heb je altijd voorsymptomen bij bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door baboe, 6 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Ik ben 37 wk zwanger en er gebeurt nog helemaal niets hierbinnen. Ik vroeg me af of je altijd voorsymptomen krijgt (harde buiken, diarree, slijmprop etc) of dat het ook zomaar ineens kan gaan gebeuren?

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

het kan zeker gewoon ineens gebeuren, al is de kans met 37 weken nog niet zo heel groot. de meeste eerste kinderen worden na 40 weken geboren.

maar ik had ook nergens last van, en werd ineens wakker met rugpijn en bloedverlies. die dag ben ik bevallen. had het totaal niet zien aankomen :)

3. loesk

loesk Actief lid

1 mrt 2010
    286
    1
    0
    Hoi Marieke,

Had je veel bloedverlies?
    Ik had voor het weekend een beetje helder rood bloedverlies met naar de wc gaan en afvegen. Daarna steeds bruin (denk ouder bloed ofzo) Ik vroeg me dus af of dat een voorteken zou kunnen zijn....hihi.

Liefs Loes

4. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Hmm, dus het hoeft niet persé dat je al dagen harde buiken hebt ofzo. Ik werd vannacht wakker van de pijn in mijn onderbuik, maar dat ebt dan toch weer weg....

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik had een torenhoge bloedruk(173/113) bij de controle verder nergens geen last van. Maar ja ik had wel al weken voorweeen. Ik zou dus de volgende dag ingeleid worden maar snachts braken de vliezen vanzelf.
    Slijmprop verloor ik steeds in delen vanaf week 34.

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

het was meer bloederig slijm. helder bloedverlies zonder slijm is meestal een gesprongen vaatje. en ik had er rugpijn bij wat later dus weeen bleken te zijn. (wist ik veel ;) )

7. mommie1981

22 jan 2010
    80
    0
    0
    leidster kinderopvang
    rotterdam
    Buiten enorme bloeddruk en op woensdag me slijmprop te zijn verloren geen voortekenen.Zaterdags is hij geboren

8. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Hier van tevoren nergens last van gehad. Ik hoorde verhalen van harde buikenen voorweeën maar nee hoor. Ik ben van zaterdag op zondag bevallen en vrijdag had ik wat last van roze bloedverlies en een gevoelige rug. Dat was het.

9. brenda1978

brenda1978 Actief lid

12 okt 2009
    419
    1
    0
    noord-brabant
    had de dag ervoor vreselijke spierpyn in me bovenbenen.. maar nooit geweten of het er iets mee te maken had
    begon bij mij dus spontaan.. me vliezen braken en had geen enkel voorgevoel...

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ben met 41+3 weken bevallen en totaal geen last gehad van harde buiken of voorweeen of iets in die richting. Plots braken mijn vliezen en begon het ;)

11. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    bij de eerste had ik geen voortekenen echt niks. smorgens om 6 uur op de uitgerekende datum braken de vliezen en vlak erna begonnen de weeen. en om 16 uur was ze er
    bij de tweede werd ik snachts om 4 uur wakker van wat pijntjes in de buik en hij was er savnds om 18 uur (tussendoor opgewekt want het stopte halfweg hihi) maar om op de vraag trug te komen nee je hoeft dus geen voortekenen te hebben.

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Geen enkel voorteken gehad

13. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    ik vroeg het me ook af. Ik had gister veel hoofdpijn ineens en in bed een aantal keren goed aanwezige menstruatiepijn...
    Ook kon ik totaal niet in slaap komen, was enorm onrustig. Maar ja, ik loop er nog.

Maar ik lees mooi mee.... misschien dat er wat herkenbaars bij zit. hahahaha

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb deze vraag ook al aan de vk voorgelegd omdat ik ook totaal geen harde buiken heb of voorweeen of wat dan ook. Maar zij zei dat dat niets zegt over of je al bijna gaat bevallen of niet. Zeker bij een eerste hoef je helemaal geen voorweeen te hebben aldus de vk. Ik weer opgelucht ;). Ik merk wel dat de laatste weken anders zijn, ik slaap erg slecht, veel afscheiding, maar eigenlijk nog vrijwel geen buikpijn ofzo. We zullen zien

15. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Dat had ik dus ook! Precies zo!

16. loesk

loesk Actief lid

1 mrt 2010
    286
    1
    0
    Hmm tja, het was toch ook geen bloedvaatje wat gesprongen wa bij mij, dat heb ik idd wel vaker gehad. Maar ja, bij mij zit ze er ook nog, dus we wachten af he...pffff....

Liefs Loes

17. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hier 2 keer helemaal niks.

1e keer had ik wel wat buikpijn, maar geen aandacht aan geschonken, ik was toch pas 33 weken. lekker geshopt, zwangerschapskleding gekocht ;)
    snachts om 3 uur spontaan gebroken vliezen, en 8.22 Mila geboren.

2e keer had ik al 4 maanden lang harde buiken, ook in het zh gelegen met vroege weeën, dus vond het niet echt anders.
    14.00 begonnen de weeën, en 18.45 fenne geboren

nooit een slijmprop gezien, diarree of wat dan ook..

18. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Hier ook helemaal geen voortekenen tot 41w5d... Toen 's nachts ineens een raar gevoel in mijn buik, toen ze heel fel in mijn rug kwamen wist ik dat het weeen waren...

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ben een dag of 5 van te voren de slijmprop verloren en had een week of 3 van te voren een paar flinke indalingsweeën gehad maar verder helemaal niets. Een dag voor de bevalling 'wist' ik wel dat ik ging bevallen. Waarom? Geen idee. Ik ben uiteindelijk bevallen met 38weken en 5 dagen dus wel vroeg voor een eerste.

20. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    wel harde buiken de laatste dagen en mn bloeddruk ging omhoog... verder niets gemerkt, slijmprop heb ik nooit gezien...

nu ook al weken last van harde buiken, maar hij zit er nog steeds (39+1)...

Deel Deze Pagina