met hoeveel maanden weg met de kleine?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tweeling, 23 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Ik vroeg me af met hoeveel maanden het te doen is om met de kleine weg te kunnen.
    Ons kleintje komt 21 juni en 2weken later is het bouwvak en willen we miss wel een weekend of weekje weg naar de ardennen.

Kan dit, mag dit of zou je gewoon thuisblijven?
    Is trouwens ong 3 uurtjes rijden zonder pauze...die we dan wel nemen natuurlijk ;)

gr

2. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    Ik persoonlijk zou niet met een beeb van 2 wkn weggaan.....
    Ik vind ze dan nog zo teer, je begint elkaar dan net echt te leren kennen en de beeb moet nog aan alles wennen.
    En daarnaast zou ik graag dan nog even genieten van mijn kraamtijd enzo.

Maar natuurlijk iedereen vrij in zijn keuze hoor, als jij voelt en denkt dat het wel kan, gewoon doen.

3. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    oeps verkeerd neergezet...er zitten ook nog 2 weken kraamtijd tussen dus hij/zij is dan een maandje of iets meer :)

4. Niet meer actief

hoi meid
    je kunt je kleintje best meenemen hoor
    als je zorgt dat je alles bij hebt
    en goede kleertjes enzo
    moet het gewoon kunnen hoor
    veel plezier ;)

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik persoonlijk zou het niet doen, mijn ouders vroegen ook of we mee gaan naar duitsland eind december dan is de kleine misschien net aan een maand oud, wij doen het niet je kan geen kant op zowat .

maar het is geheel aan jullie wat je zelf wil

6. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik zelf zou niet weggaan met zo'n kleintje maar ja dat is ieder zijn eigen keuze natuurlijk. Als jullie je er goed bij voelen moeten jullie zeker lekker er samen even tussenuit gaan. ;)
    Maar wat als je beeb 2 weken te laat komt? dan is het pas 2 weken oud.

7. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    dan word het anders natuurlijk ;)
    Het ligt er ook helemaal an hoe de kleine en wij ;) het doen denk ik.

Ben benieuwd wanneer jullie de kleine mee zouden nemen.
    Zouden jullie wel gewoon een dagje weg doen oid...of zouden jullie gewoon 4 weken thuis blijven?

gr

8. chantalk

chantalk Fanatiek lid

hmmm tja euh :-k
    Ik denk dat wij wel gewoon thuis blijven. Mijn man en ik zijn het er allebei over eens dat een baby de eerste paar maanden rust en regelmaat nodig heeft. Natuurlijk zullen we wel op bezoek gaan bij opa's en oma's of vrienden, maar verder denk ik niet.
    Tja misschien dat we er straks wel heel anders tegen aan kijken. ;)

9. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik zou het niet doen..Rust voor de kleine en natuurlijk voor jezelf vind ik belangrijker in het begin.. Vakantie kan volgend jaar ook weer ;) zo denk ik dan :)

10. lucie

lucie Actief lid

13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Met onze eerste twee kinderen hebben we ook de eerste maanden voor "Rust, Regelmaat en Reinheid" gezorgd en dus geen vakantie of weekendjes weg.
    Ik ben zelf ook een type dat erg moet wennen aan nieuwe situaties en dat kan ik het beste in mijn eigen omgeving.
    Kennissen van ons gingen echter met een baby van een week of 8 al op vakantie naar Tenerife...
    Tja, het is maar waar je je goed bij voelt! :)
    Onze derde wordt half juni geboren.
    Om de andere twee niet tekort te doen, willen we misschien ook een weekendje weg in augustus ofzo, maar dan dichtbij in Nederland. Mijn ouders hebben een eigen vakantiehuisje aan de kust, dus dat is wel zo makkelijk.
    Als we ons daar toch niet goed bij voelen, gaan we gewoon in de herfstvakantie een weekje weg!

11. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Als alles goed gaat , met jou de baby en de vader, waarom niet.
    Zie er echt geen enkel probleem in.

Kind is tevreden als zijn ouders bij hem/haar zijn en hij melk, rust en aandacht krijgt. Dat kan overal.

12. missyb

missyb Niet meer actief

Ik zou het persoonlijk ook niet doen de 2 of 4 weken (als de baby eerder of later komt)oude baby mee op vakantie.
    Een kindje moet ziozo nog regelmaat hebben en wennen aan alles.
    en ik denk dat je zelf dan ook nog niet zo fit bent.

wij gaan wel vaak op bezoek maar we zorgen ervoor dat de kleine een veilig slaapplekje heeft zodat ze wel rustig kan slapen in haar eigen kinderwagenbakje.

13. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Ik zou het niet doen, vooral de eerste weken niet.
    Geniet lekker van elkaar thuis.

14. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    begrijp me niet verkeerd: ik bedoel met 1 a 1,5 maanden oude baby ;)

groetjes.

15. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Hoi,

Ik denk dat je gewoon kan gaan, mits je wel goed het schema erin houdt.
    Dan is er volgens mij niks aan de hand.
    Lekker gaan genieten en je niet druk maken!

Kus Senna

16. Niet meer actief

meid als jullie je goed voelen
    en alles gaat goed met de kleine en jij bent bij gekomen van de bevalling
    dan kun je het gewoon doen hoor
    doe waar je je zelf goed bij voelt!

17. AnthoniaH

AnthoniaH Actief lid

29 jul 2006
    361
    0
    0
    Gewoon lekker gaan meid! Als jullie je lekker ontspannen voelen dan voelt de kleine dat aan!

Ik zou wel een beetje regelmaat aanhouden als je op vakantie bent, dus niet te veel met het kleintje zeulen!

Bij ons wordt de kleine half oktober geboren en wij hebben een weekje weg geboekt (naar Texel) eind december. Heerlijk!

18. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Jullie moeten doen waar jullie jezelf prettig bij voelen!
    Ik wilde eigenlijk ook wel in de zomer op vakantie, maar als ik alleen al denk aan wat ik dan moet regelen en meenemen! pff.. hahaha En wij willen dan naar spanje met het vliegtuig...
    Nu gaan we eind sep. dan is uk ongeveer 4 maanden en dat vind ik persoonlijk een fijner idee! Het hele kleine is er dan af!
    Maar zoals ik al zei, je moet doen waar jullie je fijn bij voelen, ik denk niet dat het voor je baby kwaad kan! Meer voor jullie zelf! (rust, wennen, regelmaat, planning etc.)

kus miek

19. Dop07

Dop07 Bekend lid

Ik denk ook dat je meer naar jezelf 'moet' kijken dan naar je beeb.. je beeb is blij als ie bij jou kan zijn..of dat nou in je eigen huis of in Timboektoe is ;) Maar voor jou en je man verandert er héél veel, dus het gaat erom of jullie het trekken!
    Ik zou het bij mijn eerste niet gedaan hebben (als ik terugkijk) .. moest zó wennen.. was nog erg moe... etc etc.. Bij de tweede was ik veel sneller weer fit, daar had het best gekund.. behalve dan, dat de dreumes van 3 waarschijnlijk 'overgekookt' zou zijn van alle indrukken... (èn eennieuwe beeb... èn op vakantie.. :wink) nu bij de derde.. ach.. als ik me goed voel dan zou ik zó gaan! (en de andere twee zijn zo groot nu.. daar zou ik nu alleen maar hulp aan hebben ;))

Het verstandigst is denk ik om je nergens op vast te pinnen.. voel je je goed.. dan ga je.. als niet.. nou .. .dan niet dus ;)

20. pietje77

pietje77 Actief lid

7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    Je moet doen wat je gevoel zegt. Zelf zitten we ook een beetje met die vraag. Nu zijn wij al niet van die vakantie mensen, dus wij blijven dit zomer gewoon thuis. Moet er ook bij zeggen dat we dit zomer gaan verhuizen en het dus al druk genoeg hebben. Wel gaan we dit weekend nog even met z'n tweetjes een weekend naar zee. Onze dochter lekker naar opa en oma en wij nog even van elkaar genieten!

Deel Deze Pagina