekker in je eigen bed, eigen omgeving. ziekenhuis: als er iets met de kleine is hebben ze meteen alles bij de hand maar ik lees net op dit forum, dat ik waarschijnlijk (tegen de tijd dat het zover is) geen keuze heb omdat ik in een flat woon zonder lift.
Geen idee wat de kosten zijn, ik weet wel dat mijn verzekering dit geheel vergoedt. Dus heb niet verder gekeken naar de kosten ervan..
Ik wil graag thuis bevallen. Lijkt me heerlijk in je eigen bed, daarna onder je eigen douchen, en weer een schoon bed in. Het ziekenhuis is hier ook maar 5 minuten vandaan.
als je goed verzekerd bent dan zit het er gewoon in, zo niet kost het rond de 400 euro ofzo, ik ben bij alletwee ingeleid maar moest bij de eerste zoiezo naar het ziekenhuis maar de tweede zou thuis mogen maar had dat niet gedaan, zoiezo omdat ik bij de eerste een totaalruptuur had (en dan moet je dus alsnog naar het ziekenhuis voor het echte hechtwerk haha) zoiezo zag ik bij mijn eerste genoeg om de tweede daar ook te willen dan waren ze zoiezo allebei in dezelfde plek geboren vond ik ook wel leuk voor ze.. zoiezo moet ik al die zooi niet thuis, daar hebben ze alle voorzieningen (en veel beter spul) en vooral in grotere hoeveelheden, ik had echt niet genoeg gehad aan dat kraampakketje qua bloed, vruchtwater enzo
en je bent al ooit eerder bevallen? je kan echt niet altijd douchen hoor na je bevalling, soms kan je geeneens staan laat staan douchen het is niet effe "werpen" lekker ontspannnen douchen en lekker liggen, het is meer "werpen" (ik gebruik even dit woord met een knipoog) gebukt, halfdoodbloedend en vol pijn en bibbers een heel kort ongemakkelijk douchje en daarna kruip je in bed die dan hopelijk net schoon is gemaakt door je kraamhulp als je niet hierop moet wachten.. Mijn moeder is bevallen zonder kraamhulp en moest wachten tot ze er was voordat ze eindelijk mocht liggen... gelukkig had ze hele snelle en makkelijke bevalling van mij, bij mijn zusje is ze bijna overleden door iets simpels als een placenta die niet loskwam...dus daar was het niet van toepassing..
Omdat ik congenitale hypotheriodie heb (cht) moest ik zoiezo al in het ziekenhuis bevallen met Justin. Justin kwam uiteindelijk na aardig wat uren vertoeft te hebben op de verloskamer, met een keizersnede. Colin ook met een keizersnede, eventueel nummer 3 ook. Ik heb dus nooit van een thuisbevalling uit kunnen gaan.
Haha Isademi! Hier na het bevallen in het ziekenhuis ook even vlugjes gewassen door een verpleegster omdat ik niet kon lopen idd. Na 2 dagen kon ik eindelijk gaan douchen omdat mijn hb wat omhoog was gekrikt door een bloedtransfusie en omdat mijn kathether er uit kon. Ben toen ook 'al wiebelend' met een verpleegster aan mijn arm naar de douche gelopen.. waar ik 2 enorme stolsels verloor, ontiegelijk last had van mijn hechtingen downunder en met pijn en moeite mijn uitgezakte lichaampje (zo voelde dat toen haha) wat kon wassen.. was inderdaad geen pretje en ook geen gevoel van jeeeh, lekker fris.
naa ik voelde me ook niet echt herboren erna hahahaha ik was echt kapot van die douche ik heb de eerste dag met de eerste ook alleen maar gelegen pas die dag erop ben ik gaan proberen met mijn man erbij (ben trouwens wel netjes 2 keer per dag gewassen door het personeel) dus zat er toch netjes en schoon bij....
De kans dat je op een opgemaakt bed moet wachten is in het ziekenhuis veel groter dan thuis hoor. Je kraamverzorgster is er voor jou alleen, de verpleegkundige in het ziekenhuis heeft veel meer moeders onder haar hoede. Daarbij, heel veel bevallingen verlopen ook gewoon goed en de meeste moeders die ik hoor hebben gewoon gedoucht na hun bevalling. @ TO: Ik wilde graag thuis bevallen, ging allemaal ook erg goed en vlot, maar tijdens het persen draaide m'n dochter d'r hoofd naar een kruinligging en moest ze, omdat ik al een tijdje aan het persen was, met een vacuümpomp geboren worden. We gingen heel relaxed naar het ziekenhuis (de kraamverzorgster was al thuis, maar bleef achter om de spullen thuis op te ruimen en trok vervolgens de deur gewoon achter zich dicht). In het ziekenhuis waren de persweeën inmiddels wat weggezakt, dus kreeg ik een infuus met weeënopwekkers, werden er allemaal registratiedingen aangesloten en een uurtje later (met tussendoor een dienstwissel van verpleegkundigen) werd onze dochter geboren. Helaas, ze had een slechte dag uitgekozen om geboren te worden, want het was druk op de verlosafdeling. Ik heb een hele tijd moeten wachten voordat ik kon douchen, hulp bij de eerste keer aanleggen was er niet (gelukkig had de kraamzorg me daar bij de intake voor gewaarschuwd en hield ik dat zelf in de gaten) en de verpleegkundige die de hele avond aanwezig was gaf als eerste commentaar dat het druk was en dat ik hopelijk wel wist hoe ik borstvoeding moest geven, want zij had absoluut geen tijd om daarbij te helpen. Hetzelfde gold voor het verschonen van mijn dochter en het in de gaten houden toen ik voor het eerst naar het toilet ging. Nu was ik aardig voorbereid, maar wat hulp bij de eerste keren aanleggen en verschonen is toch wel handig. Zo waren er nog wat dingen waardoor ik besloten heb om het een volgende keer gewoon weer lekker thuis te proberen (als dat medisch gezien kan natuurlijk). Het ziekenhuis is hier gelukkig dichtbij, ik heb de reis ernaartoe niet als vervelend ervaren en ik heb me voorgenomen dat ik dan maling zal hebben aan zo'n muts van een verpleegkundige, mocht het toch weer nodig zijn om naar het ziekenhuis te gaan. Inmiddels weet ik zelf ook hoe ik een kind moet aanleggen en verschonen, dus ook daar zou het wel goedkomen, maar toch, als je na je bevalling gewoon lekker in je eigen omgeving kan zijn lijkt me dat echt heerlijk. Succes met je keuze!
Persoonlijk lijkt mij een bevalling thuis veel prettiger, maar dat zal er voor mij wel nooit in zitten. Aangezien de bevalling van mijn zoontje 28 uur duurde en ik uiteindelijk alsnog weeen-opwekkers moest, is de kans heel erg groot dat het de volgende keer weer zo lang zal duren. Daarom ga ik dan al bij voorbaat naar het ziekenhuis.
Ik wilde thuis bevallen, maar helaas was de bevalling te zwaar voor Kyra en ben ik naar het ziekenhuis gegaan waar het uiteindelijk een spoedkeizersnede werd. En toch heb ik er geen spijt van dat ik thuis ben begonnen (alleen jammer dat ik het niet thuis af heb kunnen maken) en als het mocht zou ik ook bij een tweede thuis willen bevallen.