Slijmprop, miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Mvp, 26 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvp

Mvp Actief lid

26 aug 2017
    336
    136
    43
    Vrouw
    Goedemorgen,

Ik zit in mijn eerste zwangerschap, vandaag op 6 weken.
    Gisteravond lag er in de wc een geelkleurige slijmprop met een rode lijn er in. Verder was er geen bloed en heb ik tot nu toe ook nog niet gebloed. De prop was zo'n 1,5 cm lang.

Ik ben nu heel onzeker en ben bang dat dit een miskraam was. Hebben mensen dit eerder meegemaakt?
    En moet/kan ik hier maandag de praktijk voor bellen?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Een gele slijmsliert met streepje bloed is geen miskraam.

Een miskraam is krampen, bloedverlies met stolsels alsof er een kraan open staat en bij elke kramp komt er een golf bloed. De pijn gaat weg en het bloedverlies word minder zodra het vruchtje eruit is. Daarna bloed je jog ongeveer een week alsof je ongesteld bent.

Je bebt m.i gewoon een klodder afscheiding verloren. Zolang je geen krampen icm bloedverlies hebt moet je niet uitgaan van een miskraam.

3. Mvp

Mvp Actief lid

26 aug 2017
    336
    136
    43
    Vrouw
    Bedankt voor de reactie! Dat stelt mij echt gerust.
    Ik ben normaal redelijk nuchter maar ik merk dat ik echt heel bezorgd ben rondom de zwangerschap. Voornamelijk om een miskraam.

Ook bij een hele vroege zwangerschap heb je dus altijd te maken met veel bloedverlies?

Pfoe ik heb mezelf gisteren echt gek lopen maken.

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb 8 miskramen gehad waarvan 6 voor of rond de 6 weken.
    Bij allemaal flink bloedverlies als een zeer hevige menstruatie. Bij de miskramen bij 5wk wat minder dan bij die van 6 weken. Maar heb echt flink gebloed.

5. Mvp

Mvp Actief lid

26 aug 2017
    336
    136
    43
    Vrouw
    Panter, wat vervelend...
    Nu al wel een hele mooie tijd zwanger zie ik!

Heel erg bedankt voor je reacties vandaag, het heeft mij echt gerust gesteld en ik denk dat het ook niet nodig is om er maandag over te bellen.
    Het is nu 24 uur geleden en ik heb geen bloed gezien.

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Zonder bloed is het geen miskraam. Vruchtje zit nog in je buik op het moment. Het blijft ontzettend spannend die eerste weken en je onzekerheid is normaal.
    Ik wens je een fijne zwangerschap toe en hoop dat je er wat van kunt genieten! !

7. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik wil je niet bang maken maar ik verloor ook slijm met bloed er in.
    Meld dit wel bij de vk.
    Bij mij is het 2x fout gegaan.

Ik verloor dan vanaf 7wk ongeveer slijm (wel veel) vaak werd dit afgedaan als normaal.
    Maar bij mij was dit het teken dat mijn baarmoedermond erg zwak is.
    Ik verlies het kindje dan in 1x van uit het niks. Dit gebeurt bij mij rond de 14-15wk.

Dit is gelukkig niet heel veel voor. Maar meld het wel bij vk. Gyn zei later tegen mij dat het slijmprop is.

8. Mvp

Mvp Actief lid

26 aug 2017
    336
    136
    43
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie!

Hoeveel slijm verloor je dan? Bij mij is het bij die ene klodder gebleven.

9. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik verloor elke keer een klodder en altijd met bloedslierten erin. Niet elke dag maar zeker om de dag. Had wel veel en vaak heldere afscheiding.

Maak je niet te druk he door mijn bericht wil je ook geen angst aan praten ofzo. Maar denk wel dat het slim is om dit te melden. Mocht het toch nog een keer gebeuren dat staat dit alvast op papier.
    Ik wens absoluut niet toe wat ik en mijn vriend hebben moeten mee maken. Daarom schreef ik het eerste bericht ook.

10. Mvp

Mvp Actief lid

26 aug 2017
    336
    136
    43
    Vrouw
    Oké Rylie, ik heb het nu 1 keer gehad en daarna niets meer. Ook geen afscheiding.

Voel je niet naar over je bericht, ik vraag om ervaringen en ook al is dat geen positief verhaal dan wil ik dat ook graag lezen. Ik weet graag waar ik aan toe ben.

Helaas pas met 10 weken de eerste echo ivm vakantie en ze hadden voor de vakantie geen plek.

11. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Veel bloedverlies en krampen bij een miskraam hoeft zeker niet!! Ik heb weinig bloedverlies gehad en geen krampen en toch een miskraam gehad een aantal jaar geleden.

Maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor. Zal gewoon een brok slijm zijn.

12. hallo1234

hallo1234 Lid

18 apr 2016
    75
    6
    8
    Ik heb dit tijdens mijn zwangerschap tot nu toe 3keer gehad. ( ben nu 15 weken). Mijn verloskundige zei dat het niks ernstigs was

13. BakingSoda

BakingSoda Bekend lid

1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Meld je bij de vlk als je je zorgen maakt....daar zijn ze voor. Verder heb ik 3 miskramen gehad, 2x spontane abortus, 1 x bij 8 weken en 1x rond de 5a6 weken, veel bloed met krampen... die ene keer dat ik het niet merkte, was ik 9 weken en klopte het hartje niet meer, missed abortion. Daarvoor verloor ik al wekenlang oud bloed maar ging het steeds goed met het vruchtje. Tot die laatste controle.

Nu weer goed zwanger, en verlies ik ook veel heldere normale afscheiding. Dat hoort bij de zwangerschap. Slijmproppen heb ik niet verloren.

Deel Deze Pagina