lijkt eerste bevalling op je tweede bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door lisa333, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa333

lisa333 Actief lid

11 jul 2011
    208
    0
    16
    beste meiden,

met mijn eerste dochter ben ik met precies 40 wkn in 7.5 uur bevallen vanaf de allereerste wee, vrij snel
    ingeknipt en 10 minuten geperst toen ze geboren is
    alleen de navelstreng was erg kort en scheurde, daardoor verloor ik bijna 2 liter bloed en moest ik met ambu naar zhuis vanwege de resterende placenta. deze heeft de gynacaloog er dmv drukken op mijn buik uitgekregen.

nu ben ik zwanger van de tweede, en moet ik in het zhuis bevallen wegens bovenstaande.
    wel met mijn eigen verloskundige trouwens!

mijn placenta ligt nu aan mijn buikzijde, maakt dit iets uit met de bevalling? dat deze er bv makkelijker uit zou komen na de tijd?

en is het bloedverlies/ gescheurde placenta/ korte navelstreng iets wat bij de tweede makkelijk weer zou kunnen gebeuren?

Ik ben erg benieuwd, zit er best een klein beetje tegen op allemaal!
    Bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Lisa

2. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    De tweede bevalling leek hier heel veel op de eerste maar duurde wat korter. Eerste 3 1/2 uur, de tweede 2 1/2 uur. Bij beide bleef de placenta zitten en moest ik naar de OK met nog een bloedtransfusie er achter aan, alleen bij de tweede veel meer bloed verloren (meer dan 4 liter). Verder had de eerste een hele korte navelstreng, maar bij de tweede was deze wel normaal van lengte.
    Had overigens ook twee exacte zwangerschappen, alleen de tweede wat extremer als de eerste. Bij allebei hyperemesis, alleen bij de tweede tot 20 weken maar beide met sondevoeding en al. Wel een verschillend geslacht.

3. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Mijn bevallingen leken niet op elkaar. Bij de eerste had ik ook een zeer korte navelstreng. Gelukkig niet gescheurd, ze zagen het op tijd. Dochter kon alleen niet echt lekker op mijn buik liggen. Ze lag na de bevalling een beetje half op mijn buik en schaamstreek tot de placenta er was.
    Heb me er toen wel druk om gemaakt of dat de tweede keer weer kon gebeuren, maar volgens mijn vk had een navelstrenglengte niets met voorgaande lengtes te maken.
    Bij zoon was hij juist erg lang. Zat twee keer om zijn nek toen hij geboren werd.

4. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Hier ook twee verschillende bevallingen..
    Eerste is met de vacuüm geboren en de tweede uiteindelijk met een keizersnede ;)
    Ben gewoon niet zo goed in bevallen haha!

5. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerste bevalling knip, vacuüm pomp, placenta die niet los wilde laten en twee weken over tijd. Tweede helemaal volgens boekje in helft van de tijd. Minder dan 200 ml bloedverlies. Het ging zoveel makkelijker de tweede keer!

6. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    godzijdank leken ze in de verste verte niet op elkaar.

de eerste was een drama,
    tweede viel me alles mee.

als de tweede net zo was geweest als de 1e denk ik niet dat ik nu zwanger was hahah

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Hier leken de eerste twee bevallingen enorm op elkaar

Beide van zaterdag op zondag nacht om 02.00 uur gebroken vliezen,
    Naar het ziekenhuis, weeën zetten niet door, infuusje met wee opwekkers, eerste 22 uur sinds gebroken vliezen en 12 minuten persen tweede 16 uur sinds gebroken vliezen en 8 minuten persen
    Beide op zondag bevallen mt 36 weken en allebei op de 8e haha

Enige verschil is dat ik bij de eerste iets gescheurd was en een enorm beurs gevoel had van onder

Bij de tweede nergens last van geen beurs gevoel oid helemaal niets

De derde was weer heel anders, daarbij ben ik bij 37 weken ingeleid, dmv vliezen breken want ik had al 2 cm, meteen aan de weeopwekkers en vanaf dat infuus heeft het 7 uurtjes geduurd, persen 9 minuten

Ook nu nergens last van qua vloeien of beurs gevoel.

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    In de volgende opzichten lijken mijn bevallingen op elkaar;
    - Het heeft beide meer dan 24 uur geduurd
    - Bij beide bleef ik hangen op 4 cm
    - Bij beide wilden ze me overdragen aan de gyn voor het niet vorderen van de ontsluiting
    - Bij beide geen pijnstilling gehad

Wat niet hetzelfde was/niet op elkaar leek;
    - Bij de eerste ben ik uiteindelijk overgedragen, de tweede vorderde ineens heel snel (van 5cm naar 10cm in 45 min!) dus heb het toch op eigen kracht kunnen doen met de verloskundige.
    - Bij de eerste zat ik helemaal aan de kabels (CTG, weeënopwekkers infuus, draadje op mijn dochters hoofdje etc) en bij de tweede niet eens een CTG.
    - Ik heb de eerste echt in een roes beleefd, de tweede een stuk bewuster. Ik herinner me alle kleine details en was er echt 'bij'.
    - Ik vond het persen bij de eerste op de een of andere manier makkelijker dan bij de tweede.
    - Bij de eerste ben ik flink ingeknipt, bij de 2de had ik niet eens een klein scheurtje, helemaal niets.

De nasleep van de tweede was dan ook een stuk makkelijker. Je kon op geen enkele manier aan me zien dat ik de vorige dag bevallen was eigenlijk.. Ja alleen mijn buik was er niet meer natuurlijk :D Maar ik kon alles zelf. Heb ook amper gevloeid.

Deel Deze Pagina