Grote dooierzak en traag hartje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Stphax, 15 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stphax

Stphax Lid

28 nov 2021
    63
    75
    18
    Vrouw
    Hoy dames,
    Vanochtend heb ik mijn eerste echo gehad. Ik ben vandaag 7+2 weken zwanger. Van die termijn ben ik zeker. Op de echo zag de gyn volgens haar een te klein vruchtzakje, een te grote dooierzak en een vruchtje dat ivereenstemt met 6 weken zwangerschap. Ze beschreef het hartje als "een lichte flikkering maar traag". Volgens haar wordt het bijna zeker een MK. Heeft iemand hier ervaring mee? Of verstand van echo's om eens mee te kijken?

Bijgevoegde bestanden:

2. Loveblooms

15 aug 2022
    99
    51
    18
    Vrouw
    Als de vk dat gezegd heeft ben ik bang dat ze daar gelijk in heeft. Ik zelf heb niet de kennis zoals een vk. Mijn 7 weken echo zag er alleen wel anders uit. Ik wil je heel veel kracht wensen en ik hoop op een wonder.

3. Lindawen79

Lindawen79 Bekend lid

9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Hier helaas destijds hetzelfde. Fertiliteitskliniek maakte toen ook de eerste echo met 7+3... Dag erna was ik bij de gyn en was het hartje al gestopt.
    Hoop voor jou op een wondertje maar die kans is klein. Hou je taai!

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Te grote dooierzak is vaak een teken van een niet gezonde embryo helaas. Zwakke hartslag is daar al een bevestiging van vrees ik. Sterkte :(

5. Stphax

Stphax Lid

28 nov 2021
    63
    75
    18
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties.
    Vandaag voor een second opinion geweest bij mijn vroegere gyn. Zij zag ook een zwangerschap van 6 weken met wel een goed kloppend hartje dat past bij 6 weken. Ze maakte niet zo'n probleem van de dooierzak.
    De achterstand qua termijn is natuurlijk wel echt geen goede zaak, ik ga er zelf ook van uit dat het niet goed komt.
    Volgende week zou het duidelijk moeten zijn.

Afwachten is niet leuk he... maar ongeacht de uitkomst ben ik toch dankbaar. We hebben toch een tijd moeten wachten op een zwangerschap en bij deze is het dan wel bevestigd dat het kan.

Saartjee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina